• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Kung på natten, kung på dagen.
(sov gott vid 23 igår)
IMG_0973.jpeg
Norska 5or? :)

Min Garmin Forerunner 745 har börjat tappa GPS anslutning mitt i mina rundor. Sjukt irriterande..

Klockan är inte ens 1 år gammal och jag brukar märka det mitt i mina rundor när jag ser att jag sprungit 500m på 10minuter och sträckan inte rör sig.. funkar ibland att pausa och starta rundan igen och ibland genom att pausa ”återuppta senare” och gå in på rundan igen och starta. Lite meck att fixa mitt i rundan och framförallt irriterande.

Brukar ha ett par hörlurar kopplade till klockan och ett Garmin pulsband.

Har provat rensa historik i klockan och har uppdaterat klockan men utan framgång.

Detta händer inte varje runda utan 1/5 eller 1/10 kanske.

Någon som har tips?

Edit: springer i stadsmiljö i Stockholm
Har lite samma problem. Tar lång tid innan klockan hittar GPS sen tappar den flera gånger innan jag startar. Och ibland är rundan (5km) 500m längre än andra gånger. Skapade ett ärende med supporten tidigare i veckan och ska se om det går att lösa.

Har lite samma problem. Tar lång tid innan klockan hittar GPS sen tappar den flera gånger innan jag startar. Och ibland är rundan (5km) 500m längre än andra gånger. Skapade ett ärende med supporten tidigare i veckan och ska se om det går att lösa.
Pinga om du hör något. Lite drygt när man sprungit 14km och märker att 15’e KM pågått i 12 minuter och visar 0.2km sträcka

I väntan på support… Testat att låta pulsbandet mäta distansen? Bandet kan ta både distans och fart när GPS förlorats.
Nej. Hur?
Jag tänkte att bandet skulle ”komplettera” klockan på något sått dvs även om klockan tappade koppling trodde jag bandet skulle ställa allt till rätta men tydligen inte

Edit: Har ett Garmin hrm-dual

Nej. Hur?
Jag tänkte att bandet skulle ”komplettera” klockan på något sått dvs även om klockan tappade koppling trodde jag bandet skulle ställa allt till rätta men tydligen inte

Edit: Har ett Garmin hrm-dual

Inställningar. Sätt på dig bandet och klockan, invänta connection och sen ställer du in via klockan.

Edit: inne på ”sensorer och tillbehör”, vet dock inte om det funkar på ditt band - jag har Pro

Lite väl dålig framförhållning men jag har två startplatser till Ö-vik trail 12km som går av stapeln på Söndag till övers. Jag har åkt på en skada och kan inte springa.

Bortskänkes mot valfritt belopp till bcf.

Pm:a vid intresse så kan jag maila dom och byta ut namnen.

Springer tyvärr oftast ensam på grund av bristande intresse bland vänner där jag bor, men är i Malmötrakten tis-ons och troligen fler gånger i sommar, någon som vill visa en bra runda? Ett distanspass runt 05:00-05.30 och ett pass på 6x1k planerat runt 03:30. Vore framför allt skoj att trycka lite intervaller med någon :)

Wow, vad spännande med den skon.
Vad blir nästa mål?
Vi är några som kommer åka ner till Jönköping för Mara 31/8. Kan det vara nåt?

Och grattis så klart!
Nice! Hade varit kul att köra lopp med fler härifrån! Är Gärna med i framtiden men 31/8 springer jag sälen fjällmaraton, sen 7/9 halvmara Stockholm (blir tight emellan 😬) sen tänker jag mig snabb mara i höst kanske växjö! Sprang Jönköping för två år sedan, trevligt lopp! Tips tat lugnt i uppförsbacken efter man sprungit längs vattnet , om den del av banan är kvar 😅

Nice! Hade varit kul att köra lopp med fler härifrån! Är Gärna med i framtiden men 31/8 springer jag sälen fjällmaraton, sen 7/9 halvmara Stockholm (blir tight emellan 😬) sen tänker jag mig snabb mara i höst kanske växjö! Sprang Jönköping för två år sedan, trevligt lopp! Tips tat lugnt i uppförsbacken efter man sprungit längs vattnet , om den del av banan är kvar 😅
Ok, trevliga lopp.
Dom har ju gjort om banan i Jönköping. Är den fortfarande kuperad?
Inget lopp att persa på?

