Stenholm13
Silver
Någon som har en nyare variant av hydroconquest som vill dela lite bilder och åsikter? Gärna 39mm
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
39mm?Vi spammar på med ”black friday kapet”…
![]()
41 mm
21 och 51 (Lug2Lug) ) mmBra dinka. Har du måttet mellan bandhornen?
Också missat det! Vilken klocka alltså. Riktigt sugen...Alltså är det bara jag som missat att nya färgerna på Legend Diver 39 har etr uppdaterat spänne med snabbjustering?
![]()
Carbon case + highbeat? Yes please!!![]()
Hands-On Exclusive: Longines Debuts Ultra-Chron Carbon High-Frequency
Just over two years ago, Longines launched the Ultra-Chron, a revival of the super-accurate 1968 original that gained notoriety as the world’s first high-frequency diver. Now Longines has released the Ultra-Chron Carbon, which is the brand’s first watch with a case made from carbon fiber, which...teddybaldassarre.com
Vi spammar på, trevlig helg….
![]()
Jag har bytt till mig en sådan med den gode @Watchie! Kommer i nästa vecka. Tror det är samma modell. 41 mm? Är osäker på storleken men gör ett försök åtminstone. Stabil dykare för pengen!Snorkling här nedanför med Seiko tidigare idag, men HQ'n får handledstid nu på eftermiddagen.
![]()
Mest prisvärda daily all aroundern ? Vill ej skriva beater, tycker det är nedvärderande för en sån klockaJag har bytt till mig en sådan med den gode @Watchie! Kommer i nästa vecka. Tror det är samma modell. 41 mm? Är osäker på storleken men gör ett försök åtminstone. Stabil dykare för pengen!
Yes, min är också 41 mm, i den blå varianten. Min åsikt över den har böljat fram och tillbaka över de tre år jag haft den, men gillar den mycket nu. Lite sol på så gnistrar urtavlan magiskt! Och tidshållningen är fantastisk.Jag har bytt till mig en sådan med den gode @Watchie! Kommer i nästa vecka. Tror det är samma modell. 41 mm? Är osäker på storleken men gör ett försök åtminstone. Stabil dykare för pengen!
Håller med!Mest prisvärda daily all aroundern ? Vill ej skriva beater, tycker det är nedvärderande för en sån klocka
Intressant! Var tvungen att läsa på lite. Det sitter ett L157 inuti, baserat på ett ETA 255.111. Sex juveler. Inte termokompenserat, men ett stabilt kvartsverk. Hur pass väl håller ditt ex tiden?Yes, min är också 41 mm i den blå varianten. Min åsikt över den har böljat fram och tillbaka över de tre år jag haft den, men gillar den mycket nu. Lite sol på så gnistrar den magiskt! Och tidshållningen är fantastisk.
Bra information där! Min brukar vara en sekund snabb ganska exakt vid varje sommartids-/vintertidsomställning, så typ två sekunder per år. Inte så pjåkigtIntressant! Var tvungen att läsa på lite. Det sitter ett L157 inuti, baserat på ett ETA 255.111. Sex juveler. Inte termokompenserat, men ett stabilt kvartsverk. Hur pass väl håller ditt ex tiden?
![]()
Nä, det kan ingen vettig klaga på. Mycket imponerande!Bra information där! Min brukar vara en sekund snabb ganska exakt vid varje sommartids-/vintertidsomställning, så typ två sekunder per år. Inte så pjåkigt![]()
Provade också i butiken i höstas men lämnade med en BB54. Båda två är otroligt snygga och charmiga, men det var snabbjusteringen på BB54:an som avgjorde beslutet för mig. Använder den flera gånger om dagen och har nu svårt att motivera att köpa en klocka utan den.The Legends Diver 39mm är otroligt snygg! Provade den i butik tidigare i höstas och länken var väldigt bekväm, men missade helt att den har snabbjustering. Det är ett stort plus enligt mig.
Som du skriver, Legend Diver 39 finns numera med quick extension. De första (blå och svart) kom med klassiskt lås med stift, i samband med lanseringen av de nya färgerna så kom quick extension.Provade också i butiken i höstas men lämnade med en BB54. Båda två är otroligt snygga och charmiga, men det var snabbjusteringen på BB54:an som avgjorde beslutet för mig. Använder den flera gånger om dagen och har nu svårt att motivera att köpa en klocka utan den.
Hade jag vetat då att det skulle komma nya färger och länk till Legend Diver hade jag kanske avvaktat. C'est la vie. Men jag är fortfarande sugen på en Longines i samlingen.