• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Lite problem med en Seiko Kinetic..

mykie

Omega
Kan meddela att jag kört min SKA371 eller "BFK" på två olika tandborstladdare utan att se några resultat efter typ ett dygn på varje. Kanske är boetten alldeles för kraftig eller nått. Att springa runt och skaka som en jävla tok verkar dock funka. Har tagit power indicatorn från "5 sek" till "20 sek" på typ två veckor genom att svänga några minuter om dagen + en del användning.

Ropade hem en på tratten för några hundringar, så jag förväntade mig kanske inget mer. Vilken jävla beater dock! Känns som klockornas Nokia 3310. Fyra år gammal och trycktestar som en ny. Så jag är nöjd!

Jag har testat och flera i tråden här har testat. Resultat negativt. Tack i alla fall.
Jag ropade hem en lite större Oral-B bordsladdare på Tradera för 50kr. Det tog ca 5 dagar på laddaren för att få upp den till 20 sekunder, positionerad som på bilden hela tiden.
Så jag kan bekräfta att med min BFK och denna laddare så fungerar det, man får dock inte full laddning över natten.
Men en sak som jag tror påverkar är att den här stora laddaren jag ropade in står det 2W i botten på.
Min andra, nyare och mindre laddare som tillhör min tandborste står det 0,9W i botten på.
1.jpg
2.jpg
 
Topp