Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är verkligenLongines spirit 37mm är klockren.
![]()
![]()
Ja, jag gillar i princip allt med den. Sportig och lite dressig på samma gång. Precis vad jag letar efter just nu. Det enda jag tvekar över är storleken. Fast samtidigt har Oris ProPilot exakt samma mått - 41 × 49 mm - och den sitter bra på mig. Så kanske borde jag bara beställa en istället för att sitta här som en panelhöna och vänta på en mindre version...Vet inte hur jag missat denna. Såg den igår. Den är ju makalöst fin!!!
![]()
Får göra om min duo till en trio tror jag…
![]()
![]()
Vet inte hur jag missat denna. Såg den igår. Den är ju makalöst fin!!!
![]()
Får göra om min duo till en trio tror jag…
![]()
![]()
Helt perfekt skulle jag säga! No-date, kompakt storlek, BoR-länk... Longines gör allt rätt nuförtiden.Den här tickar många boxar. Bra länk. Perfekt storlek. Utan datum.
![]()
Den här tickar många boxar. Bra länk. Perfekt storlek. Utan datum.
![]()
En perfekt dykare! Kan inte komma på något jag inte gillar. I mitt tycke är denna variant av LLD tillsammans med BigEye deras absolut vassaste släpp någonsin.Välkommen in och testa nya Longines Legend Diver L3.764.4.50.6
![]()
Med vänlig hälsning,
Nymans Ur 1851 Västerås · Vasagatan 13
722 15 Västerås
Tel: +46 (0)21-13 02 12
[email protected]
Exklusiva Klockor | Auktoriserad återförsäljare | Nymans Ur 1851
Den är riktigt bra i denna storlek.En perfekt dykare! Kan inte komma på något jag inte gillar. I mitt tycke är denna variant av LLD tillsammans med BigEye deras absolut vassaste släpp någonsin.
Du är välkommen att lägga in beställningenÄntligen! Är ju ett halvår sedan de visade upp den första gången. Har testat 42 och 36 säkert 20ggr de senaste åren. Vill så gärna att de ska passa. Nu kommer det bli köp.
Snygg men tycker att longines har gått upp i pris lite väl mycket. Jag själv skulle välja en tudor black bay 54/58 för 1-2 tusen mer eller en ranger.Den här tickar många boxar. Bra länk. Perfekt storlek. Utan datum.
![]()
Detta är nya strategin från Swatch Group. Omega jagar Rolex och Longines jagar Tudor. Dessa nya priser är sorgligt nog bara att vänja sig vid. Det suger att vara klockentusiast nuförtiden. Börjar ärligt talat tappa sugen nu när alla tillverkare pressar upp sina priser genom taket.Snygg men tycker att longines har gått upp i pris lite väl mycket. Jag själv skulle välja en tudor black bay 54/58 för 1-2 tusen mer eller en ranger.
Ja håller med dig. Tissot som alltid var billiga är runt 10-20 k nu.Detta är nya strategin från Swatch Group. Omega jagar Rolex och Longines jagar Tudor. Dessa nya priser är sorgligt nog bara att vänja sig vid. Det suger att vara klockentusiast nuförtiden. Börjar ärligt talat tappa sugen nu när alla tillverkare pressar upp sina priser genom taket.
41k för en Longines re-issue…Helt perfekt skulle jag säga! No-date, kompakt storlek, BoR-länk... Longines gör allt rätt nuförtiden.![]()
Oris släppte en ProPilot för 5200 USD precis. En Tissot Seastar kostar 10000 kr. Nya tider nu.41k för en Longines re-issue…
Aldrig sett. Riktigt fin!Har länge letat efter en dykare i lagom storlek för mig och slog precis till på den här. (Lite halvspontant.) 38,5 mm och 11 mm tjock. Automatverk. ETA. Från 90-talet.
Någon som vet något om modellen? Antar att det är en heritage modell av någon tidig dykare?
Aldrig sett. Riktigt fin!
Mmm, samma här! Jag hade planerat att inte köpa fler Longines på länge och så släpper de denna guldklimp. Bästa dykaren på länge i mitt tycke. Perfekt att växla mellan länk och tropic med.Den nya Legend Diver är ju klockren. Lite som att Longines läst mina tankar kring den... Kommer bli svårt att inte slå till!
En underbar klocka!Så har jag äntligen skaffat en modern Longines (har en vint. calatrava), just den gröna har jag tittat länge på men 42mm avskräckte. När dom släppte 39mm visste jag att jag var i knipa.
![]()