• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lilla tråden om Damasko

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Äntligen med Damasko! Ett märke jag alltid gillat men först nu ägt själv. Efter tre Sinn klockor som alla haft sina problem avseende fit n finish kan jag konstatera att iaf detta exemplar håller den tyska fanan högt! Jäklar Vad bra den är helt enkelt. Detta är liiite synd att man inte klämde i ett top grade istf elabore men detta ex är å andrs sidan väldigt väl justerat. Har hittills under två veckor hållt en max avvikelse på tre sekunder vilket ju är lysande. Dock går den något för sakta men det är ju en enkel ruckning bort om man orkar o vill. Denna är två år och hårdhetsbehandlingen (Typ Sinns tegamentering) Verkar funka fint. Inte ens ett luppsynligt märke någonstans. Svinbra klocka helt enkelt!
IMG20221001114801.jpg
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Äntligen med Damasko! Ett märke jag alltid gillat men först nu ägt själv. Efter tre Sinn klockor som alla haft sina problem avseende fit n finish kan jag konstatera att iaf detta exemplar håller den tyska fanan högt! Jäklar Vad bra den är helt enkelt. Detta är liiite synd att man inte klämde i ett top grade istf elabore men detta ex är å andrs sidan väldigt väl justerat. Har hittills under två veckor hållt en max avvikelse på tre sekunder vilket ju är lysande. Dock går den något för sakta men det är ju en enkel ruckning bort om man orkar o vill. Denna är två år och hårdhetsbehandlingen (Typ Sinns tegamentering) Verkar funka fint. Inte ens ett luppsynligt märke någonstans. Svinbra klocka helt enkelt!
IMG20221001114801.jpg
Grattis, ser verkligen clean ut!
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Äntligen med Damasko! Ett märke jag alltid gillat men först nu ägt själv. Efter tre Sinn klockor som alla haft sina problem avseende fit n finish kan jag konstatera att iaf detta exemplar håller den tyska fanan högt! Jäklar Vad bra den är helt enkelt. Detta är liiite synd att man inte klämde i ett top grade istf elabore men detta ex är å andrs sidan väldigt väl justerat. Har hittills under två veckor hållt en max avvikelse på tre sekunder vilket ju är lysande. Dock går den något för sakta men det är ju en enkel ruckning bort om man orkar o vill. Denna är två år och hårdhetsbehandlingen (Typ Sinns tegamentering) Verkar funka fint. Inte ens ett luppsynligt märke någonstans. Svinbra klocka helt enkelt!
IMG20221001114801.jpg
Har en sån på armen nu (fast med blå sekundvisare). Har varit min dagliga klocka i några år nu (utom när jag tillfälligt byter till något annat). Har gått in i ett antal dörrposter och dörrhandtag, men inte lyckats får ens en liten repa på den.

Det enda som hänt är att den började tappa tid efter att jag tappat den i golvet (utan att ta någon annan skada förstås). Åtgärdades med en enkel ruckning för några hundralappar.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Har en sån på armen nu (fast med blå sekundvisare). Har varit min dagliga klocka i några år nu (utom när jag tillfälligt byter till något annat). Har gått in i ett antal dörrposter och dörrhandtag, men inte lyckats får ens en liten repa på den.

Det enda som hänt är att den började tappa tid efter att jag tappat den i golvet (utan att ta någon annan skada förstås). Åtgärdades med en enkel ruckning för några hundralappar.
Det är därför jag helst vill ha verk som en lokal urmakare kan åtgärda.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Påminner ju av självklara skäl mycket om 556 eftersom bolagen samarbetat runt boetter tidigare.... jag tycker dock denna är finare med lägre profil o smäckrare luggar.
Jepp, de tillverkade ju boetterna till Sinn i många år tills Sinn gick in finansiellt i SUV.
556 finns inte i tegimenterat stål, gillar verkligen utseendet på din.
 

Goflorp

Cartier
Läser att nu i Oktober har de stängt Monostore (butiken inne i Samhället)
"permanent".

Vidare verkar inga ur kunna väljas med den fantastiska länken längre ??

Vad händer?
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Läser att nu i Oktober har de stängt Monostore (butiken inne i Samhället)
"permanent".

Vidare verkar inga ur kunna väljas med den fantastiska länken längre ??

Vad händer?
Den kanske inte sålde helt enkelt? Den var ju rätt dyr... Den där butiken har jag alltid tyckt var lite konstig. Kan det löna sig att ha en sån butik i ett (vad jag förstår) litet samhälle? Hur många kunder letar sig dit egentligen? 99% av försäljningen lär ju vara över nätet.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Hittar ingenstans att man kan välja länk och faktiskt köpa en….
Man kan inte välja den när man beställer en klocka, men man kan gå in under Current collection->Accessories och beställa den separat. Man förväntas redan ha en klocka. (De frågar efter serienumret, antagligen för att avgöra att man har en modell där den passar.)
 

TerryTee

Audemars
2-Faktor

Abben

Cartier
2-Faktor
Fick denna i ett lite oväntat byte idag. Alltid gillat Damasko och denna verkar ju helt solid. 💪 Lutar mot att få bli kvar i samlingen, lite rädd bara att den tävlar för mycket med min Sinn 105.

DSC09805.jpg
DSC09808.jpg
Ruskigt bra tycker jag!
Eftersom jag även är en sucker för Sinn så ligger en Damasko högt upp på listan för framtida köp!
Vad är det där för ref?
 

Clintiss

Breitling
Hello everyone!
I am in the market for a used DS30 since some time now but never saw one pop out... so I am considering to buy new instead. Do you know if the DS30 is going to be discontinued in favor of their watches with in-house movements (like it has been announced some time ago) ?
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Någon i tråden som är sugen på att ta över en DS 30 i version 200m? Självklart nyskick på utsidan 😃. Tror klockan är köpt 2019. Funkar perfekt på alla sätt och går ca 5spd plus.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Fyra år senare... fortfarande min dagliga klocka, som bara tillfälligtvis byts ut mot något annat i en till några få dagar. Har fått några smällar genom åren, men inte en repa, ser ut som ny. Har nyss börjat använda det matchande Damasko-bandet då jag tröttnade på det numera lite slitna "vintage-bandet". Köptes när klockan var ny, men jag kom inte överens med det först. Kändes lite för stelt och var inte helt bekvämt... men jag tänkte att det kanske mjuknar om man ger det chansen att nötas in lite, och efter att ha låtit det ligga ett tag i "böj" för att få till krökningen så är det mycket bättre faktiskt. :)
IMG_E1757.JPG
 
Topp