• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lemania-tråden

Den är givetvis välkommen! I Lemania-tråden är vi öppensinnade och inkluderande :D

Mycket fin! En klocka man blir glad av :)
Då damp till slut ner min enda klocka med Lemania-anknytning så jag hoppas det är ok att lägga upp den här trots at den inte är en renodlad Lemania..:facepalm:

Det är alltså en Enicar GRAPHO-MATIC från tidigt 70-tal och faktiskt den enda Enicar-klockan som har ett verk från Lemania, om jag har fattat rätt?!
Verkat är Lemania 1340 och verkar fungera som det ska däremot fattar jag inte hur man ställer GMT-visaren, eller vad det är? Någon som har en idé för ett hack på kronan är datum och nästa hack timmarna och sedan är det slut på hack..?
IMG_4211.JPG
IMG_4212.JPG
IMG_4213.jpg
IMG_4214.jpg
IMG_4216.jpg
IMG_4217.jpg

Mitt bidrag i tråden. Samma boetter, 817, och och samma verk, 872, även om den militära varianten har tillagd '1' till 1872 i märkningen.
Heliman är lite kul tycker jag och en av de civila varianter som fanns vid sidan av Tissot Navigator, Pontiac (se TorNets fina en bit upp i tråden),
Chronoswiss och några till. Har inte sett många Helima över huvudtaget, Solvik har en fin i tråden, men annars inte särskilt förekommande.
upload_2020-9-18_10-7-50.png

Mitt bidrag i tråden. Samma boetter, 817, och och samma verk, 872, även om den militära varianten har tillagd '1' till 1872 i märkningen.
Heliman är lite kul tycker jag och en av de civila varianter som fanns vid sidan av Tissot Navigator, Pontiac (se TorNets fina en bit upp i tråden),
Chronoswiss och några till. Har inte sett många Helima över huvudtaget, Solvik har en fin i tråden, men annars inte särskilt förekommande.
upload_2020-9-18_10-7-50.png
Det är lite kul hur det unika vridringsinlägget på Viggen ger klockan ett intryck att vara sådär ett årtionde eller två äldre än alla de andra varianterna som är snarlika varandra..

Tillbaka
Topp