• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Inget fel på länken men testar ett annat band.
09EDB2DF-1AA5-42EE-8C1E-FC2B89989AA7.jpeg
67418CB2-9072-4154-B59A-329659398C5E.jpeg

Jag verkar ha missat detta men 190 års jubileum-klockor har släppts. Kanske hade de mått bra av att ha krympt någon mm (40mm).

Jag verkar ha missat detta men 190 års jubileum-klockor har släppts. Kanske hade de mått bra av att ha krympt någon mm (40mm).

Älskar Longines och visst är de fina, men för 125000kr kan jag köpa finare.

Longines-Master-Collection-190th-anniversary-L2.793.4.73.2-21.jpg

Riktigt lyckad modell. Särskilt urtavlan ser ut att vara en riktig höjdare.

Ang storleken, kan det vara så att de inte riktigt positionerar den som en vanlig dress watch (vilka ofta är lite mindre) utan mer som ngt fickursinspirerat av samma typ som IWCs Portuguese, vissa Lange eller Glashutte Original eller Dornbluth. De ligger ju runt 40mm och ibland lite över det.

Tillbaka
Topp