• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Detta kan nog bli den billigaste LLD no date jag sett på väldigt länge

Typiskt att man precis köpt en för mycket mer än så 🫣
Jag vet inte, men tycker att den ser ut att vara i rätt risigt skick. Det framgår inte supertydligt när vitbalansen är så uppressad på bilderna. Mängden lort och hudavlagringar antyder att den är flitigt använd… eller möjligtvis att den har tjänstgjort i en lerhög.

Jag vet inte, men tycker att den ser ut att vara i rätt risigt skick. Det framgår inte supertydligt när vitbalansen är så uppressad på bilderna. Mängden lort och hudavlagringar antyder att den är flitigt använd… eller möjligtvis att den har tjänstgjort i en lerhög.

Jag tror att alla klockor jag köpt på auktion har sett ut som att de tjänstgjort i en lerhög 😂

Köpte en uv-tvätt strax efter att första auktionsklockan anlände 🙄

Hej alla,
Har efter en sommar vigd åt efterforskning valt att köpa en HC i höst/vinter.
Lagom för min budget, osv.

Och nu till en kanske kass fråga:
Vågar man köpa nån två år gammal från typ Blocket för runt 10 k eller är det mer värt att gå på nytt och vara säker på vad man får?

Hej alla,

Vågar man köpa nån två år gammal från typ Blocket för runt 10 k eller är det mer värt att gå på nytt och vara säker på vad man får?

Grattis, det är en grym klocka du bestämt dig för!

Jag hade hellre köpt en klocka här på forumet än på blocket, eller på typ Chrono 24 eller om det finns en begagnad på Krons/Co Carl

Köper du av AD så fråga vad de kan göra på priset. Brukar gå att förhandla ner på Longines.

Hej alla,

Om du köper från AD kan du nog förhandla dig till 20% på Longines. Om du väntar och slår till på black friday typ brukar Klockia ha rea. Även uret som inte är AD brukar ha nedsatta priser då. Kan vara värt att även hålla koll på tradera/blocket då de dyker upp titt som tätt där. Jag tycker inte det dyker upp så många HC just på forumet.
IMG_9007.jpeg

Min gamla HC. Grym men tung klocka.

Mycket kan hända fram tills på lördag dock. Jag brukar alltid buda precis innan en auktion går ut. Tror många gör likadant.
Vad ligger bakom den taktiken?
Jag tänker att du oavsett lägger ett maxbud? Du vet väl redan i denna stund hur mycket du är beredd att betala? Så antingen vinner du på det, eller så gör du inte det?

Vad ligger bakom den taktiken?
Jag tänker att du oavsett lägger ett maxbud? Du vet väl redan i denna stund hur mycket du är beredd att betala? Så antingen vinner du på det, eller så gör du inte det?
Ingen taktik involverad. Jag hinner bara fundera. För det mesta finns det flera auktionsobjekt jag är intresserad av, och då binder jag inte upp mig. Det är inte alltid jag vet i förväg vad mitt maxbud är. Ibland får jag feeling och bjuder mer än jag tänkt mig från början.

1000000962.png

Blev totalt förälskad i den här 😍 Men! Sen fuc** när behövde man betala 40lax för en jäv** Longines 😂 minns när jag köpte min första från ad för 9k!
Haha 😂 la upp om just den modellen för nån månad sen och min reaktion var ungefär densamma. Snygg helt klart och har snabbjustering i låset, men priset har likt Omegas listpriser blivit vansinne. Den lär dock reas ut bra av gråhandlare efter ett tag, men säkert ändå närmare 30k…

Longines har släppt Spirit Pilot i 39. Tavlan lik Spirit fast utan stjärnorna. Kommer även en kronograf i 39,5 som handvevad. Dock, priset.

Longines har släppt Spirit Pilot i 39. Tavlan lik Spirit fast utan stjärnorna. Kommer även en kronograf i 39,5 som handvevad. Dock, priset.

Provade dessa för någon månad sedan. Kronografen är grym, om man kan blunda en stund för prislappen

Gillar designen bättre på den nya Spirit Pilot 39, utan stjärnorna och datum. Men lugsen ser fortfarande långa ut så jag skulle säga att 36-37mm är bättre storlek på den klockan, men det kanske kommer och med andra tavelfärger.

Tillbaka
Topp