• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

DiscoPapa

Rolex
2-Faktor
Några tips till en nybörjare? Minns att jag älskat att springa så tänkte plocka upp det igen. Har bra grundfysik då jag lirat hockey/fotboll men senaste 10 åren har jag knappt rört mig alls. Testade springa här om dagen men blev inte direktiv superpeppad när jag kände blodsmak i käften efter 1km :) Bara att gnugga på antar jag.

Edit: läser nu tråden och ser tipsen ovan. Flåt.
 
Sällskap gillar jag, Runkeeper är alltid lojal ;)

Kolla på nätet om det finns några grupper som kör som du kan hänga på/med. Alt kanske något via lokalt gym, friidrott förening?

Körde en del med pulsband förut men är mer inne på att köpa mig en ny träningsklocka som mäter puls direkt på armen. Medveten om att de inte är lika bra som de med pulsband runt bröstet men tänker att det blir lättare o smidigare. Samt en god ursäkt att köpa en ting till :)

Varje gång du tränat / rört på dig i ca 30m så för du över 100kr t ett träningskonto o så kan du senare köpa dig något som du verkligen förtjänat!

Anmäl dig t ett lopp framöver, finns massor så har du något att sikta mot och träna för!

Kämpa på och kom ihåg att den bästa träningen är den som blir av!

Bra tips!
100 kr per 30 meter!?
Då skulle jag haft 153.300 kr på träningskontot enbart för förra veckan! Trevligt!
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Sällskap gillar jag, Runkeeper är alltid lojal ;)

Kolla på nätet om det finns några grupper som kör som du kan hänga på/med. Alt kanske något via lokalt gym, friidrott förening?

Körde en del med pulsband förut men är mer inne på att köpa mig en ny träningsklocka som mäter puls direkt på armen. Medveten om att de inte är lika bra som de med pulsband runt bröstet men tänker att det blir lättare o smidigare. Samt en god ursäkt att köpa en ting till :)

Varje gång du tränat / rört på dig i ca 30m så för du över 100kr t ett träningskonto o så kan du senare köpa dig något som du verkligen förtjänat!

Anmäl dig t ett lopp framöver, finns massor så har du något att sikta mot och träna för!

Kämpa på och kom ihåg att den bästa träningen är den som blir av!
Tack för tipsen :)
 

R0B

Panerai
Sådärja! Nu kan man börja hänga i den här tråden :)
IMG_6408.JPG

IMG_4345.JPG
 

R0B

Panerai
Japp, anmäld och jag ska träna för det i alla fall.
/j

Springer, ambitionsnivån dock lite lägre i år med två småbarn och en kommande föräldraledighet :)

Gött! Jag kan ju bekänna att ambitionsnivån för mig ligger väl inte så högt egentligen. Jag anmälde mig i Thailand, på väg från stranden till baren för att köpa öl nr 3 (med en cigg i mungipan). Ibland är man tuff :) men nu jävlar ska jag slutföra det!

Köpte icebugs och har rivit av två utomhuspass i helgen. Ruggigt skönt att vara igång!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Kika här http://ecotrailstockholm.com
Trail i stan. Jag är helt ur form men tänkte att med en spark i baken så kan jag träna upp mig igen och iaf avverka 16 km. Min kompis ska köra 80 km.
Det värsta med att sluta träna är att börja sen igen. Glömmer det varje gång. Men loppet lockar.
Verkar kul, får kolla.
Man lär dock känna sig gipsad efter maran.
/j
 

Oew

Rolex
Någon här som sprungit Comrades? Har aldrig kört längre än mara tidigare men är sugen att pröva på en ultra och Comrades verkar kul och jobbig :)
 

demondave

Rolex
Här hör verkligen inte jag hemma... :D

Aldrig varit någon löpare, men målet med hösten/vinterns träning har varit att bygga upp förutsättningarna för att kunna dra igång när det börjar bli varmare. Med skämtet till vinter som råder här är det dags för utomhusteknik och intervaller så smått. Har ett par Asics Kayano 20 som funkat så jäkla bra, men som börjar sjunga på sista versen. På Google verkar det som att Kayano 20 ersatts av Kayano 23. Är det bara att köpa och bli nöjd, eller skiljer Asics generationer sig åt? Orkar verkligen inte iväg och springa på band och greja för att hitta en ny favorit just nu :)
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Här hör verkligen inte jag hemma... :D

