• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Langetråden

Ajdå. Då kanske man ska skynda innan det blir helt uppåt väggarna!
Det kostade 26' för service och polering och ca 5' för nytt band, så typ 31' tot. Poleringen kostade 8.200, men då fyllde de i alla dings med nytt guld så det var det definitivt värt. Värt att notera är att min var i risigt skick och gick hejvilt innan jag skickade in den på service

Det kostade 26' för service och polering och ca 5' för nytt band, så typ 31' tot. Poleringen kostade 8.200, men då fyllde de i alla dings med nytt guld så det var det definitivt värt. Värt att notera är att min var i risigt skick och gick hejvilt innan jag skickade in den på service

Dyrt, ja. Oskäligt, nja.

Tack för infon!

Ja då kanske jag klarar mej på 20’. Fick dock syn på ett litet märke i urtavlan (!) som jag missat, så det kan nog bli en 10:a till…:(

Kan bekräfta att han som gör boett renoveringar. Dvs. lasersvetsar i nytt material i repor och dings och sen slipar och polerar klockorna är en magiker av rang!

Så har man t.ex. fått en ”liten ding” så bandhornet blivit krokig på sin Lange 31 fixar han det hur enkelt som helst. 😁
IMG_9057.jpeg

Dessutom så har de all guldtråd kopplat till serienummer så du får guld från samma batch som boetten gjordes av för att få exakt samma nyans.

Visst kostar det men ett oljebyte på en Ferrari är inte så billigt det heller.

Kan bekräfta att han som gör boett renoveringar. Dvs. lasersvetsar i nytt material i repor och dings och sen slipar och polerar klockorna är en magiker av rang!

Så har man t.ex. fått en ”liten ding” så bandhornet blivit krokig på sin Lange 31 fixar han det hur enkelt som helst. 😁
IMG_9057.jpeg

Dessutom så har de all guldtråd kopplat till serienummer så du får guld från samma batch som boetten gjordes av för att få exakt samma nyans.

Visst kostar det men ett oljebyte på en Ferrari är inte så billigt det heller.
Tusen tack för info! Blir mer och mer imponerad av vad Lange gör och står för. Hoppas att min framtida service-upplevelse lever upp till förväntningarna…:)

Tillbaka
Topp