Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Aborrebacken kändes lång idag men ölen nu känns kall! Bra jobbat!Det bästa efter löpning![]()
#lidingöloppet
Absolut, det blev promenad för mig där.Aborrebacken kändes lång idag men ölen nu känns kall! Bra jobbat!
Samma här, hade dock planerat att gå i den så gjorde inte så mycket. Rödbetsjuice är inte heller dumt!Absolut, det blev promenad för mig där.
Dricker tyvärr inte öl så jag ligger i soffan och hulkar i mig rödbetsjuice.
/j
Mmmmm för juicenSamma här, hade dock planerat att gå i den så gjorde inte så mycket. Rödbetsjuice är inte heller dumt!
Också första för mig, sprungit en del långdistans så var inte så orolig inför distansen, men backarna sista 8km knäckte migMmmmm för juicen.
Sprang första gången så visste inte vad jag hade att förvänta mig.
Även första gången jag sprungit längre än 21190 meter.
/j
Jag har icebugs och är helnöjd. Riktigt bra fäste så man behöver inte oroa sig över halka.Funderar på om man skulle skaffa sig ett par icebug nu till vintern. Förra året sprang jag med broddar. Funkar, men inte så bekvämt. Nån som har erfarenhet av icebug eller motsvarande skor?
Ni som har sprungit under vintertid är det några plagg som är extra bra, tänker mig något lätt, varmt men som ändå "andas" bra har ni nåt att rekommendera?
Ni som har sprungit under vintertid är det några plagg som är extra bra, tänker mig något lätt, varmt men som ändå "andas" bra har ni nåt att rekommendera?
Funderar på om man skulle skaffa sig ett par icebug nu till vintern. Förra året sprang jag med broddar. Funkar, men inte så bekvämt. Nån som har erfarenhet av icebug eller motsvarande skor?
Kör med Icebug och de funkar mkt bra!Funderar på om man skulle skaffa sig ett par icebug nu till vintern. Förra året sprang jag med broddar. Funkar, men inte så bekvämt. Nån som har erfarenhet av icebug eller motsvarande skor?
Absolut inte bomull! Men ull eller syntet närmast kroppen och så lager på lager beroende på hur kallt det är. Men jag har inte löpt så mkt när det är mer än minus 10. Så mössa, vantar och en bra halsduk eller typ strut/tub att ha runt halsen rekommenderas. Ogillar att frysa om man inte behöver. Man ska vara lite kylig och nästa frysa när man startar så brukar man ha lagom med kläderNi som har sprungit under vintertid är det några plagg som är extra bra, tänker mig något lätt, varmt men som ändå "andas" bra har ni nåt att rekommendera?
Har ni en timme och 29 minuter samt Netflix rekommenderar jag den underbara dokumentären The Barkley Marathon som handlar om ett low key långlopp i USA. Anmälningsavgiften är 1,60 dollar, en nummerplåt och ett klädesplagg till tävlingsledningen. Banan är ungefär 32 km och löps i fem varv. Den ackumulerade höjdstigningen är som två Mt Everest. Bara 40 per år får starta och det är inte alltid någon fullföljer. Inga bemannade check points, utan böcker utplacerade där man skulle dra ut den sidan vars sidnummer man hade som startnummer. Verkligen en underbar dokumentär om ett bisarrt lopp.
Har du sett den? Visst är den underbart bisarrOch det startar när ciggen tänds.![]()
Har du sett den? Visst är den underbart bisarr![]()
Sugen?Har du sett den? Visst är den underbart bisarr![]()
Jag hade lätt blivit ett av de minnesvärda misslyckandena de beskriver i filmen. Om jag ens kvalat in. Men nog hade ett varv varit kul att beta av i alla fall.
Det beror alldeles på om du tänker dig lampa för mörkt motionsspår/landsväg eller lampa för obanat. Är det det förstnämnda klarar du dig bra på någon enklare variant. Det viktigaste är att den inte skumpar runt och gör dig vansinnigt irriterad. Själv har jag en Led Lenser H7 och nu när jag googlade såg jag att de sänkt priset rejält sen jag köpte min. Men den är grymt bra och sitter bra på huvudet, trots batteripack i nacken. Något jag tycker är bra med min är att man kan justera spridningen på ljuset och ljusstyrkan.Någon kör "mörkerlöpning" och kan tipsa på en bra pannlampa eller liknande? Har oftast löpt där det finns belysning men tänkte pröva lite mer i mörker och då tänker jag att en pannlampa eller liknande vore braSå någon med erfarenhet, vad kör ni med? Har hört att man bör ha en med batteriet i ett bälte på ryggen.
Ja det verkar som ett extrem tufft lopp! Har för mig däremot att du kört en del ultra? Men kanske blandar ihop...Jag hade lätt blivit ett av de minnesvärda misslyckandena de beskriver i filmen. Om jag ens kvalat in. Men nog hade ett varv varit kul att beta av i alla fall.
Jag är inne på min andra säsong med Lumonite Compass 1000 och är väldigt nöjd. Jag springer bara terräng så jag behöver en bra lampa. Funkar utmärkt att ha på hjälmen också (cykel o ridning).Någon kör "mörkerlöpning" och kan tipsa på en bra pannlampa eller liknande? Har oftast löpt där det finns belysning men tänkte pröva lite mer i mörker och då tänker jag att en pannlampa eller liknande vore braSå någon med erfarenhet, vad kör ni med? Har hört att man bör ha en med batteriet i ett bälte på ryggen.