• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Limiterade och "rare" klockor tråden ⏱

Eller typ denna vore ju inte fel, finns på chrono24 till pangpriset 728kkr
image.png
 

Nicklas.S

Audemars
2-Faktor
Här är lite blandat limiterat som jag ägt. Av dessa saknar jag Speedy Gemini och Alaska mest.
Longines Conquest Heritage 1954-2014 600 ex.
73e89cea-9e2e-46c6-b9f9-3d7b7b4340d0_zpsilxygiel.jpg

Breitling Pluton Team 60 1000 ex. Lånad bild.
NOS%20Pluton%2001_zpsaoxm7koj.jpg

Corum Admiral’s Cup Competition 48 Victory Challenge 250 ex.
P7150020.jpg

Seiko Prospex Marinemaster 300m Golgo 13 SBBN023 500 ex.
P5120075_zps2f832a6c.jpg

Omega Speedmaster Pro Gemini IV first space walk 40 th anniversary 1965-2005 2005 ex.
009_zpsdedfa927.jpg

Omega Speedmaster Pro Alaska Project 1970 ex. Lånad bild.
SpeedmasterAlaska-1_zpsxtlangjl.jpg
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Orient Star WZ0021DX!

Jag har 4 gånger försökt köpa en sån (ny givetvis inte begagnad) och misslyckats alla 4 gånger. Har som mest bjudit 180 % av rekommenderat utpris men ändå gått bet :(

Skelett tavla, kupat safirglas, riktigt blånerade visare (altså värmebehandladee inte målade) och handvevat urverk. Begränsad till 500 ex.

Bild snodd från yeomans blogg.
image.jpeg
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Sjöö Sandström's serier är små i sig men dessa två är roligt att Äga. Om vi börjar med UTC Extreme Black Gold I, med solid guldring, så är det inte en limiterad utgåva men ändå tillverkad i begränsat antal, nämligen ca 20 st. Faktiskt finns det en på NK just nu. Den andra är en TONNEAU med en unik urtavla. (Finns ingen mer enligt Felix) Tonneau’n gjordes i ca 500 exemplar.
image.jpg

image.jpg

Ernestos Meteroit-JLC är numera i min ägo och det är en speciell känsla att bära den. (Undrar om det är strålning?)
 
D

Deleted member 4412

Guest
En snabb reflektion ger ju svaret att ju mindre tillverkare desto fler limiterade upplagor:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Swatch White Loop Limited Edition:
image.jpeg

En limiterad upplaga av 100 paket..
Såldes slut på 1 timme:)
 
D

Deleted member 4412

Guest
Kom även på att Hublot släpper väl en del hårt limiterade editions i form av footbollsklockor? Tänkte typ på Maradona:
image.jpeg

Messi:
image.jpeg

Lämnar ingen kommentar om vad jag tycker om dessa haha
 
D

Deleted member 4412

Guest
Kool o billig japanes:
Citizen Red Arrows:
image.jpeg

image.jpeg

Limiterad till 1000ex med ett pris på ca 6'
 
Topp