Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker storleken ser bra ut - jag tittar själv efter den blå.
Spirit 37mm, vad säger ni, funkar storleken eller är luggarna för långa?
Funkar Fantastisk klocka!
Spirit 37mm, vad säger ni, funkar storleken eller är luggarna för långa?
Är också ute efter blå/svart men de hade den inte inne. Är du ute efter 37mm? Annars låg en 40mm oanvänd ute på blocket.Jag tycker storleken ser bra ut - jag tittar själv efter den blå.
Tack för tipset, jag tror 37 passar mig bättre. Har testat den svarta i 40 men den kändes inte helt 100.Är också ute efter blå/svart men de hade den inte inne. Är du ute efter 37mm? Annars låg en 40mm oanvänd ute på blocket.
Hörde skräckexemplet 7.000 kr på en Heritage Diver men det bästa är nog att kolla direkt med AD då det är en ny modell som säkert inte så många andra har behövt byta glas på.Någon här som vet på ett ungefär vad ett glasbyte på en Longines kostar? Det gäller en Zulu time för att vara specifik. Den har fått märken i AR-coating..
Tacksam för all eventuell hjälp
Aa såg den låter helt sjukt..Hörde skräckexemplet 7.000 kr på en Heritage Diver men det bästa är nog att kolla direkt med AD då det är en ny modell som säkert inte så många andra har behövt byta glas på.
Jo, det är riktigt, riktigt bra! Tack för tipset!Conquest 38mm finns för 19500 plus frakt från Monaco. Är det inte galet billigt?!
Longines Conquest
19 500 kr
Longines CONQUEST säljes av en Trusted Seller på Chrono24 för 19 261 SEK
Longines Conquest Annons: 19 261 SEK Longines CONQUEST, Referensnummer L3.720.4.72.6; Stål; Automatisk; Skick Nyskick & oanvänd; År 2024; Klocka med orchrono24.app
Jag antar att det är yttre AR-coatingen? Jag har läst att det gåt att polera bort? Den har ju en AR-coating under glaset ocksåNågon här som vet på ett ungefär vad ett glasbyte på en Longines kostar? Det gäller en Zulu time för att vara specifik. Den har fått märken i AR-coating..
Tacksam för all eventuell hjälp
Aa hört om dem som valt att polera bort behandlingen utvändigt. Men känns lite för ”extremt” i mitt tyckeJag antar att det är yttre AR-coatingen? Jag har läst att det gåt att polera bort? Den har ju en AR-coating under glaset också
Får jag fråga hur du scratchade det? Är själv lite nervös inför det..Aa hört om dem som valt att polera bort behandlingen utvändigt. Men känns lite för ”extremt” i mitt tycke
Snyggt gummi! Är det Longines egna?Dagens...
Snyggt gummi! Är det Longines egna?
I ärlighetens namn så noterade jag detta på en klocka jag köpte men som inte säljaren berättade något om.. som tur är så kom vi överens om ett återköp då Swatchgroup ska ha 3800:- för byte och täthetsservice..Får jag fråga hur du scratchade det? Är själv lite nervös inför det..
Den är mycket värd att ha hemma om man gillar Longines.Letade efter forumregler för att se om detta ens var tillåtet, men hittade inga så jag chansar.
Om någon är sugen på Goldbergers bok med Longines-klockor så slängde jag nyss ut den på Tradera. Har försökt sälja den nån gång för länge sedan på KS utan framgång, svårt att prissätta. Enklare att låta ”marknaden” bestämma.
Longines Watches av John Goldberger
Utropspris: 1 kr. Typ: Auktion. Slutar: 2024-08-19 17:42:50. Köp & sälj begagnade & oanvända Övriga böcker & tidningar på Tradera.www.tradera.com
Det där kan nog vara en av de estetiskt snyggaste klockorna där ute. Önskar de gjorde den i 39mm. Dock föredrar jag faktiskt brons i nyskick, det är en fin lyster utan att det blir ”blingigt” som guld.Brons är häftigt!
Har påbörjat ”Projekt Patina” på min Legend Diver.
I omgångar har jag låtit den ligga i saltvatten och sen plockats upp för att oxidera i luften.
Finns många sätt att påskynda processen. Bland annat med ammoniak, men då jag vill göra det försiktigt i små steg undviker jag det.
Resultatet tycker jag blir skithäftigt!
Och det som är ännu häftigare med brons, det går att återställa till ”nyskick”!
Här med ett gummi från Watchwear.
Instämmer heltDen perfekta Gada-klockan
Otroligt nöjd med den!Det där kan nog vara en av de estetiskt snyggaste klockorna där ute. Önskar de gjorde den i 39mm. Dock föredrar jag faktiskt brons i nyskick, det är en fin lyster utan att det blir ”blingigt” som guld.
Jag blev svintaggad! Tills jag såg listSexig. Men listpriset.
Samma!Jag blev svintaggad! Tills jag såg list
Nu är visserligen den jag postade bara 33mm på min 18,5cm handled, men hur stor är den där egentligen? Jag minns att jag var sugen på din modell i 37mm då det fans…