Ja, tror jag fick värdet vid något aktivitus-test för några år sedan.Har du gjort ett maxpulstest?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, tror jag fick värdet vid något aktivitus-test för några år sedan.Har du gjort ett maxpulstest?
När du har hög vo2 max = Garmins värdering är den bästa som finnsHur bra vo2 Max-värden får man ut av en garminklocka?
Tittar på löparsida att jag är nära gränsen mellan ”mycket bra” och ”elite” med mina 47 för min ålder. Visst är det helt ok men någon elite känns inte ens rimligt.
Edit: svarar mig själv (och andra som kanske undrar).. jag summerar det utifrån dialog mellan elitemotionärer (ena sladdar runt kring 60 i sin vo2 max) på ett löparforum:
Klockans värden ska tas med en nypa salt. Däremot kan förändringar mot ens tidigare värden indikera förbättring/försämring av ens kondition. Platta längre intervallpass kan ge dopade värden. Ett tufft trailpass med rejäla backar på mjukt underlag kan ge sänkta värden.
Min erfarenhet säger att bälte är det absolut bästa. Tar inte plats, håller dina saker (nycklar, telefon, gels, osv) tight på plats utan att guppa eller störa. Jag har nyligen köpt flipbelt och det är absolut ett väldigt bra bälte men som du säger är det lite pricy. Prova att gå till närmsta stadium/intersport/löplabbet och se vad de har inne. Det är viktigt att hitta ett som sitter bra på din kroppSöker bra prisvärd förvaring till Iphone under löpning. Har tittat på ett flipbelt (men ganska dyrt). När det är svalare, har jag ofta fickor.
Finns det något enklare/prisvärt?
Jag var på Stadium och just testate. De hade billigare varianter där som Soc för 199kr men fått skitbetyg och gick snabbt sönder enligt recensionerna. Därav min fråga härMin erfarenhet säger att bälte är det absolut bästa. Tar inte plats, håller dina saker (nycklar, telefon, gels, osv) tight på plats utan att guppa eller störa. Jag har nyligen köpt flipbelt och det är absolut ett väldigt bra bälte men som du säger är det lite pricy. Prova att gå till närmsta stadium/intersport/löplabbet och se vad de har inne. Det är viktigt att hitta ett som sitter bra på din kropp
Jag körde med det här bältet från soc i ungefär 3 år utan att det gick sönder. 2 små fickor, 2 medium, 1 stor i svanken. Egentligen enda anledningen till att jag slutade använda det var pga stretchen har slitits och jag har gått ner ganska mycket i vikt så det är för stortJag var på Stadium och just testate. De hade billigare varianter där som Soc för 199kr men fått skitbetyg och gick snabbt sönder enligt recensionerna. Därav min fråga här![]()
Detta fanns ej men har sett något liknande på XXL. Tack för tipset!Jag körde med det här bältet från soc i ungefär 3 år utan att det gick sönder. 2 små fickor, 2 medium, 1 stor i svanken. Egentligen enda anledningen till att jag slutade använda det var pga stretchen har slitits och jag har gått ner ganska mycket i vikt så det är för stort
![]()
Jag tycker också bälte har fungerat bästa för mig. Om jag inte ska köra långpass då väst eller ryggsäck är bättre.Söker bra prisvärd förvaring till Iphone under löpning. Har tittat på ett flipbelt (men ganska dyrt). När det är svalare, har jag ofta fickor.
Finns det något enklare/prisvärt?
Ingen aning. Tror inte det då precisionen bör komma från gps (eller glonass m.fl.).Hallå kingar. Har en Apple Watch 8 som jag använder Strava med när jag joggar. Skulle det ge någon skillnad i precision/mätning om jag stoppar in ett eSIM och kör 4G i den?
![]()
Ja det kanske är bättre? Aldrig testat en men får för mig att det är större risk för att den skaver runt halsen och att den blir varmare att ha på sig.Tror du inte väst är bättre, eller varför vill du ha bälte?
Trivs riktigt bra i min för längre turer. Flaskorna sitter bra och du dricker med flaskorna kvar i västen.
Att ha 1liter vätska skumpande runt höfterna känns inte helt optimalt.
![]()
+1 för väst! Jag kör med en Salomon adv skin 12. Sitter som en smäck med flaskorna på bröstet. Har aldrig haft problem med skav och värmen blir egentligen bara på ryggen, aldrig runt halsenJa det kanske är bättre? Aldrig testat en men får för mig att det är större risk för att den skaver runt halsen och att den blir varmare att ha på sig.
Ska man gå för flaskor likt bilden eller vätskeblåsa för mest bekväma?
Flaskor funkar bra, vätskeblåsa känns lite overkill såvida man inte är ute på riktigt långa turer 5+ timmar.Ja det kanske är bättre? Aldrig testat en men får för mig att det är större risk för att den skaver runt halsen och att den blir varmare att ha på sig.
Ska man gå för flaskor likt bilden eller vätskeblåsa för mest bekväma?
+1 för väst! Jag kör med en Salomon adv skin 12. Sitter som en smäck med flaskorna på bröstet. Har aldrig haft problem med skav och värmen blir egentligen bara på ryggen, aldrig runt halsen
Flaskor funkar bra, vätskeblåsa känns lite overkill såvida man inte är ute på riktigt långa turer 5+ timmar.
Tack ska titta på någon av de mindre Salomon varianterna, springer sällan över 1timme så vill egentligen ha så lite vikt som möjligt bara.Salomon med flaskor. Sprunget flera ultra-lopp utan skav. 50cl per flaska.
Sen kan du lägga en blåsa i bak om du föredrar det eller ska vara ute läääääääänge.
Tyvärr inte, men det borde väl finnas något större och stabilare......På tal om löparvästar - är det någon som har en bra som rymmer dator/ombyte för pendlingsturerna? Utöver primära funktionen med flaskorna såklart.