• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Nytt armband från Rios1931. Riktigt nöjd med detta. 20/20 mm brett och 4 mm tjockt, vilket balanserar upp den tjocka boetten på ett bra sätt. Helt klart bäst av alla alternativ jag provat hittills. Jag är dock så anal att jag behöver ett originalspänne för att få sinnesro, så jag har mejlat Klockia och frågat om de kan ta hem ett passande spänne åt mig.

Edit: Klockia levererar som vanligt. De hade inget på lager men skulle beställa ett passande spänne från Longines åt mig. Bra service!

_DSC8603.jpg

Senast ändrad:
Longines x Hodinkee Spirit Zulu Time 39 i titan(!)
Jag vet, jag vet...Rolex/Tudor ringde osv...Men satan vad snygg den är. Limiterad till 500 ex. Ta mina pengar!

spirit2.PNG
Hade vart underbart i brons men titanklockors lätthet och repbarhet skrämmer för mycket för att det ska kännas rimligt med att inte köra originalet i stål 🤌🏻

Nytt armband från Rios1931. Riktigt nöjd med detta. 20/20 mm brett och 4 mm tjockt, vilket balanserar upp den tjocka boetten på ett bra sätt. Helt klart bäst av alla alternativ jag provat hittills. Jag är dock så anal att jag behöver ett originalspänne för att få sinnesro, så jag har mejlat Klockia och frågat om de kan ta hem ett passande spänne åt mig.

Edit: Klockia levererar som vanligt. De hade inget på lager men skulle beställa ett passande spänne från Longines åt mig. Bra service!

_DSC8603.jpg
Tack för tipset, ska genast kolla om de kan lösa ett till mig också 👍

Hur är erfarenheten i tråden kring longines månfasklockor? Satt och scrollade igår och hittade tre som alla tilltalade mig på olika sätt;
1.
Denna verkar ny(?) och inte tillgänglig än.
IMG_1823.jpeg

Extremt fin. Nackdelen är uppenbarligen diamanterna men intalar mig att det kanske fungerar men i kombination med storleken blir den väldigt feminin.

2.
Denna verkar också ny. Gillar allt med den förutom storleken på 40 mm.

IMG_1824.jpeg

3.
Sist men inte minst:
IMG_1825.jpeg

Denna verkar vara en tidigare modell longines inte själva har kvar i sortimenten men går att hitta hos andra ”ADs”. Storleken på denna är perfekt skulle jag tro men visarna förstör det lite för mig, jag kan inte riktigt sätta fingret på varför. Även tavlan känns lite väl sunburst och baksidan uppskattar jag inte riktigt heller.

Har jag missat något på dessa tre modeller?finns det någon ytterligare någon modell som är värd att titta närmare på?

Tillbaka
Topp