• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Langetråden

Det är bara i fullt solljus som det verkliga hantverket hos denna urtavla blir synligt.
1000032545.jpg
1000032544.jpg

Är det någon som har koll på ref. 380.033 - dvs Saxonia Automatic roseguld - försöker hitta hur de förändrats över åren, främst stampsen på baksidan, då det verkar skilja lite.. har sökt ihjäl mig och hittar inte jättemycket så om någon kan bidra med info eller länkar vore det tacksamt.

Tack på förhand

Är det någon som har koll på ref. 380.033 - dvs Saxonia Automatic roseguld - försöker hitta hur de förändrats över åren, främst stampsen på baksidan, då det verkar skilja lite.. har sökt ihjäl mig och hittar inte jättemycket så om någon kan bidra med info eller länkar vore det tacksamt.

Tack på förhand

Jag skulle maila Langepedia, eller kontakta Lange direkt. Tycker de brukar vara hjälpsamma.

Min grailwatch är tveklöst Lange 1 i gulguld 😍
Men det kommer mest troligt stanna som en grailwatch. Eurojackpoten uteblev igår igen 😔

De senaste tre dagarna har jag skrivit och pratat i telefon med Richemonts chef för norra Europa om möjligheten att köpa Odysseus i stål. Det är ett svårt fall...
För 5 år sedan köpte jag min första Lange-klocka från AD. Jag frågade om möjligheten att beställa Odysseus i stål och fick följande erbjudande: om jag beställer en andra klocka för minst €62k kommer jag att kunna registrera mig för Odysseus. Jag behöver dock inte denna onödiga andra bit - lockbetet. Det enda alternativet som finns kvar för mig är den grå marknaden.

Tillbaka
Topp