• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lansering av klockan!

olofpalme

Omega
Det har varit full rulle sedan dess. Tack för all hjälp!
Det finns två anledningar till att inte använda de tre kronorna i logotypen. Den första är att det kan sammankopplas för mycket med Tre Kronor, vilket kan åsamka vissa juridiska problem med svenska staten. Sedan tycker jag det hade blivit lite "för mycket" med en sådan prålig logotyp. Ville behålla viss renhet i tavlan.
Härligt att höra! Angående logotyp, förstår hur du tänker med tre kronor och håll ner det pråliga men jag önskar att det fanns en enhetlighet hos varumärket. Det är spretigt, mycket Sverige, Schweiz, Skandinavien och sen dyker Bohuslän upp som gubben i lådan. Kanske skulle satsat på att profilera märket mer åt något som har med Bohuslän att göra alt bara skita i Bohuslän.
 

Huvudverk

Cartier
2-Faktor
Tycker inte heller att Romerska index är snyggt, annars var den riktigt fin! Byt index så köper jag :)
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul initiativ och kul att det gick i mål med en färdig produkt. Fortsätt gärna diskutera klockan men allt sälj får läggas som en annons inne på köp/sälj-avdelningen. ;)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Jag är säkert bara en bakåtsträvare, men varför bara sälja genom kickstarter? Har du provat med andra säljkanaler?

Sen undrar jag varför det inte i nuläget går att säga ett ordinarie pris? Om den är i produktion borde du rimligtvis ha ordning på plus och minus. Det här är min största invändning mot kickstarter i stort och bekräftar känslan av pyramidspel.

EDIT: Ska tillägga att jag tycker att din klocka är den överlägset snyggaste kickstarterklocka som lanserats här hittills och den verkar på många sätt mer genomtänkt än de vanliga slentrianlegoklockorna. Jag hoppas att ditt projekt lyckas och att det kan stå på egna ben från och med nu. Jag tror personligen att man bör klippa navelsträngen till kickstarter om det ska lyckas på lång sikt om man är ute efter att göra bra klockor och inte bara göra snabba cash.
 

INSANE

Panerai
2-Faktor
Lovade att uppdatera när klockan var färdig och gör så nu!
Förstår att det är många som tycker illa om Kickstarter här inne, så kanske hoppa över sista sekunderna i videon. I övrigt har jag sett fram emot att kunna visa klockan här på Klocksnack! Ni får gärna följa mig på facebook.com/ecanderssonwatches
Tack!

Måste säga att designen var riktigt trevlig på den här! Namnet på klockan kändes lite sådär men annars var den nice, ska hålla utkik efter den här på Kickstarter. Synd att den levereras först i Augusti.
 

joca

Patek
2-Faktor
Kul slutprodukt. Härligt att den känns unik även om en del saker lämnar mer att önska enligt mig :)
 

BCKSTRM

Rolex
Är det inte så att 3an är ett datum...? Jag tycker den var ovanligt kul/snygg (och skönt att det inte är en ny DW) :)
Edit: ser nu att datumet redan var kommenterat ;)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Är inte alls ett fan av alla kickstarterklockor men den här gillar jag. Att TS dessutom verkar genuint intresserad av att ta fram något bra påverkar såklart inte negativt.
En fråga: varför Kickstarter? Om klockan är klar för produktion tror jag, precis som en del andra här, att du skulle tjäna mer på att köra solo.
Inte alls omöjligt att jag plockar hem en, när jag vet vad priset landar på. Kanske köra en passaround här?
 

Areschoug

Breitling
Snygg klocka!
Men som tekniknörd måste jag fråga, i vilken programvara är filmen renderad? Är det gjort för visuellt eller är det cadmodellen som visas?
 
Förklara gärna funktionen bakom kronan/vridringen. Hur har du tänkt dig funktionen rent praktiskt? Om kronan är skruvad, kommer då vridringen kunna ställas genom att vrida kronan moturs i position 1?
 
Tänk på att nyckeln till goda affärer är låga utgifter. Klockan ser rätt avancerad ut "tillverkningsmässigt". Siktar ni samtidigt på hög kvalitet i utförandet så får ni nog hålla uppsikt på för höga kostnader!

Lycka till!
 
Topp