Aldrig varit någon löpare, men målet med hösten/vinterns träning har varit att bygga upp förutsättningarna för att kunna dra igång när det börjar bli varmare. Med skämtet till vinter som råder här är det dags för utomhusteknik och intervaller så smått. Har ett par Asics Kayano 20 som funkat så jäkla bra, men som börjar sjunga på sista versen. På Google verkar det som att Kayano 20 ersatts av Kayano 23. Är det bara att köpa och bli nöjd, eller skiljer Asics generationer sig åt? Orkar verkligen inte iväg och springa på band och greja för att hitta en ny favorit just nu :)
Du har missat Kayano 21 och 22, Dave...:) De gör små förändringar mellan generationerna, någon annan härinne kan säkert informera exakt vilka de har varit under de senaste åren men generellt tycker jag att du lugnt kan köpa ett par nya av samma modell. Kayano får i princip alltid bra eller mycket bra testresultat. Jag körde själv deras neutrala motsvarighet Nimbus i flera år utan några anpassningssvårigheter.
 

bluetrain

Cartier
Här hör verkligen inte jag hemma... :D

Aldrig varit någon löpare, men målet med hösten/vinterns träning har varit att bygga upp förutsättningarna för att kunna dra igång när det börjar bli varmare. Med skämtet till vinter som råder här är det dags för utomhusteknik och intervaller så smått. Har ett par Asics Kayano 20 som funkat så jäkla bra, men som börjar sjunga på sista versen. På Google verkar det som att Kayano 20 ersatts av Kayano 23. Är det bara att köpa och bli nöjd, eller skiljer Asics generationer sig åt? Orkar verkligen inte iväg och springa på band och greja för att hitta en ny favorit just nu :)

Gick själv från 20 (som jag också var väldigt nöjd med) till 23 precis nyligen och kan konstatera att den upplevs som mindre/smalare med samma storlek. Så överväg att prova en halv storlek större är mitt tips.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Gick själv från 20 (som jag också var väldigt nöjd med) till 23 precis nyligen och kan konstatera att den upplevs som mindre/smalare med samma storlek. Så överväg att prova en halv storlek större är mitt tips.
Det kan ju också vara så att en tre år gammal sko känns lite större än en sprillans av naturliga skäl ;)
 

demondave

Rolex
Ja absolut! :) Dock ska det tydligen vara en ganska vanlig uppfattning att nyaste kayano är något tajtare än tidigare upplagor så därför kan det ju vara värt att ta sig en funderare gällande storlek. I övrigt en kanonsko som varmt rekommedneras!

Fanken, då få jag dra och prova ett par lik förbaskat. Jag har inte duck face, jag har duck feet :D Dom gamla tjugorna får väl helt enkelt åka lite tvättmaskin mellan ute- och innepass.
 

Aboynamedsue

Patek
2-Faktor
Du har missat Kayano 21 och 22, Dave...:) De gör små förändringar mellan generationerna, någon annan härinne kan säkert informera exakt vilka de har varit under de senaste åren men generellt tycker jag att du lugnt kan köpa ett par nya av samma modell. Kayano får i princip alltid bra eller mycket bra testresultat. Jag körde själv deras neutrala motsvarighet Nimbus i flera år utan några anpassningssvårigheter.
Vad använder du nu för sko? Kör själv på nimbus och är helnöjd.
 

Grafton

Dr Messerschmitt
2-Faktor
Vad använder du nu för sko? Kör själv på nimbus och är helnöjd.
Blev av med mina senaste Nimbus på Heathrow på väg hem från NY marathon 2015, har dragits med lite sega inflammationer sedan dess så jag har klarat mig med ett par neutrala adidas boost-skor. Ingen kärlek dock. Det hyser jag däremot för mina terrängskor, Saucony Peregrine. Andra paret jag har, funkar överallt, även till och från skogen. Rekommenderas!
IMG_8710.JPG
 
Senast ändrad:
Topp