• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte hur jag missat denna. Såg den igår. Den är ju makalöst fin!!!
IMG_9556.jpeg


Får göra om min duo till en trio tror jag…

40346C49-BEC9-4056-8416-D9DD09281DE7.jpeg
C40F52EC-92DA-4296-9C66-01BAF570C22D.jpeg
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Vet inte hur jag missat denna. Såg den igår. Den är ju makalöst fin!!!
IMG_9556.jpeg


Får göra om min duo till en trio tror jag…

40346C49-BEC9-4056-8416-D9DD09281DE7.jpeg
C40F52EC-92DA-4296-9C66-01BAF570C22D.jpeg
Ja, jag gillar i princip allt med den. Sportig och lite dressig på samma gång. Precis vad jag letar efter just nu. Det enda jag tvekar över är storleken. Fast samtidigt har Oris ProPilot exakt samma mått - 41 × 49 mm - och den sitter bra på mig. Så kanske borde jag bara beställa en istället för att sitta här som en panelhöna och vänta på en mindre version...
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Longines L688.2, en "column-wheel"-kronograf som sitter i Avigation BigEye. Normalt brukar jag föredra boettlock i graverat stål, men här tycker jag nästan det är lite synd att Longines inte visar upp detta vackert dekorerade urverk med ett genomskinligt boettlock. En rakt igenom fantastisk kaliber tillverkad av ETA exklusivt för Longines. Kolla bara det blånerade kolumnhjulet...

Longines L688.2 Column-Wheel Calibre.jpg
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
En perfekt dykare! Kan inte komma på något jag inte gillar. I mitt tycke är denna variant av LLD tillsammans med BigEye deras absolut vassaste släpp någonsin.
Den är riktigt bra i denna storlek.

Äntligen! Är ju ett halvår sedan de visade upp den första gången. Har testat 42 och 36 säkert 20ggr de senaste åren. Vill så gärna att de ska passa. Nu kommer det bli köp.
Du är välkommen att lägga in beställningen ;)

Med vänlig hälsning,
Nymans Ur 1851 Västerås
· Vasagatan 13
722 15 Västerås
Tel: +46 (0)21-13 02 12
[email protected]
Exklusiva Klockor | Auktoriserad återförsäljare | Nymans Ur 1851
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Snygg men tycker att longines har gått upp i pris lite väl mycket. Jag själv skulle välja en tudor black bay 54/58 för 1-2 tusen mer eller en ranger.
Detta är nya strategin från Swatch Group. Omega jagar Rolex och Longines jagar Tudor. Dessa nya priser är sorgligt nog bara att vänja sig vid. Det suger att vara klockentusiast nuförtiden. Börjar ärligt talat tappa sugen nu när alla tillverkare pressar upp sina priser genom taket.
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Minns inte vart jag läste men billigare klockor får sämre försäljning pga smarta klockor och dyra och lyxiga säljer bra så många vill upp I pris för att verka exklusiva. Schweiz har aldrig sålt mindre klockor men tjänar mer än någonsin. Frågan är när folk som inte är så klockintresserade tycker det är för mycket?
 

bvb

Cartier
2-Faktor
Longines lockar fortfarande jämfört med mycket annat. Visst har priserna gått upp, men en ny conquest för under 30 jämfört med exempelvis Breitlings enkla modell Chronomat 36 mm för dubbla priset.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
BigEye på grått nato från Zuludiver. Velade länge mellan den blåa titanvarianten och den svarta i stål. Till slut fick det bli den svarta eftersom det är lättare att färgmatcha med olika band, samt att jag helt enkelt är så van med stål att det är lite svårt att tänka om. Tänker att stål kanske är lite mer reptåligt också. Enbart 30 m WR är det enda jag inte gillar, borde vara minst 50 m. Eller 100 m om man får drömma lite. Nåja.

20231117_164542.jpg
 

Oscroth

Cartier
2-Faktor
Har länge letat efter en dykare i lagom storlek för mig och slog precis till på den här. (Lite halvspontant.) 38,5 mm och 11 mm tjock. Automatverk. ETA. Från 90-talet.

Någon som vet något om modellen? Antar att det är en heritage modell av någon tidig dykare?
 

Bilagor

  • Screenshot_20231118_154451_Chrono24.jpg
    Screenshot_20231118_154451_Chrono24.jpg
    163.4 KB · Visningar: 8
  • Screenshot_20231118_154448_Chrono24.jpg
    Screenshot_20231118_154448_Chrono24.jpg
    155.8 KB · Visningar: 7
  • Screenshot_20231118_154437_Chrono24.jpg
    Screenshot_20231118_154437_Chrono24.jpg
    163.5 KB · Visningar: 10

aeh

Omega
2-Faktor
Den nya Legend Diver är ju klockren. Lite som att Longines läst mina tankar kring den... Kommer bli svårt att inte slå till!
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Den nya Legend Diver är ju klockren. Lite som att Longines läst mina tankar kring den... Kommer bli svårt att inte slå till!
Mmm, samma här! Jag hade planerat att inte köpa fler Longines på länge och så släpper de denna guldklimp. Bästa dykaren på länge i mitt tycke. Perfekt att växla mellan länk och tropic med.
 
  • Like
Reactions: aeh

Jakob Häll

Cartier
Angående Zulu time 39 den svarta versionen. Kan nån berätta om lumen på indexen är vit eller mer åt det gula hållet? På olika bilder ser det olika ut. Ibland ser det kritvitt ut, ibland mer åt åldrat gult. Petig detalj, men har svårt för gula/åldrade index..
 
Topp