• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Limiterade och "rare" klockor tråden ⏱

Någon som har koll på hur många av dessa som gjordes? @hook @Jacob
20160528_142447.jpg
Nope. Tyvärr inga exakta siffror. Men kan inte hunnit bli nån vidare volym.

Mer Eterna:
Heritage Military 1939
image.jpeg

1939 ex i borstad stål o lika många i pvd. Ruggigt cool i pvd!!!!
Tavlan:happyhappy::
image.jpeg

Pris runt en 10'..
Mer info:
http://www.ablogtowatch.com/eterna-heritage-military-limited-edition-watch-hands/

Har en vän som vill sälja klockan nedan. Tänkte kolla intresset / prisläge här. Svårt att bara kolla chrono24, många som sätter lite väl höga priser där ibland. Okänd servicehistorik men går som den ska. Originalarmbandet så vitt jag vet. Vad hade ni varit villiga att ge? Nån som kanske tom är intresserad?
Eterna Military 1939 240/1939
Är alltså en sådan:
http://www.ablogtowatch.com/eterna-heritage-military-limited-edition-watch-hands/

IMG_6151.JPG
IMG_6152.JPG
IMG_6153.JPG

Lite intressant att Omega som får så mycket skäll för sina limited editions är omnämt icke mindre än 8ggr i denna tråd, alla gånger i positiv mening :p

Har en vän som vill sälja klockan nedan. Tänkte kolla intresset / prisläge här. Svårt att bara kolla chrono24, många som sätter lite väl höga priser där ibland. Okänd servicehistorik men går som den ska. Originalarmbandet så vitt jag vet. Vad hade ni varit villiga att ge? Nån som kanske tom är intresserad?
Eterna Military 1939 240/1939
Är alltså en sådan:

IMG_6151.JPG
IMG_6152.JPG
IMG_6153.JPG
Jävligt grym om än lite slitet org läder. Skulle väl ge runt 8' för den:)

Fick tag i en Fortis B-42 Mars 500 Chronograph LE. Svart PVD i titan. En av mina favoriter då jag numera gått över till att samla chrongrafer. Nr 226 / 500 st per år gissar jag.
Fortis Cosmonautis Watch Collection- 638.28.13.jpg

777.jpg

IMG_20170112_173045560-2.jpg

IMG_1863.JPG

Mitt bidrag: Doxa Sub 1200T National Underwater and Marine Agency
ett av 100 ex tillverkade

Bilagor

• IMG_7811.jpeg
    IMG_7811.jpeg
    120.1 KB · Visningar: 18
Min röda är ändå rätt rare :D

Vi är ca sju st i Sverige med den röda och två på forumet som är öppna med ägandet av en röding. Såldes officiellt bara under tre år - skriver "officiellt" då jag köpte min på KRONS ett år efter att den blev discontinued. JLC tillverkar ju inte så många klockor per år och den röda är en boutique edition, precis som den vackra gröna. Boutique edition betyder att den egentligen bara får säljas i JLC's egna butiker. Men med goda kontakter går allt att lösa, som mamma alltid sagt...

image.jpeg

Jaeger-LeCoultre Grande Reverso Ultra-Thin Edition Spéciale Rouge, 76.000 kr

Min förra diamant-DJ var även den ovanlig. Nymans Ur satte in den tavlan i en 116200, som egentligen inte får ha något annat än standardtavlorna. Vad jag vet finns det numera en till 116200 med diamanter på forumet som jag löste åt en forumbroder, också via Nymans Ur. Datejust må vara en vanlig klocka men min gamla blåa och den andra svarta är de enda 116200 med fabriksdiamanter som jag har sett. Fick veta att Rolex eventuellt ska förbjuda de tavlorna till 116200 så vill man ha en får man agera, för säkerhetsskull...

Antar att alla inte är krävande och jobbiga kunder :D

image.jpeg

Rolex Datejust 116200, ~75.000 kr

Fortsätter jag på JLC-spåret har vi min gamla Master Calendar med meteorittavla. Där alla tavlor är unika. Citerar @StarMan nedan då han förklarade så bra.

"Man tror att detta är den äldsta meteoriten som träffat jorden. Meteoriter finns i huvudsak med två sammansättningstyper: stenmeteoriter och järnmeteoriter. Meteoriterna som når jorden är rester av en förstörd planet i vårt solsystem där stenemeteoriterna är rester av planetens jordskorpa och järnmeteoriterna resterna av planetens kärna och mycket ovanliga."

Tavlan är alltså en järnmeteroit - den ovanliga typen. Jag jämförde två stycken innan köp och har tidigare klämt på två andra. Alla tavlor ser helt olika ut. Ena ljus medan den andra nästan kan vara helt grå.

image.jpeg

Jaeger-LeCoultre Master Calendar, 112.000 kr
Har fattat att du bara fått köpa denna pga att du är homie med en "Senior sales manager" på JLC men hur många har tillverkats?

• Like
Reactions: ZQT
Kör i ovanlighetsordning
IMG_6829.JPG

2000 ex, 25st till Sverige.

IMG_6372.JPG

700 ex, såldes aldrig i Sverige.

IMG_0040.JPG

SII, vet inte hur många som tillverkades men jag gissar på "inte många".

IMG_4239.jpg

500 ex, säljs max 2st till Sverige vad jag hört, vet däremot inte om det stämmer.

IMG_6632.JPG

Har inte sett en enda likadan.

Kör i ovanlighetsordning
IMG_6829.JPG

2000 ex, 25st till Sverige.

IMG_6372.JPG

700 ex, såldes aldrig i Sverige.

IMG_0040.JPG

SII, vet inte hur många som tillverkades men jag gissar på "inte många".

IMG_4239.jpg

500 ex, säljs max 2st till Sverige vad jag hört, vet däremot inte om det stämmer.

IMG_6632.JPG

Har inte sett en enda likadan.
Den där Sinnen är galet bra, vad får man vara beredd att betala om man väl hittar en?

Den där Sinnen är galet bra, vad får man vara beredd att betala om man väl hittar en?
Ungefär en halv miljard.

Prisbilden är ytterst oklar. En CWC med samma boett kostar väl 20-40, kanske 50 som mest, men då är de dyra automatiska och båda versioner är issued så ta de priserna med en nypa salt i detta sammanhang. Denna gick för några tusen i Tyskland och köptes därefter av mig för dubbla det priset vilket bör dubblas återigen om jag säljer den eftersom den nu är bekräftad a Sinn vilket den inte var först.

Så svaret är nog: Vad Sinntokig är beredd att betala.

Tillbaka
Topp