• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Langetråden

Gammal bild och länk men den här är så bra.
Lite sommarfärg på huden, vit t-shirt, jeans och denna.

1643628887581.png

Frågan är inte om utan bara när

Nu har jag tagit mig tid att klämma på de Lange som fanns inne i HK butiken. Tyvärr väldigt urplockat, inge Zeitwerk, inge Lange 1. Den enda för mig riktigt intressanta klockan var en showex utan urverk på en Chronograph. Men istället för att klockan skulle kännas bättre än på bild blev jag mindre övertygad. På min VCO är det svarta extremt djupt och känns som top finish, här kändes den svarta tavlan inte alls lika schyst. I nuläget blir det nog inget köp, för så mycket pengar måste det kännas helrätt. Storleksmässigt kändes den jättebra.

Säljaren påstod att produktionen gått ner ifrån 5k till bara 3k, vilket skapat långa väntetider på klockorna. Var dock inget problem att direkt lägga en beställning på en Chronograph, 30% deposit och cirka 2 års väntetid, boutique ger ingen rabatt. Fick en bok också!

D368EBB9-C3D1-4629-BBF6-0CC02B3361E6.jpeg

7C772E14-3E58-48AB-B57E-539F83E6C249.jpeg

Kommer aldrig kunna släppa den där..

Hur känns den såhär någon månad in i ägandet? Används den mycket? Upptäckt något du inte visste innan?

Slå till ;)

Jag gillar den diskreta lyxen - att bara de som vet, de vet. Går under radarn. Har ärligt talat inte burit den så mycket då jag köpte den där andra du vet, som suttit fast på handleden i tre veckor… Ser fram emot att bära den mer nu med nya banden! Och kanske upptäcka något mer på vägen.

Tillbaka
Topp