• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

dzlDave

Panerai
Blev full-laddad lume idag i sol och värmen
1656450241483.png
 
Funderade lite över det här med prishöjningarna och drog iväg ett mail till AD som svarade direkt. Stämmer att det är andra prishöjningen på Longines i år och att det är från 1/7. Heritage Flagship som jag var sugen på går upp från 17 500 till 18 750. Och listade väl på femton något tidigare?
 

Yax

Breitling
Sitter och är lagom irriterad på mig själv när jag tänker på följande faktum. Jag har en Longines Lungomare, som jag förvisso inte burit jätteofta, men den är schysst. Jag har en ovana av att lägga klockorna på ett skåp i hallen snarare än på sin plats, men denna klocka hade letat sig in inuti skåpet snarare än på någon mer eller mindre rimlig plats och var försvunnen i några veckor innan jag insåg vart den var. Då bar jag den några dagar och var väldigt nöjd.

Men. Vart tog den vägen sen? Helt otroligt. Så nu gnager saknaden efter min fina Lungomare. Men den hittar jag på förr eller senare (antagligen senare) och får njuta av mina andra klockor istället under tiden.
 

Henrip

Omega
2-Faktor
Sitter och är lagom irriterad på mig själv när jag tänker på följande faktum. Jag har en Longines Lungomare, som jag förvisso inte burit jätteofta, men den är schysst. Jag har en ovana av att lägga klockorna på ett skåp i hallen snarare än på sin plats, men denna klocka hade letat sig in inuti skåpet snarare än på någon mer eller mindre rimlig plats och var försvunnen i några veckor innan jag insåg vart den var. Då bar jag den några dagar och var väldigt nöjd.

Men. Vart tog den vägen sen? Helt otroligt. Så nu gnager saknaden efter min fina Lungomare. Men den hittar jag på förr eller senare (antagligen senare) och får njuta av mina andra klockor istället under tiden.
Denna du letar efter? 😂
F9128DA5-2439-4FEE-8417-C8417B313308.jpeg
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Vad tycker du om din Legend Diver i 36mm? Är svårt sugen på en i 36mm. Helhetsintryck? Åker den ofta på handleden trots rotation med andra klockor?
Äger ingen sådan men hade på lån. Kanske lite liten diameter sett till L2L mått. Hade svårt att bestämma mig själv. Video kommer om en vecka eller två
 

Carlhest

Omega
Äger ingen sådan men hade på lån. Kanske lite liten diameter sett till L2L mått. Hade svårt att bestämma mig själv. Video kommer om en vecka eller två
Ser fram emot video! Slog till på en Breitling Superocean 36mm och har stortrivts med den mindre storleken. Känner att jag kanske skulle gilla en Legend Diver i 36mm också...
 

Limeee

Patek
Friends Of KS
2-Faktor

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Sneglat på den sedan Longines lanserade den, och var riktigt nära slå till förra sommaren. Sen från ingenstans lanserades 37 mm, vilket innebar lite syntax error för egen del.

Min personliga åsikt är att 37 sitter bättre på armen, och definitivt vid handledsskottande. Men jag tycker också i ärlighetens namn 37 är lite för smått för att vara pilotur. Ska sägas att datumplaceringen också är bättre.

40 bärs på gränsen för mig, men i och med att jag är hyfsat lång trivs jag bättre med närvaron som den medför då jag tittar i spegeln, och inte genom lurens kameralins.

Hur som. Idag kom jag äntligen till skott! Det fick bli den senare, gick på storleken i slutändan. Spirit 40:

20220715_152220-01.jpeg
 

Puryeah

Panerai
Sneglat på den sedan Longines lanserade den, och var riktigt nära slå till förra sommaren. Sen från ingenstans lanserades 37 mm, vilket innebar lite syntax error för egen del.

Min personliga åsikt är att 37 sitter bättre på armen, och definitivt vid handledsskottande. Men jag tycker också i ärlighetens namn 37 är lite för smått för att vara pilotur. Ska sägas att datumplaceringen också är bättre.

40 bärs på gränsen för mig, men i och med att jag är hyfsat lång trivs jag bättre med närvaron som den medför då jag tittar i spegeln, och inte genom lurens kameralins.

Hur som. Idag kom jag äntligen till skott! Det fick bli den senare, gick på storleken i slutändan. Spirit 40:

20220715_152220-01.jpeg

Gratulerar! Ser riktigt vass ut i blått.

Jag är supernöjd med min 40, har 18.5-19cm handled så tycker att den sitter bra på mig. Har både oem läder och prestigelänk. Iom ändlänkens utformning tycker jag att den bärs märkbart mindre på band.

1657898075108.jpeg


1657898114964.jpeg
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Gratulerar! Ser riktigt vass ut i blått.

Jag är supernöjd med min 40, har 18.5-19cm handled så tycker att den sitter bra på mig. Har både oem läder och prestigelänk. Iom ändlänkens utformning tycker jag att den bärs märkbart mindre på band.

1657898075108.jpeg


1657898114964.jpeg
Ja, verkligen. Prövade en svart på läder i butikdn, och skillnaden var påtaglig. Det är ju ändlänkarna dom bygger mycket.

