https://www.tradera.com/item/419764729
Hoppla, det här var en udda fågel. Har aldrig sett förut, men en snabb googling ger vid handen att de faktiskt existerar. Läcker var den, hursomhelst!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Oj, vill ha på den, men den lär dra iväg en hel del. Utmärkt alternativ till Vulcain !
Hoppla, det här var en udda fågel. Har aldrig sett förut, men en snabb googling ger vid handen att de faktiskt existerar. Läcker var den, hursomhelst!
Jag tror jag har ett originalglas från Lemania liggandes - återkommer framåt kvällenJag hade frågan uppe i ett annat forum tidigare men tänkte att här kanske det finns lite mer hjälp att få. Min älskade Lemania råkade ut för en olycka när min tjej råkade puttra ner klockan på golvet så att plexiglaset sprack. Frågan är då om det går att polera bort repan eller om man tyvärr måste byta ut glaset och i sånt fall om någon här råkar sitta inne på ett nytt glas till min Lemania.
Tack på förhand
Vorre grymt om du hade ett liggandes hemma som du inte behöverJag tror jag har ett originalglas från Lemania liggandes - återkommer framåt kvällen
Oöppnad förpackning med referensnummer på delen. Vet inte vilken modell den går till?Vorre grymt om du hade ett liggandes hemma som du inte behöver
http://www.farfarsklocka.se/ känns som det givna valet Mycket bra, men kan nog vara semesterstängt just nu.Kom över min farfars gamla Lemania, länge sedan den användes så tänkte kolla om någon har tips på var jag kan lämna in den i Stockholm?
Tror att jag hittat svaret. Verket är sannolikt inte ett 5100, utan ett 5012 (eftersom det saknar tjugofyratimmarsvisning). Rotorn har sett ut precis som på min på de bilder jag kunnat hitta.Morrn, Lemaniadiggare! Fick hem den här sötnosen igår: En 11003 med 5100-verk. Enligt säljaren 70-tal, men jag misstänker att den är senare, med tanke på avsaknaden av T-märkning. Gissar 80-tal, eller tom tidigt 90. Rätta mig om jag tänker fel!
Funderar på verket - ingen signatur, eller annan text på rotorn, vilket det oftast verkar finnas. Är det nåt knas med denna, tror ni?
Finns 5100 både med och utan 24h-visning.Tror att jag hittat svaret. Verket är sannolikt inte ett 5100, utan ett 5012 (eftersom det saknar tujofyratimmarsvisning). Rotorn har sett ut precis som på min på de bilder jag kunnat hitta.
Även automatiska?Finns 5100 både med och utan 24h-visning.
Japp, både 5100 och 5012 är automatiska. De manuella varianterna heter 5200 resp 5250. Det är lite förvirrande att det finns både 5100 och 5012 med identisk konfiguration, men de kan skiljas åt genom att 5012 har lägre frekvens. 5100 utan 24h-visning är sällsynta men ska t.ex. sitta de ovanliga Heuer "Audi Sport".Även automatiska?
Tack för klargörande! Snårigt värre, det härJapp, både 5100 och 5012 är automatiska. De manuella varianterna heter 5200 resp 5250. Det är lite förvirrande att det finns både 5100 och 5012 med identisk konfiguration, men de kan skiljas åt genom att 5012 har lägre frekvens. 5100 utan 24h-visning är sällsynta men ska t.ex. sitta de ovanliga Heuer "Audi Sport".
Ja, det är inte helt ovanligt att rotorn är osignerad. Jag har haft en Lemania med ett 5012 som inte hade någon logga på rotorn.Tack för klargörande! Snårigt värre, det här
Har hittat fler 5100 med osignerad rotor nu, så det verkar lugnt.
Ja, verkligenLemania1873 (gränspuck), CH27 samt 2st 5100. Grymma tidgivare!