Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kul! Fint att delade med dig. Nu kommer den ticka på i många år förhoppningsvis. Bra resultat på timegraphern också! Verkar väljusterat.Här kommer en avrapportering av min erfarenhet från Urbrev.se gällande service på min Hydroconquest. Lämnade in 26/11 och hämtade ut igår. Allt som allt en smidig upplevelse; från offert, till kommunikation och resultat. Välpaketerad leverans. Priset inkl lätt polering av boetten.
![]()
![]()
Tack för info, har samma klocka och fick då prisuppgift på 8-9000 för service i en fysisk butik. Är inte riktigt dags för min ännu men ska ändå ha det i åtanke.Här kommer en avrapportering av min erfarenhet från Urbrev.se gällande service på min Hydroconquest. Lämnade in 26/11 och hämtade ut igår. Allt som allt en smidig upplevelse; från offert, till kommunikation och resultat. Välpaketerad leverans. Priset inkl lätt polering av boetten.
![]()
![]()
9000 kr?! De försökte helt klart blåsa dig. Vilken butik var det?Tack för info, har samma klocka och fick då prisuppgift på 8-9000 för service i en fysisk butik. Är inte riktigt dags för min ännu men ska ändå ha det i åtanke.
En dum fråga, man testar inte trycket ner till 300 för att se om den klarar det? Nån annan i tråden kanske kan svara annars.![]()
Det var ju jättebra pris! Samma som Urbrev då. Visste inte detta tidigare.9000 kr?! De försökte helt klart blåsa dig. Vilken butik var det?
Du kan också skicka den direkt till Longines. De tar 4400 kr för en fullservice av en mekanisk trehandare. Vill minnas att de tog 2900 kr för något år sedan, så de måste ha höjt priserna på sistone. Prislista nedan:
![]()
Jag har också undrat detta men frågade aldrig. Generellt när jag ser folk posta om trycktester så är det nästan alltid 10bar som jag ser. Det kanske är standard?….annars får man betala mer/kräver annan typ av utrustning?…..nu lyser min okunskap starktTack för info, har samma klocka och fick då prisuppgift på 8-9000 för service i en fysisk butik. Är inte riktigt dags för min ännu men ska ändå ha det i åtanke.
En dum fråga, man testar inte trycket ner till 300 för att se om den klarar det? Nån annan i tråden kanske kan svara annars.![]()
Är det en super quartz (de som bara sviker några sekunder per år)? Isåfall tycker jag det är coolt att VHP står med. Om inte så är det överflödigt.Jag blev med Longines för ett tag sedan! Supernöjd med denna, precis min stil, både utseende och urverk. Förstår inte varför de lagt av med VHP.. men det kanske inte sålde bra?
Jag var inne på Becks i Norrköping, jag tyckte också det var lite brant må jag säga.9000 kr?! De försökte helt klart blåsa dig. Vilken butik var det?
Du kan också skicka den direkt till Longines. De tar 4400 kr för en fullservice av en mekanisk trehandare. Vill minnas att de tog 2900 kr för något år sedan, så de måste ha höjt priserna på sistone. Prislista nedan:
![]()
Ja men eller hur, inte för att jag kommer dyka ändå men kan ju ändå tycka att det vore lite intressant. Men det är säkert som du säger att det kräver mer utrustning osv.Jag har också undrat detta men frågade aldrig. Generellt när jag ser folk posta om trycktester så är det nästan alltid 10bar som jag ser. Det kanske är standard?….annars får man betala mer/kräver annan typ av utrustning?…..nu lyser min okunskap starkt![]()
Dom är snygga dom där! Hade gärna haft en också.Jag blev med Longines för ett tag sedan! Supernöjd med denna, precis min stil, både utseende och urverk. Förstår inte varför de lagt av med VHP.. men det kanske inte sålde bra?
Om man hör av sig direkt till Longines tror jag nästan alla serviceärenden sköts av moderbolaget Swatch Group Nordic - så länge det inte handlar om ovanliga vintageklockor som behöver skickas iväg till Schweiz vill säga. Så om du har möjlighet kan du droppa av klockan direkt hos SGN i Stockholm. Det är bara att mejla och fråga om deras kontorstider. De är smidiga, snabba och trevliga att ha att göra med. Det går så klart också bra att skicka klockor till dem, det har jag själv gjort några gånger.Jag var inne på Becks i Norrköping, jag tyckte också det var lite brant må jag säga.
Tack för tipset om Longines direkt, har mailat dom om deras arkiv angående en gammal "calatrava" som jag har. Mkt bra bemötande, även om jag förstår att det säkert inte är samma personer som hanterar serviceärenden.
Stort tack för utförligt svar!Om man hör av sig direkt till Longines tror jag nästan alla serviceärenden sköts av moderbolaget Swatch Group Nordic - så länge det inte handlar om ovanliga vintageklockor som behöver skickas iväg till Schweiz vill säga. Så om du har möjlighet kan du droppa av klockan direkt hos SGN i Stockholm. Det är bara att mejla och fråga om deras kontorstider. De är smidiga, snabba och trevliga att ha att göra med. Det går så klart också bra att skicka klockor till dem, det har jag själv gjort några gånger.
Ja, +/- 5 s / år (Very High Precision), riktigt nice! + Perpetuell datumvisning.Är det en super quartz (de som bara sviker några sekunder per år)? Isåfall tycker jag det är coolt att VHP står med. Om inte så är det överflödigt.
Mycket bra! Isåfall approve:ar jag VHP skrivelsenJa, +/- 5 s / år (Very High Precision), riktigt nice! + Perpetuell datumvisning.
bara 50 m vattentålig, men denna ska jag bara ha på kontoret ändå.
Den är riktigt fin på gummi den där.HC fick lite sol på sig idag.
![]()
Extremt bra!Zulu Time åter på länk.
![]()