Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Underbar modell. Gör sig nog riktigt bra på gummi också.Visade sig att mitt chansköp från Chrono24 var i ruggigt bra skick. Blir några snabba mobilbilder nu till att börja med. Longines från 90-talet.
Underbar modell. Gör sig nog riktigt bra på gummi också.
Ja det har blivit dyrt med Longines!41k för en Longines re-issue…
Riktigt bra den där! Vad är det för storlek på den?Visade sig att mitt chansköp från Chrono24 var i ruggigt bra skick. Blir några snabba mobilbilder nu till att börja med. Longines från 90-talet.
Riktigt bra den där! Vad är det för storlek på den?
100% i min smakMan tackar! 38.5 mm. 11 mm tjock. Har inte mätt bandhorn till bandhorn.
100% i min smakFår man fråga om prisklass?
Min första dykare i samlingen. Longines referens 7463.
Väldigt fin! Grattis! Troligen sitter det ett Eta 2824 i den, vilket borgar för billigare och enklare service och även problemfritt/pålitligt ägande i framtiden.
Den där såg väldigt fin ut!Har tidigare tyckt att Charles Lindbergh har en allt för stökig tavla, men efter att ha lånat denna några dagar har jag blivit förtjust i den. Passar väldigt bra i tvåton också. Fin storlek på 38 mm och väldigt hög kvalitetskänsla.
![]()
![]()
Ha ha, ingen aning faktiskt.Den där såg väldigt fin ut!
Men vad betyder ”153045” som står i lite olika konstellationer på vridringen?
Modellen heter ju Lindbergh hour angle och är/var ett navigationsinstrument för piloterDen där såg väldigt fin ut!
Men vad betyder ”153045” som står i lite olika konstellationer på vridringen?
Vilken trevlig tavlaStorÖga på ett simpelt svart nato.
![]()
Ja, inte sant? Det är en reissue av en pilotklocka från 30-talet. Det är i princip en exakt kopia fast med modern teknik. Inuti sitter en kronograf med kolumnhjul vilket gör den mycket prisvärd i mina och många andras ögon.Vilken trevlig tavlahur gammal är klockan?
Den är typ tre år. Gilllar den också. Något stor för mig bara.Intressant. Tycker reissues i regel är underskattade. Har ofta sneglat mot reissuen av 60 tals Carrera kronografer men just din pilot variant var väldigt tilltalande. Hur gammal är klockan du har?
Tack. Mm något stor med 41mm och 14.5 tjock för oss som är vana med boetter kring 36. Denna på 38mm hade varit något..Den är typ tre år. Gilllar den också. Något stor för mig bara.
Trodde den var större faktiskt…Tack. Mm något stor med 41mm och 14.5 tjock för oss som är vana med boetter kring 36. Denna på 38mm hade varit något..
Mycket intressant historia bakom den klockan!en längre beskrivning finns att läsa här
![]()
In-Depth: The Science, History, And Romance Behind The Longines Lindbergh Hour Angle Watch
“As all experienced navigators know, it is extremely easy to get lost.” -Philip Van Horn Weems, Air Navigation, 1931"Where are we? Directly above the center of the Earth." -Old Jokewww.hodinkee.com
Är Huke eller Bergström bäst vad gäller Longines i Malmö? Var får man bäst bemötande?Får nästan ta mig till Huke i Malmö och klämma lite jag också. Egentligen tycker jag den gröna är finast, dock har den vit datumskiva. Den svarta har färgmatchad datumskiva, vilket är ett stort plus i min bok.
Det vet jag ärligt talat inte. Jag har inte bott i Malmö sedan 2012, så jag har inte direkt pinfärsk information att dela med mig av.Är Huke eller Bergström bäst vad gäller Longines i Malmö? Var får man bäst bemötande?
Kan inte säga något om deras utbud av Longines men jag var inne på Bergströms i helgen och fick ett riktigt bra bemötande. Var där för att klämma på några Tudor och killen som jobbade där var supertrevlig. Höll knappt på att komma därifrån och vi snackade nog klockor i 45 minuter.Är Huke eller Bergström bäst vad gäller Longines i Malmö? Var får man bäst bemötande?