Oew
Guld
Jobb, men sen är det ju också riktigt härligt att träna på morgonen, snacka om bra start på dagenSnyggt! Jobba eller små barn som får upp dig tidigt?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jobb, men sen är det ju också riktigt härligt att träna på morgonen, snacka om bra start på dagenSnyggt! Jobba eller små barn som får upp dig tidigt?![]()
Gissar att jag också skulle behöva göra detta. Har på senare tid fått riktigt ont både under och efter löppass samt PW.Samma problem här. Gick till ortopedtekniker och lät gjuta upp sulor. Detta i combo med ändrat löpsteg var räddningen för mina benhinnor. Känner av dem fortfarande men så länge jag varierar underlaget så går det bra.
Gissar att jag också skulle behöva göra detta. Har på senare tid fått riktigt ont både under och efter löppass samt PW.
Kommer du ihåg vad besök hos ortopedtekniker och gjutning av sulor gick på?
Riktig proffshjälp alltså, då förstår jag att dina problem löste sig1200-1400kr nånting. Samma snubbe som byggde om Peter Forsbergs skridskor efter alla fotproblem![]()
Jag kör med cumulus 17 och det är den bästa sko jag haft. Men det beror såklart på fot och löpsteg.Är Asics Cumulus 18 nåt att rekommendera?
Nån annan som ska springa midnattsloppet idag?
Var ute och sprang igår men runkeeper missade 1 km. På kartan har löpsträckan dragits delvis över vatten bla. Tänkte kolla om det finns andra alternativ än runkeeper som funkar?
Sprang du i stan? Ibland stör höga hus eller klippväggar. Har själv varit med om att GPSen diffat flera kilometer i raviner.
Skulle säga att du kan det inom ett par veckor, i varje fall inom en månad. Verkar som att du är rätt vältränad redan och det går rätt fort i början!Körde första seriösa löppasset på drygt två nu på morgonen. 5.07 km på 29min, känns godkänt med tanke på det långa uppehållet jag haft. Har senaste två åren enbart kört gym 3-4 gånger i veckan men vill nu få in konditionen också.
Min fråga till er mer erfarna är hur långtid ni tror det tar innan jag klarar milen under timmen? Svår fråga att besvara förstår jag men mellan tummen och pekfingret?
Tanken är att jag ska köra löpning 2-3 gånger i veckan och gym 3-4 gånger i veckan. Tillkommer promenad med hunden och sambon också.
Körde första seriösa löppasset på drygt två nu på morgonen. 5.07 km på 29min, känns godkänt med tanke på det långa uppehållet jag haft. Har senaste två åren enbart kört gym 3-4 gånger i veckan men vill nu få in konditionen också.
Min fråga till er mer erfarna är hur långtid ni tror det tar innan jag klarar milen under timmen? Svår fråga att besvara förstår jag men mellan tummen och pekfingret?
Tanken är att jag ska köra löpning 2-3 gånger i veckan och gym 3-4 gånger i veckan. Tillkommer promenad med hunden och sambon också.
Omöjligt att svara på utan att veta din ålder, vikt, se ditt löpsteg, osv.. Men jag är rätt att du klarar det fysiskt redan nu, jag haltar runt milen ett par gånger i veckan med min trasiga höft på 45min. Börja med att över huvud taget springa regelbundet, sen prova att springa 10km och se hur lång tid det tar.Körde första seriösa löppasset på drygt två nu på morgonen. 5.07 km på 29min, känns godkänt med tanke på det långa uppehållet jag haft. Har senaste två åren enbart kört gym 3-4 gånger i veckan men vill nu få in konditionen också.
Tack för svaren! Jag är 23 år gammal, 195 cm lång och väger 85-88kg pendlar väldigt mycket. Orienterade när jag var 10-14 men inte löpt på några år som sagt.
Hur ska man lägga upp träningen? Sikta på att minska tiden på 5km för att successivt öka distansen eller bara strunta i tiden och köra 10km även om man får gå en bit?
Körde första seriösa löppasset på drygt två nu på morgonen. 5.07 km på 29min, känns godkänt med tanke på det långa uppehållet jag haft. Har senaste två åren enbart kört gym 3-4 gånger i veckan men vill nu få in konditionen också.
Helt värdelösa medaljer från Midnattsloppet... Nån som vet var man kan smälta ner medaljen och göra om till DIF?
![]()