Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt fin men synd att dom missar öppet mål och ej har verktygslös justering i låset.![]()
Longines Legend Diver 39mm.
Jag missade den detaljen. Jag var mest imponerand av länken. BoR faller mig inte i smaken, men denna var tajt, snygg och följsam. Och detta från en som föredrar läder alla dagar i veckan.Riktigt fin men synd att dom missar öppet mål och ej har verktygslös justering i låset.
Provade den hos Nymans förra helgen och jag gillar verkligen boetten.Jag missade den detaljen. Jag var mest imponerand av länken. BoR faller mig inte i smaken, men denna var tajt, snygg och följsam. Och detta från en som föredrar läder alla dagar i veckan.
Tyvärr inte.Sitter fint! Provade du den med blå tavla också, hur upplevde du den isf?
Roligt att höra och trevligt att fick en bra erfarenhet. Kikar in där om ett par veckor när jag är i stan.Kan inte säga något om deras utbud av Longines men jag var inne på Bergströms i helgen och fick ett riktigt bra bemötande. Var där för att klämma på några Tudor och killen som jobbade där var supertrevlig. Höll knappt på att komma därifrån och vi snackade nog klockor i 45 minuter.![]()
När vet man att det verkligen är dags för service? När den börjar gå för mycket fel per dag tidsmässigt än vad man står ut med?Omöjligt att säga. Länge än om du har tur. Jag har en klocka med ett ETA 2824 från 2003 som fortfarande går +1 spd med bra gångreserv. Tänker fortsätta använda den utan att serva den så länge det går. Ser ingen anledning att slösa pengar på service om det inte behövs.
Ja, det är i alla fall min filosofi. Eller om den tappar för mycket i gångreserv... eller om någon komplikation börjar strula... Men vi är alla olika. Vissa servar i förebyggande syfte och det är såklart också helt okej. Man gör som man vill med sin klocka.När den börjar gå för mycket fel per dag tidsmässigt än vad man står ut med?
Mjo, ganska saftig premium gentemot vanliga zulun som gick att få för ca 31k för en vecka sen.Riktigt fräck, men vet inte om jag tycker ~50tkr är rimligt..![]()
Nu kanske jag raljerar, men magkänslan säger mig att Longines-anhängare kanske inte riktigt är av typen som letar limiterade utgåvor med 30-40% prispåslag.Mjo, ganska saftig premium gentemot vanliga zulun som gick att få för ca 31k för en vecka sen.
Älskar den! Ser ut som en Heritage Military 1938?Hej. Vill bara visa lite ovanligt model som man ser inte så ofta. Vad tycker ni?![]()
Jj, precis, Heritage Military 1838 Limiterad. Originellt tillverkad för Tjeckoslovakiska armén.Älskar den! Ser ut som en Heritage Military 1938?
Longines har kanske den bästa heritagekatalogen av alla tillverkare... Finns så otroligt många lyckade modeller att göra reissues av.
Här några dassiga screenshots från ett klipp med BB Pro jämförelse:Longines x Hodinkee Spirit Zulu Time 39 i titan(!)
Jag vet, jag vet...Rolex/Tudor ringde osv...Men satan vad snygg den är. Limiterad till 500 ex. Ta mina pengar!
![]()
LIMITED EDITION LONGINES SPIRIT ZULU TIME X HODINKEE Automatic, Titanium, Anthracite Dial, Bracelet Watch | Longines® US
Discover the L3.802.1.59.6 automatic watch from the LIMITED EDITION LONGINES SPIRIT ZULU TIME X HODINKEE collection and let yourself be charmed by its titanium strapwww.longines.com
![]()
Jag skulle välja Longines alla dagar i veckan.Här några dassiga screenshots från ett klipp med BB Pro jämförelse:![]()
![]()
Den är verkligen lyckad. Kul med en ovanlig modell i tråden.Longines Admiral 7463
![]()
Tack ska du ha! Den har inte lämnat handleden sedan anlände, riktigt nöjdDen är verkligen lyckad. Kul med en ovanlig modell i tråden.
Instämmer, den var riktigt fin. Tycker man kan se inslag av numera klassiska dykarsignum från Tudor, Omega och Rolex i den. När är den från?Longines Admiral 7463
![]()
Haft en sådan med det verket. Dyrt att serva - ca 15 000 kr enligt Krons - särskilt i relation till värdet.Läser att denna 60-års jubilee klocka har ett verk som idag används endast av Breguet inom Swatch grupp. L989.2. Känner någon till om de är svårare/dyrare att serva? Jag tror att senare Lindberghare har andra verk, kanske enklare ETA?
![]()
![]()
Åh fy fan, det var mycket. Förstår inte vad som är så speciell med det verket?Haft en sådan med det verket. Dyrt att serva - ca 15 000 kr enligt Krons - särskilt i relation till värdet.
Ingen aning jag heller. Krons beklagade men gav ingen info. Kan vara värt att kolla med någon som gör arbetet själv.Åh fy fan, det var mycket. Förstår inte vad som är så speciell med det verket?
Får man fråga var du blev erbjuden 20%?Nån som lyckats lägga vantarna på den nya legend divern i blå?
Fick själv ett -20% erbjudande men det var för plötsligt för att jag skulle nappa på det utan att se klockan först![]()
Japp håller med att Longines kraftiga prisökning på senare tid är svår att rättfärdiga.Får man fråga var du blev erbjuden 20%?
Jag gillar nog allt med nya modellen, utom då listpriset som börjat kännas lite mycket jämfört med ex. Tudor.
Köpte Spirit 37mm precis när den kom, och den kändes inte så dyr då. Men kollar jag listpriset nu så har den ju stuckit iväg ganska bra i pris.
Tack!! Vet inte exakt men den är från tidigt 90-tal så jag tror att Longines har sneglat på bl a. de märken som du nämner för att få inspirationInstämmer, den var riktigt fin. Tycker man kan se inslag av numera klassiska dykarsignum från Tudor, Omega och Rolex i den. När är den från?