• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Longines växer som satan på mig... undrar om någon har erfarenhet av den här som jag kärat ner mig i?

http://www.uret.se/longines-heritage-silverfargad-lader-o39-mm-p-62862.html

Slänger in en (snodd) bild också för att inlägget inte ska bli heeelt meningslöst :happyhappy:

71LCNTEWG5L._UY500_.jpg
Den klockan hade varit grym om de hoppat gulddetaljerna

Älskar den kronan!

Har gått och blivit smått förälskad i utseendet på Longines heritage 1951 chronograph (bild stulen från internet):
71203-L2.745.4.73.2_1.jpg

http://www.longines.com/watches/heritage-collection/L2.745.4.73.2
Någon som har erfarenheter? :)

Har varit sugen på en sån. Otroligt vacker klocka. Tavlan, kronan och så är det en kronograf!

Tänkte höra lite med er som kan!
Har en Longines Hydroconquest, några månader gammal.
Den går rätt mycket för fort tycker jag! Jag har inte kikat så noga än men en gissning är typ 6-7 min på 2-3 veckor!
Är de okey/normalt?
Ska "klocka" den mer exakt.
//Fredda

Min conquest blev magnetiserad. Fick lämna in den och skickades upp till Stockholm för avmagnetisering.
Sen gick den som vanligt. Kanske är det?

IMG_1689.JPG

Här är min beater som används varje dag. Haft den i lite mer än ett år nu. Min första riktiga klocka!

Senast ändrad:
Jag är enormt sugen på ett gummi till min Longines HC 41mm nu när våren står bakom hörnet. Har sett lite bilder på nätet men är det någon som har köpt ett originalgummi till sin HC som vill dela med sig med lite bilder och input? :) Och vad kan ett gummi kunna kosta ? (Bild stulen från nätet)
HydroConquestRubber10.jpg

Jag är enormt sugen på ett gummi till min Longines HC 41mm nu när våren står bakom hörnet. Har sett lite bilder på nätet men är det någon som har köpt ett originalgummi till sin HC som vill dela med sig med lite bilder och input? :) Och vad kan ett gummi kunna kosta ? (Bild stulen från nätet)

Kostar som följer.
Silikonband 21mm utan lås. 1060kr
Lås till silikonarmband 21 mm. 835kr
Så totalt 1895:- hos klockia (AD)

Jag har haft en HC med originalgummi och viklås. Dock köpt på eBay av privatperson. Tyvärr inga bilder kvar då klockan är såld men kalaset gick på ca 1500. Då var allt mkt sparsamt använt.

Jag har haft en HC med originalgummi och viklås. Dock köpt på eBay av privatperson. Tyvärr inga bilder kvar då klockan är såld men kalaset gick på ca 1500. Då var allt mkt sparsamt använt.
Ja man kanske ska hålla koll på beg på eBay då, men annars är min uppfattning att gummi blir slitet snabbt. Men kanske kan fynda ett lås billigt :)

Tillbaka
Topp