• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

SSL

Audemars
IMG_1303.JPG
Köpte Plantronic Backbeat fit, bluetooth. Satt bra men tyvärr var det fel på dom, så reklamerat och hoppas kunna hämta dom nya snart. Tycker sladden till vanliga lurarna är störande när man är ute och lunkar.
 

falten

Cartier
Första gången här med, dock hört så mkt om den där sista milen så tog det rätt lugnt första 20km så blev alla fall och springa i alla backar sen kanske det inte gick supersnabbt men det kändes bra framförallt att kroppen höll sig hel:)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
IMG_5650.JPG
Hässelbyloppet idag, gick fint. Målet var sub 44. Kändes ok på slutet....kunde nog kapat lite till men ville spara till backen vid 8km.....men det fanns ingen :)

Första 5 på 4:15 i snitt.....sista 5 på 4:28......hade svacka vid 6-7......men ändå nöjd!!
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Funderar på om man skulle skaffa sig ett par icebug nu till vintern. Förra året sprang jag med broddar. Funkar, men inte så bekvämt. Nån som har erfarenhet av icebug eller motsvarande skor?
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Ni som har sprungit under vintertid är det några plagg som är extra bra, tänker mig något lätt, varmt men som ändå "andas" bra har ni nåt att rekommendera?
 

falten

Cartier
Ni som har sprungit under vintertid är det några plagg som är extra bra, tänker mig något lätt, varmt men som ändå "andas" bra har ni nåt att rekommendera?

Brukar köra underställströja helt i merinoull, även om den blir blöt så ger den dig värme sen random löpar skaljacka, kör en variant från houdini som andas bra samt fortfarande är vattenavvisande...
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Funderar på om man skulle skaffa sig ett par icebug nu till vintern. Förra året sprang jag med broddar. Funkar, men inte så bekvämt. Nån som har erfarenhet av icebug eller motsvarande skor?

Har Icebugs sedan ett par år, funkar mkt bra på is och packad snö. Dock hyfsat låg drop på mina, känns i början av säsongen :) Tunga är de också.....

Problemet med broddar är att det kommer snö emellan dem och skon och då blir det ändå slirigt. Då tycker jag det funkar bättre skruvdobbar i vanliga sommarskor. Nästan skönare när det är riktigt kalllt.....
 

Tre333

Cartier
Funderar på om man skulle skaffa sig ett par icebug nu till vintern. Förra året sprang jag med broddar. Funkar, men inte så bekvämt. Nån som har erfarenhet av icebug eller motsvarande skor?
Kör med Icebug och de funkar mkt bra! :) Iaf om det är mkt snö och is då jag kan slappna av bättre och inte tänker att jag behöver oroa mig för att halka.
 

Tre333

Cartier
Ni som har sprungit under vintertid är det några plagg som är extra bra, tänker mig något lätt, varmt men som ändå "andas" bra har ni nåt att rekommendera?
Absolut inte bomull! Men ull eller syntet närmast kroppen och så lager på lager beroende på hur kallt det är. Men jag har inte löpt så mkt när det är mer än minus 10. Så mössa, vantar och en bra halsduk eller typ strut/tub att ha runt halsen rekommenderas. Ogillar att frysa om man inte behöver. Man ska vara lite kylig och nästa frysa när man startar så brukar man ha lagom med kläder :)
 

Tre333

Cartier
Någon kör "mörkerlöpning" och kan tipsa på en bra pannlampa eller liknande? Har oftast löpt där det finns belysning men tänkte pröva lite mer i mörker och då tänker jag att en pannlampa eller liknande vore bra :) Så någon med erfarenhet, vad kör ni med? Har hört att man bör ha en med batteriet i ett bälte på ryggen.
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Har ni en timme och 29 minuter samt Netflix rekommenderar jag den underbara dokumentären The Barkley Marathon som handlar om ett low key långlopp i USA. Anmälningsavgiften är 1,60 dollar, en nummerplåt och ett klädesplagg till tävlingsledningen. Banan är ungefär 32 km och löps i fem varv. Den ackumulerade höjdstigningen är som två Mt Everest. Bara 40 per år får starta och det är inte alltid någon fullföljer. Inga bemannade check points, utan böcker utplacerade där man skulle dra ut den sidan vars sidnummer man hade som startnummer. Verkligen en underbar dokumentär om ett bisarrt lopp.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Har ni en timme och 29 minuter samt Netflix rekommenderar jag den underbara dokumentären The Barkley Marathon som handlar om ett low key långlopp i USA. Anmälningsavgiften är 1,60 dollar, en nummerplåt och ett klädesplagg till tävlingsledningen. Banan är ungefär 32 km och löps i fem varv. Den ackumulerade höjdstigningen är som två Mt Everest. Bara 40 per år får starta och det är inte alltid någon fullföljer. Inga bemannade check points, utan böcker utplacerade där man skulle dra ut den sidan vars sidnummer man hade som startnummer. Verkligen en underbar dokumentär om ett bisarrt lopp.

Och det startar när ciggen tänds. :D
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
Någon kör "mörkerlöpning" och kan tipsa på en bra pannlampa eller liknande? Har oftast löpt där det finns belysning men tänkte pröva lite mer i mörker och då tänker jag att en pannlampa eller liknande vore bra :) Så någon med erfarenhet, vad kör ni med? Har hört att man bör ha en med batteriet i ett bälte på ryggen.
Det beror alldeles på om du tänker dig lampa för mörkt motionsspår/landsväg eller lampa för obanat. Är det det förstnämnda klarar du dig bra på någon enklare variant. Det viktigaste är att den inte skumpar runt och gör dig vansinnigt irriterad. Själv har jag en Led Lenser H7 och nu när jag googlade såg jag att de sänkt priset rejält sen jag köpte min. Men den är grymt bra och sitter bra på huvudet, trots batteripack i nacken. Något jag tycker är bra med min är att man kan justera spridningen på ljuset och ljusstyrkan.
Hoppas du hittar något bra. Lycka till.
 

MariaE

Panerai
Någon kör "mörkerlöpning" och kan tipsa på en bra pannlampa eller liknande? Har oftast löpt där det finns belysning men tänkte pröva lite mer i mörker och då tänker jag att en pannlampa eller liknande vore bra :) Så någon med erfarenhet, vad kör ni med? Har hört att man bör ha en med batteriet i ett bälte på ryggen.
Jag är inne på min andra säsong med Lumonite Compass 1000 och är väldigt nöjd. Jag springer bara terräng så jag behöver en bra lampa. Funkar utmärkt att ha på hjälmen också (cykel o ridning).
 
Topp