• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Racso

Omega
2-Faktor
A5883FE3-40BF-411D-AF5F-A6857FF63AF9.jpeg
Tjusigt!
 

anno1884

Panerai
Ja det där ser inte alls dumt ut faktiskt 👌
Beror kanske delvis på att bandhornen inte går ända ner i botten av boetten och därmed inte blir en del av hela tjockleken, eller hur man ska förklara det. Snygg visuell lösning!

Tillåter handleden att baklocket sjunker ner litegrann så blir det den effekten. Det höga glaset är ju också en del av den specade tjockleken. Så verkligen blir riktigt bra
 

IronBK

Breitling
Min första "riktiga" klocka - kan sakna den ibland men det är alltid roligt att testa nytt. Efter denna har jag alltid gillat klockor.
 

Bilagor

  • bild_2024-01-22_143627139.png
    bild_2024-01-22_143627139.png
    925.5 KB · Visningar: 16
  • bild_2024-01-22_143644204.png
    bild_2024-01-22_143644204.png
    1.3 MB · Visningar: 11

Staten

Omega
Köpte en spirit online från svensk ad. Den låg så pass löst runt kudden att länken närmast ändlänken har orsakat skav mot ändlänken (som på bild 1). Detta är väldigt litet (synligare irl än på bild) men ändå så pass att jag la märke till det direkt när jag tog upp klockan. Hade ni accepterat detta och gått vidare i livet eller hade ni skickat tillbaka den/reklamerat eller gjort nåt annat? Är det vanligt att det är såhär?
20240122_124741.jpg
20240123_114200.jpg
20240123_114522.jpg
 

klockodile

Dundee
2-Faktor
Köpte en spirit online från svensk ad. Den låg så pass löst runt kudden att länken närmast ändlänken har orsakat skav mot ändlänken (som på bild 1). Detta är väldigt litet (synligare irl än på bild) men ändå så pass att jag la märke till det direkt när jag tog upp klockan. Hade ni accepterat detta och gått vidare i livet eller hade ni skickat tillbaka den/reklamerat eller gjort nåt annat? Är det vanligt att det är såhär?
20240122_124741.jpg
20240123_114200.jpg
20240123_114522.jpg
Hör av dig till säljaren och påpeka detta. Lätt fixat så ingen fara men du stör dig på det och då kommer det inte försvinna.

Snygg klocka!
 

Staten

Omega
Hör av dig till säljaren och påpeka detta. Lätt fixat så ingen fara men du stör dig på det och då kommer det inte försvinna.

Snygg klocka!
Tack, jag hörde av mig igår och frågade hur reklamation går till eller om det finns några andra alternativ för att lösa det, detta fick jag till svar:

"Jag tror inte att detta har uppstått under transporten, då ändlänken/ändfästen inte har någon rörlighet om du förstår vad jag menar. Longines QC säger så här:
Please note that our standard quality control procedure involves a visual check at 30 cm eye distance in normal daylight without magnifying glass

Det är svårt att avgöra enbart på era bilder hur tydligt detta är."

Jag fick alltså inget konkret hur jag kan gå tillväga så nu inväntar jag ytterligare svar. Klockan i sig är fantastisk, velat ha den väldigt länge!
 

Sundah

Breitling
2-Faktor
@Staten Jag hade accepterad det och gått vidare. Den kommer förmodligen få värre märken men användning, det hör till. Slippa strulet med reklamation och fokus på ett "fel" istället för att bara njuta av klockan.
 

Staten

Omega
@Staten Jag hade accepterad det och gått vidare. Den kommer förmodligen få värre märken men användning, det hör till. Slippa strulet med reklamation och fokus på ett "fel" istället för att bara njuta av klockan.
Köper resonemanget. Tycker dock man ska kunna förvänta sig en fläckfri klocka i 30k klassen och själv vara den som sätter dit märken. Just skav mot ändlänken är inget jag själv har åstadkommit med andra klockor så det är en "onaturlig" defekt i min mening, men jag är vääldigt detaljorienterad som person också😅 Dock vet jag hur jobbigt det är att tampas med reklamation när man köpt online...
 

Anglersson

Breitling
2-Faktor
Köper resonemanget. Tycker dock man ska kunna förvänta sig en fläckfri klocka i 30k klassen och själv vara den som sätter dit märken. Just skav mot ändlänken är inget jag själv har åstadkommit med andra klockor så det är en "onaturlig" defekt i min mening, men jag är vääldigt detaljorienterad som person också😅 Dock vet jag hur jobbigt det är att tampas med reklamation när man köpt online...
Håller med också, man ska inte behöva "leta" efter märken på en klocka i den prisklassen. Men reklamationen behöver väl nödvändigtvis inte vara så krånglig, 14 dagars ångerrätt?
 

IronBK

Breitling
Köper resonemanget. Tycker dock man ska kunna förvänta sig en fläckfri klocka i 30k klassen och själv vara den som sätter dit märken. Just skav mot ändlänken är inget jag själv har åstadkommit med andra klockor så det är en "onaturlig" defekt i min mening, men jag är vääldigt detaljorienterad som person också😅 Dock vet jag hur jobbigt det är att tampas med reklamation när man köpt online...
Stör du dig på det så reklamera, utnyttja ångerrätten. Hellre lite krångel än något som sabbar upplevelsen av din nya klocka. Det ska vara en positiv känsla med nytt inköp!
 

Lilavati

Cartier
2-Faktor
Köper resonemanget. Tycker dock man ska kunna förvänta sig en fläckfri klocka i 30k klassen och själv vara den som sätter dit märken. Just skav mot ändlänken är inget jag själv har åstadkommit med andra klockor så det är en "onaturlig" defekt i min mening, men jag är vääldigt detaljorienterad som person också😅 Dock vet jag hur jobbigt det är att tampas med reklamation när man köpt online...
nu vet jag inte om du har någon relation med AD, men det där är antagligen väldigt enkelt att borsta bort och borde inte kosta mer än en semla till urmakaren ;)
 

DrDre

Patek
Nytt släpp (tror jag) från Longines. Som många andra släpp de senaste åren, dvs väldigt snyggt och lite dyrare än vad det varit tidigare.

Power Reserve mätaren i mitten är riktigt lyckad.

1706184214101.png



 

DrDre

Patek
Köpte en spirit online från svensk ad. Den låg så pass löst runt kudden att länken närmast ändlänken har orsakat skav mot ändlänken (som på bild 1). Detta är väldigt litet (synligare irl än på bild) men ändå så pass att jag la märke till det direkt när jag tog upp klockan. Hade ni accepterat detta och gått vidare i livet eller hade ni skickat tillbaka den/reklamerat eller gjort nåt annat? Är det vanligt att det är såhär?
20240122_124741.jpg
20240123_114200.jpg
20240123_114522.jpg

Du har väl rätt att skicka tillbaka den, så om det är något som stör dig så är det väl bara att göra det. Om det var så att du fick den till ett ovanligt fördelaktigt pris etc så blir läget lite annorlunda.
 
Topp