• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Löpning. Nu riktigt OT

Tjena!
Jag har snöat in lite på "Health Tracking" och är inte helt nöjd min Garmin och synken till Apple Health.
Använder Oura Ring 4 som "master" och Garmin Forerunner 255 vid träning.

Jag har beskrivit detta lite mer utförligt i en annan tråd, men tänker att gänget i löpartråden säkert har en del erfarenhet, eller i allafall har möjlighet att observera om andra tillverkare har samma "problem". Länk till andra tråden

Garmin synkar bara pulsen var annan minut till Apple Health (och således Oura), vilken inte känns riktigt rimligt.
Detta oavsett om jag löptränat, gymmat, kört Cross Trainer. Mycket pulsinformation saknas således, speciellt vid intervallträning.

I Garmins app så ser det ju såklart bra ut med massa härlig data.

Nu till min fråga;
Ni som inte har Garmin, utan använder Polar, Suunto eller Coros, hur ser det ut för er i synken till Apple Health?

Har ni samma frekvens av pulsdata från era klockor till Apple Health, eller oftare?

Ni som har Garmin och använder Android, har ni samma fenomen med dålig uppdateringsfrekvens av pulsen?

IMG_4245.png
Stort tack på förhand!

Mitt pulsband har gett upp. Köper man bara ett nytt samma lika? Jag har kört med min Fenix 5s i 5år o kör nog ett tag till med den. Jag körde ett pass idag och pulsen hamnade väldigt fel när den bara mätte på handleden.

Bandet jag har heter nog garmin hrm dual. Ser att det finns nyare modeller. Är den som kör med det och använder fler features? Bättre värden än klockan på löpband? Ex modell 600 verkar bra nördig men det kanske inte är kompatibelt med min 5s?

Tillbaka
Topp