Relativt sjukt hur mycket utvecklingen har gått kring skor på sistone, vikt mässigt är denna sko löjligt lätt, sulan är lättare då man istället för pressar ihop skummet i en form mer som jag förstår det jobbar med att inte komprimera det på samma sätt och istället skär ur formen 👍

26EC8F58-E228-478B-8307-CE408950734D.jpeg
2C3179A3-71D2-4372-9317-3F90D25C65AE.jpeg
E352C597-34C4-43F5-8FC9-CB8B656D8D3A.jpeg
3078D81C-E8C2-4778-8FEA-0797047B844C.jpeg
8075ACDA-46BF-49A3-8491-35BB458B46DD.jpeg

Relativt sjukt hur mycket utvecklingen har gått kring skor på sistone, vikt mässigt är denna sko löjligt lätt, sulan är lättare då man istället för pressar ihop skummet i en form mer som jag förstår det jobbar med att inte komprimera det på samma sätt och istället skär ur formen 👍

26EC8F58-E228-478B-8307-CE408950734D.jpeg
2C3179A3-71D2-4372-9317-3F90D25C65AE.jpeg
E352C597-34C4-43F5-8FC9-CB8B656D8D3A.jpeg
3078D81C-E8C2-4778-8FEA-0797047B844C.jpeg
8075ACDA-46BF-49A3-8491-35BB458B46DD.jpeg
Ser inte ut att va mycket till grepp i den sulan... Ad händer om det regnar?

Sprungit ett år i Asics Kayano, köpte för några veckor sedan ett par Asics Nimbus som satt jätteskönt men efter första löppasset fick jag stora skavsår på båda hälarna.

Har sedan dess haft svårt att springa (i de gamla skorna) utan rejäl smärta pga skaven, comped + hårt tejpande är det ända som sitter fast men smärtan går fortfarande igenom. Någon som har tips? Skulle väl egentligen strunta i löpningen helt några veckor och låta skaven läka ihop helt men var egentligen nu jag ville börja springa mer frekvent så det känns trist.

Alla löp-motionärer som är på Gotland i veckan.
Kom o spring i När på Torsdag.

Känns som det finns fler undangömda lopp än diverse hemsidor visar tillgängliga i Sverige - någon som sitter på ett guldkorn nära Jönköpingstrakten närmsta två veckor eller Stockholmstrakten från 1:a Aug fram till innan Midnattsloppet? Vill testa formen inför Stockholm halv! :)

I förra veckan var det nummerlapp på här nere på Gotland.
Körde både 5 o 10km.

Idag lite pulserande löpning.
Gäller att hålla igång i sommar. Marathon i Jönköping sista augusti är nästa prövning.

IMG_1394.jpeg
IMG_1393.jpeg

Senast ändrad:
Nu behöver jag lite råd och tips, framförallt från er med erfarenhet av 100 km. Har anmält mig till H2 Ultra som går på Halle- och Hunneberg den 14/9. Jag har sprungit två "kortare" ultror i år. Österlen spring trail 60k och Alpaca race 53k. Österlen tog mig nästan 8 tim och Alpacan nästan 11 tim med 2300 hm och ett riktigt skitväder. Träningsvolymen ligger på 50-60 km(5-7 tim)/vecka. Räcker det med att jag tränar på som vanligt? Hur mycket jobbigare är 100 än 60? Gömmer det sig nåt monster vid 70k som jag borde vara beredd på😁?

Nu behöver jag lite råd och tips, framförallt från er med erfarenhet av 100 km. Har anmält mig till H2 Ultra som går på Halle- och Hunneberg den 14/9. Jag har sprungit två "kortare" ultror i år. Österlen spring trail 60k och Alpaca race 53k. Österlen tog mig nästan 8 tim och Alpacan nästan 11 tim med 2300 hm och ett riktigt skitväder. Träningsvolymen ligger på 50-60 km(5-7 tim)/vecka. Räcker det med att jag tränar på som vanligt? Hur mycket jobbigare är 100 än 60? Gömmer det sig nåt monster vid 70k som jag borde vara beredd på😁?
Roligt med långrace.
Jag har inte jättemycet erfarenhet av långa race men ändå gjort en del. Samt att jag har en del löparvänner som också springer långt.
Min erfarenhet är att det händer något vid 60-70 km, framförallt med magen och intag av energi. Jag har svårt att hålla tempo och ett bra steg.
Jag kanske har sprungit något snabbare men då får jag ofta gå en del och springa om vart annat Mot slutet av lopp på 8-9 mil.

Jag tror dock inte du behöver träna så mycket annorlunda om du får in lite långpass utan mer se till att du är pigg i kroppen när dagen kommer och fått i dig bra med energi innan.

Tillbaka
Topp