Har mindre handleder än dig (knappa 17, platta), men upplever ändå att den sitter helt ok med länken. 🙂
 

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Sneglat på den sedan Longines lanserade den, och var riktigt nära slå till förra sommaren. Sen från ingenstans lanserades 37 mm, vilket innebar lite syntax error för egen del.

Min personliga åsikt är att 37 sitter bättre på armen, och definitivt vid handledsskottande. Men jag tycker också i ärlighetens namn 37 är lite för smått för att vara pilotur. Ska sägas att datumplaceringen också är bättre.

40 bärs på gränsen för mig, men i och med att jag är hyfsat lång trivs jag bättre med närvaron som den medför då jag tittar i spegeln, och inte genom lurens kameralins.

Hur som. Idag kom jag äntligen till skott! Det fick bli den senare, gick på storleken i slutändan. Spirit 40:

20220715_152220-01.jpeg
Hade själv ögonen på 37 mm men upplevde också den lite liten av samma skäl (17 cm platt handled och lång). Så fort jag provade 40 mm på läder blev jag såld direkt. Överväger testa länk men vet inte om det är värt det.
20220715_173651.jpg
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Hade själv ögonen på 37 mm men upplevde också den lite liten av samma skäl (17 cm platt handled och lång). Så fort jag provade 40 mm på läder blev jag såld direkt. Överväger testa länk men vet inte om det är värt det.
20220715_173651.jpg

Jag kommer köpa till ett mörkbrunt band av något slag. Det blå (som är standard till blå tavlan) tilltalar inte mig, så därav blev det länken.

Det som sitter på din däremot är ruggigt fint, var den jag referenskörde för att se hur den satt på band.

Original listar dryga två tuss (inkl. spänne). Får se om jag klipper ett sådant, eller om.jag går på ett Hirsch Performance samt kanske originalspänne. Såg att Royal Straps har ett Vintage Highley i 21 också, kan vara ett alternativ. 🙂

MITTÅT:
Kollade Klockia nu, och läder+lås var inte fullt så dyrt som 2000.

@Ironlung
Du skulle inte, då du har tid, kunna mäta längden på ditt originalband? 🙂
 
Senast ändrad:

Ironlung

Cartier
2-Faktor
Jag kommer köpa till ett mörkbrunt band av något slag. Det blå (som är standard till blå tavlan) tilltalar inte mig, så därav blev det länken.

Det som sitter på din däremot är ruggigt fint, var den jag referenskörde för att se hur den satt på band.

Original listar dryga två tuss (inkl. spänne). Får se om jag klipper ett sådant, eller om.jag går på ett Hirsch Performance samt kanske originalspänne. Såg att Royal Straps har ett Vintage Highley i 21 också, kan vara ett alternativ. 🙂

MITTÅT:
Kollade Klockia nu, och läder+lås var inte fullt så dyrt som 2000.

@Ironlung
Du skulle inte, då du har tid, kunna mäta längden på ditt originalband? 🙂
Ska precis ut och har speedyn på mig, mäter till imorgon!
 

Pinsam

Cartier
2-Faktor
Sneglat på den sedan Longines lanserade den, och var riktigt nära slå till förra sommaren. Sen från ingenstans lanserades 37 mm, vilket innebar lite syntax error för egen del.

Min personliga åsikt är att 37 sitter bättre på armen, och definitivt vid handledsskottande. Men jag tycker också i ärlighetens namn 37 är lite för smått för att vara pilotur. Ska sägas att datumplaceringen också är bättre.

40 bärs på gränsen för mig, men i och med att jag är hyfsat lång trivs jag bättre med närvaron som den medför då jag tittar i spegeln, och inte genom lurens kameralins.

Hur som. Idag kom jag äntligen till skott! Det fick bli den senare, gick på storleken i slutändan. Spirit 40:

20220715_152220-01.jpeg
Provat 37:an vid två tillfällen. Det är något fel med proportionerna även om storleken är fin.
 
Senast ändrad:

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
Provat 37:an vid två tillfällen. Det är något fel med proportionerna även om storleken är fin.

Hade inte den för referens idag, men prövat tidigare då den funnits inne. Kan inte säga att det är något jag tänkt på då, tycker nog tvärtom den är jävligt fin också, med ffa. datumplacering som främsta pitch. Snarare känslan som är lite off för egen del, för liten helt enkelt.
 

Rotorian

Omega
2-Faktor
Införskaffade mig en Record, referens L2.820.4.72.6 som jag är väldigt nöjd med. Om man kunde stoppat där...nästa objekt är en Master Moonphase, närmare bestämt L2.909.4.92.6. Synd att den inte finns med romerska siffror såsom varianten med svart tavla, det hade varit en ultimata kombinationen!

Sen lockar såklart Legend Diver och Flagship Heritage också...
 

Kråksaltarn

Panerai
2-Faktor
@Ironlung

Vill absolut inte vara den som är den (JO, DET VILL JAG! 😉), men hade du möjlighet att mäta bandet..?

Skulle gärna vilja få bekräftat att det är 21/18 också..

Tack på förhand!
 
Topp