Någon som säljer en longines big eye?
Pm skickat
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Någon som säljer en longines big eye?
Ett tjockt och mysigt sandfärgat canvas som matchar lysmassan i siffrorna hade blivit snyggt tror jag. Kanske kan du ta hjälp av forumets duktiga slöjdare? Annars finns det slöjdare på Etsy som gör canvas på beställning.Sitter och funderar på alternativa band till Bigeye. Nån som har lite goda idéer?
Det där ser inte alls dumt ut, lirar med färgen på lysmassan ocksåEller kanske Sinns sandfärgade canvas fast du byter ut spännet mot ett Longines? Bild från nätet:
Någon i församlingen som införskaffat den nya Zulu Time 39:an i titan?
Väldigt tilltalade modell men list 52??
Provade den i butik för någon månad sedan. Väldigt stark vill-ha-faktor men håller med om att priset är lite saftigt. Enda nackdelen enligt mig är att den inte har snabbjustering i låset vilket känns lite snålt på en klocka till det priset.Någon i församlingen som införskaffat den nya Zulu Time 39:an i titan?
Väldigt tilltalade modell men list 52??
Kul med feedback!Provade den i butik för någon månad sedan. Väldigt stark vill-ha-faktor men håller med om att priset är lite saftigt. Enda nackdelen enligt mig är att den inte har snabbjustering i låset vilket känns lite snålt på en klocka till det priset.
Har varit sugen på en Spirit Zulu Time 39mm sedan dom släpptes. När dom släppte denna varianten i titan blev jag ännu mer sugen. Tycker det är lite märkligt att Hydroconquest GMT som är billigare har snabbjustering i låset.Kul med feedback!
Ja, länklåset känns något fjuttigt utformat när man är uppe i 50tkr klassen, håller helt med.
Måste gå till butik och kolla lite
Förmodligen för att Hydroconquest riktar sig mer åt ”dykare” hållet och Zulu time är en hyllning till deras flyghistorik.Har varit sugen på en Spirit Zulu Time 39mm sedan dom släpptes. När dom släppte denna varianten i titan blev jag ännu mer sugen. Tycker det är lite märkligt att Hydroconquest GMT som är billigare har snabbjustering i låset.
Tricket är att sälja alla klockor med snabbjustering man har. Om man bara har vanliga viklås i samlingen slutar man tänka på det efter ett tag. Men om det finns en klocka med snabbjustering i rotationen kommer den klockan hela tiden att påminna om vad man går miste om med de andra klockorna. Okej, jag skojar så klart om att sälja av samlingen, men kanske finns det ett uns av sanning i påståendet, för så har det i alla fall varit för mig. Just nu har jag bara klockor med vanliga vik- och fjärilslås i rotation och jag har faktiskt slutat tänka på saken. Det är vad det är. Det finns för många underbara klockor där ute för att det ska vara en dealbreaker för mig.
Hej! Får jag fråga vad för service som gjordes och hur mycket? Min Hydroconquest är, tror jag, ca 5 år snart….bezeln är jättetrög och kronan känns något svårjobbad, har dock svårt att avgöra om det är vanligt eller inte. Kanske dag för service….Precis tillbaka från service!
Tror det var en standardservice (kostade drygt 4’) där jag valde bort polering. Kan kolla kvittospecen och svar lite mer utförligt när jag kommer hem från jobbet.Hej! Får jag fråga vad för service som gjordes och hur mycket? Min Hydroconquest är, tror jag, ca 5 år snart….bezeln är jättetrög och kronan känns något svårjobbad, har dock svårt att avgöra om det är vanligt eller inte. Kanske dag för service….
Stort tack för din återkoppling! Tack, all info mottages tacksamt.Tror det var en standardservice (kostade drygt 4’) där jag valde bort polering. Kan kolla kvittospecen och svar lite mer utförligt när jag kommer hem från jobbet.
Känner igen det du beskriver avseende kronan och trögheten i uppdraget före servicen. Min är dock dubbelt så gammal som din och har inte servats förrän nu i somras.
Om det är viktigt för dig att veta exakt vilken version av L888 du har kan du alltid gå till en urmakare och be hen öppna baklocket - det står på rotorn. Det kan ändå vara på plats med ett trycktest om klockan börjar närma sig fem år, så passa på att göra både och. Fin modell för övrigt! Jag har haft en 41 mm och är sugen på ett återköp fast 39 mm. Urverket är verkligen kanon, mycket svårslaget i prisklassen!Hej!
Hoppas ni mår bra . Detta blir mitt första inlägg i Longines-tråden. Varit medlem här sen 2018 tror jag och äger/ägt Seiko, Grand Seiko, Sinn, Tudor och Omega.
Har såklart känt till Longines men aldrig kollat upp märket, tills för nån vecka sen när jag såg en annons här på KS på en Hydroconquest och blev lite kär. Läste på lite om varumärket och modellen och sen kändes givet! Himla fin design, bra urverk och väldigt prisvärd i jämförelse!
Något jag inte blir klok på dock hur man ska kunna ta reda på vilken version av urverket L888 som är i min klocka? Tyvärr har jag inte cert och kan endast gå på serienummer och inköpsår (juli 2020). Har mailat Longines så får säkert svar. Sen hade jag ju gärna önskat att det är urverket med silicon balance spring men förstår att min kanske är innan de uppgraderade. Någon som har insikt kring ovan får mer än gärna dela med.
Sen förstår jag inte att folk klagar så mycket på spännet. Visst, kanske inte den bästa kvaliteten, men funkar tycker jag. Jag fick även med originalgummi på ett annat original spänne, ska prova längre fram.
Allt gott!
Tack för bra tips, låter som en bra idé, det ska jag göra. Jag är för nördig för att förbli ovetandes om L888 versionenOm det är viktigt för dig att veta exakt vilken version av L888 du har kan du alltid gå till en urmakare och be hen öppna baklocket - det står på rotorn. Det kan ändå vara på plats med ett trycktest om klockan börjar närma sig fem år, så passa på att göra både och. Fin modell för övrigt! Jag har haft en 41 mm och är sugen på ett återköp fast 39 mm. Urverket är verkligen kanon, mycket svårslaget i prisklassen!
Stort tack för din återkoppling! Tack, all info mottages tacksamt.
Tusen tack för att du tog dig tiden. Ska ner till butiken för bedömning om servicebehov. Har precis börjat mäta och den går -10spd men det är för tidigt att dra några slutsatser efter 24h.Ny krona, nya packningar, nya visare.
Hade kunnat ta gift på att även claspen är bytt…men det står inget om det i specen och det var ingen gammal clasp med tillbaka. Kanske har de trots allt polerat och borstat den gamla, för den ser helt plötsligt ny ut.
Tack för bra tips, låter som en bra idé, det ska jag göra. Jag är för nördig för att förbli ovetandes om L888 versionen
Tycker Hydroconquest bärs större än 41mm, som flera recensioner varit inne på så upplever jag att lugsen är starkt bidragande. Fick jag välja så hade det blivit 39mm. Riktigt fin klocka oavsett tycker
Jäkla stiligt!Zulu Time 39mm
Ja den här är jag fortsatt väldigt nöjd med nu 6 månader in på ägandet.Jäkla stiligt!