Vilken jävla klippa du är! Stort tack!@Kråksaltarn Läderbanden till spirit 40 mm är 11 + 7,5 cm och 21/18 mm.
11+7,5 låter som ett köp för egen del.
Foto för husfridens skull, och för att nyförälskelsen är stor just nu:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vilken jävla klippa du är! Stort tack!@Kråksaltarn Läderbanden till spirit 40 mm är 11 + 7,5 cm och 21/18 mm.
Här kommer videon! @CarlhestÄger ingen sådan men hade på lån. Kanske lite liten diameter sett till L2L mått. Hade svårt att bestämma mig själv. Video kommer om en vecka eller två
Whoop whooop!!
Bra video och jag ser fram emot att få testa denna hos någon ad inom en snar framtid.
Denna är ju bara för läcker!
Snyggt! Funderar på samma kombination till min blåa 37:a. Vad kostade läderbandet?![]()
Så där ja! Blå tavla på bruna lädderett!
Edit: Ber om ursäkt för viss oskärpa..
Beställde från Klockia. Bandet gick på typ 1100 kr, och törnlåset ca 350.Snyggt! Funderar på samma kombination till min blåa 37:a. Vad kostade läderbandet?
Sen undrar jag om det är samma längd eller inte på läderbandet till 37:an.
Kul med flera bilder på Spirit. Men har vi inte någon mer 37:a här på forumet?
![]()
Saknar min gamla emellanåt faktiskt. Helt otroligt mycket klocka för pengarna imhoLänge sen nu, men idag åkte min gamla HC fram.
![]()
![]()
Ja verkligen, än mer sett till nypriset den gick för 2015.Saknar min gamla emellanåt faktiskt. Helt otroligt mycket klocka för pengarna imho
Wow den visste jag inte om, hade varit en perfekt årsklocka! springer och visar sambonÄr det någon som har, eller har haft, en Longines Christobal Columbus och kan dela lite erfarenheter? Kanske till och med beskriva solkompassen?
Bild från Dorotheum (auktion, 2017):
![]()
Att det är en ”limiterad” utgåva (3000 ex) från 1992 har jag koll på. Likaså att det sitter ett ETA 2892 som basverk i den. Fanns även i guld.
Det tycker jag att du ska göra!Vänta lite nu, hur har jag missar att Spirit finns i 37mm??
Var nära ett köp på 42, eller 40 kanske det var, men tyckte den var för stor när man vant sig vid exp1 igen. 37 måste provas!