• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

johpe

Panerai
2-Faktor
Kung på natten, kung på dagen.
(sov gott vid 23 igår)
IMG_0973.jpeg
Norska 5or? :)
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Min Garmin Forerunner 745 har börjat tappa GPS anslutning mitt i mina rundor. Sjukt irriterande..

Klockan är inte ens 1 år gammal och jag brukar märka det mitt i mina rundor när jag ser att jag sprungit 500m på 10minuter och sträckan inte rör sig.. funkar ibland att pausa och starta rundan igen och ibland genom att pausa ”återuppta senare” och gå in på rundan igen och starta. Lite meck att fixa mitt i rundan och framförallt irriterande.

Brukar ha ett par hörlurar kopplade till klockan och ett Garmin pulsband.

Har provat rensa historik i klockan och har uppdaterat klockan men utan framgång.

Detta händer inte varje runda utan 1/5 eller 1/10 kanske.

Någon som har tips?

Edit: springer i stadsmiljö i Stockholm
Har lite samma problem. Tar lång tid innan klockan hittar GPS sen tappar den flera gånger innan jag startar. Och ibland är rundan (5km) 500m längre än andra gånger. Skapade ett ärende med supporten tidigare i veckan och ska se om det går att lösa.
 

joca

Patek
2-Faktor
Har lite samma problem. Tar lång tid innan klockan hittar GPS sen tappar den flera gånger innan jag startar. Och ibland är rundan (5km) 500m längre än andra gånger. Skapade ett ärende med supporten tidigare i veckan och ska se om det går att lösa.
Pinga om du hör något. Lite drygt när man sprungit 14km och märker att 15’e KM pågått i 12 minuter och visar 0.2km sträcka
 

joca

Patek
2-Faktor
I väntan på support… Testat att låta pulsbandet mäta distansen? Bandet kan ta både distans och fart när GPS förlorats.
Nej. Hur?
Jag tänkte att bandet skulle ”komplettera” klockan på något sått dvs även om klockan tappade koppling trodde jag bandet skulle ställa allt till rätta men tydligen inte

Edit: Har ett Garmin hrm-dual
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Nej. Hur?
Jag tänkte att bandet skulle ”komplettera” klockan på något sått dvs även om klockan tappade koppling trodde jag bandet skulle ställa allt till rätta men tydligen inte

Edit: Har ett Garmin hrm-dual

Inställningar. Sätt på dig bandet och klockan, invänta connection och sen ställer du in via klockan.

Edit: inne på ”sensorer och tillbehör”, vet dock inte om det funkar på ditt band - jag har Pro
 

Ronnie_82

Cartier
2-Faktor
Lite väl dålig framförhållning men jag har två startplatser till Ö-vik trail 12km som går av stapeln på Söndag till övers. Jag har åkt på en skada och kan inte springa.

Bortskänkes mot valfritt belopp till bcf.

Pm:a vid intresse så kan jag maila dom och byta ut namnen.
 
Topp