Ok, perfekt. Om du vet nån i sthlm-området så får du gärna tipsa. Kanske Farfars eller Abc service?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Skrämmande men inte oväntat med tanke på hur mycket skarpa vintage Rolex som dykt upp.Hittade dessa på insta...före och efter...![]()
![]()
![]()
Snarare trevligt att man kan rädda de misshandlade uren.Skrämmande men inte oväntat med tanke på hur mycket skarpa vintage Rolex som dykt upp.
Jo så länge det framgår vid försäljning...Snarare trevligt att man kan rädda de misshandlade uren.
Spelar ingen större roll, kan du inte se det själv så...Jo så länge det framgår vid försäljning...
Kanske inte jag men nästa köpare om jag säljer...Spelar ingen större roll, kan du inte se det själv så...
Och där i ligger frågan: Kan ni med järnkoll och falkögon se skillnaden? Kan mao detta utföras helt perfekt?Spelar ingen större roll, kan du inte se det själv så...
Vad är det för klocka vi talar om. Högt värde? Går det hitta annan boett om det skulle sita sig helt. Annars skulle man kunna ta ett bandstift i tjockare modell och löda fast eller punkta med lasern.Kromad mässing skulle jag gissa på. Boetten är rätt sliten överlag, så det behöver inte bli supersnyggt, bara lite stabilareNågon vänlig som vill göra ett försök?
![]()
![]()
![]()
Ytterligare en orsak att bära sexsiffrig Rolex och titta på bilder av rariteterna.Hittade dessa på insta...före och efter...![]()
![]()
![]()
Hittade dessa på insta...före och efter...![]()
![]()
![]()
Kanske inte jag men nästa köpare om jag säljer...
men det kanske hade blivit en sundare prissättning om värdeskillnaden mellan en sliten och en i kanonskick bara var kostnaden för att få den återuppbygd.
Men är det verkligen något som tyder på att den är lasrad? Verkar ju ha mycket material kvar så vad säger att det inte bara handlar om en skicklig polerare med rätt utrustning. Visst, den ser nästan för skarp ut men vad är alternativet? Såg ju inte allt för rolig ut före.Ytterligare en orsak att bära sexsiffrig Rolex och titta på bilder av rariteterna.
Toppen! Var det med din kompis laser?Svetsat ett bandstift idag. Det var inte det lättaste. Men jag hoppas det ska hålla. Satt massa mässingslod i luggen oxå. Vilket inte gjorde det lättare precis. Svetsat ända inifrån och ut.![]()
Hittade dessa på insta...före och efter...![]()
![]()
![]()
Precis. Lite annan konstruktion än den du svetsar på . Men det är inte lätt ändå direkt .Toppen! Var det med din kompis laser?
En boett - seamaster 50 talare
Behöver inte vara 80
Är det dyrt?
En boett - seamaster 50 talare
Behöver inte vara 80
Är det dyrt?
@McGyver Hur gör du med dessa?
Ja, vidhäftningen är ett problem. Även om man förkopprar så blir det inte mycket bättre, guldet gnuggas av rätt fort. Jag har aldrig provat att svetsa på mer guld på stål, misstänker att det blir svårt att få till jämna och snygga ytor. Men har nån ett gammalt vrak som kan vara labbråtta, så gör jag gärna ett försök för att se hur det blir.Har polerat upp hela boetten till önskad finish och sedan förgyllt direkt. Min far hade tillgång till ett förgyllningsbad tidigare men det blev tyvärr förstört av en kollega.
Nya bad går att köpa från bl.a. Sargenta till ok pris men Cyaniden i blandningen gör att jag valt att avstå från att ha ett sådant stående i verkstaden.
De boetter jag förgyllt om har varit i mässing och då din är i rostfritt så finns det en risk att du måste lägga på ett lager koppar först går att få god vidhäftning av guldet - detta vet dock guldsmeden!
Jag håller isf givetvis med den lilla mängden guld, bara för att se om det går och hur det blir. Det saknas bara en nött guld på stålboett, utan verk. Provobjektet kan få gå till krätztunnan efter testet.Inte jag heller . Lagade en boett som hade guld på stål. Men la i stort sett i bara stål. Boetten var rätt sliten i övrigt . Guldet är ju inte jättebilligt heller . Å färgmässigt tror jag det blir knepigt att matcha . När man skjuter guld på stålet blandar förenar det sig . Och polerar man sen kan det bli prickigt lika förbenat . Fast kanske jämnare i ytan .
Kul om du kunde testa @curler2 . Ser fram emot det . Tror inte jag har nån möjlighet att låna in mig på guldstänger tyvärr .