• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Kanske bara är jag men ett oyster är i min mening rätt snyggt och passar på HC'n. Detta är lånat från min Certina DS Action diver.

IMG_1494.JPG

Intressant tråd, gillar verkligen Vad longines gjorde på 50-60talet. Frågan är om dom kan återhämta sitt fina rykte efter att ha gjort så många billiga standardklockor med basic quartz ur?

Jadå, jag syftade mer på deras prisnivå. Jag tror personligen att de kan gå upp en prisnivå och därmed högre kvalitet/finish på urverken mm. Inhouse kanske?

Tycker dom har ett ganska brett register i sitt sortiment med klockor mellan 5-120 tsek. Att de ägs av Swatch group bidrar väll kanske till att de producerar klockor för gemene man och inte satsar på High-End ur. Rätta mig om jag har fel.

Du har helt rätt. Hade Gärna sett att dom satsa high-end bara
Den allmänna uppfattningen är väl att Swatch Group avser positionera Longines som en exklusivare produkt och då ta Omegas plats i näringskedjan. De vänder sig knappast till gemene man (vem det nu är). Det känns som att deras målgrupp är de som vill spendera lite mer på en klocka än genomsnittet.

Intressant tråd, gillar verkligen Vad longines gjorde på 50-60talet. Frågan är om dom kan återhämta sitt fina rykte efter att ha gjort så många billiga standardklockor med basic quartz ur?
Kolla in deras remakes de har gjort på senaste tiden. Just klockor från 50-60 talet som varit i fokus. Helt klart ett steg i rätt riktning.

Här är min Longines Conquest Heritage 1954-2014.
IMG_9208.JPG

Kolla in deras remakes de har gjort på senaste tiden. Just klockor från 50-60 talet som varit i fokus. Helt klart ett steg i rätt riktning.

IMG_9208.JPG
Alltså, den där är riktigt smutt! Man kan fundera; hur svårt ska det vara att göra nåt som slår brett? Det finns rätt många klockor som man känner lite som så att, tja den var väl inte så dum. Men så kommer det en likt din, och bara BAM, fullträff. Egentligen är den ju inte så märkvärdig, men väldigt lyckad i sin enkelhet.

Alltså, den där är riktigt smutt! Man kan fundera; hur svårt ska det vara att göra nåt som slår brett? Det finns rätt många klockor som man känner lite som så att, tja den var väl inte så dum. Men så kommer det en likt din, och bara BAM, fullträff. Egentligen är den ju inte så märkvärdig, men väldigt lyckad i sin enkelhet.
Håller med. Det var ingen klocka som jag hade koll på alls. Den dök upp på K&S här på KS en dag och jag blev förälskad direkt. Pang sa det.
Hade noll intresse i Longines innan det. Hade heller aldrig burit en klocka under 42mm - nu vill jag bara ha under 40mm. :)

IMG_9208.JPG

Riktigt fin! Har själv funderat på en Longines heritage conquest 35mm, gillar Longines stark:) Hur stor är din? Eller ska man satsa på en rolex op 36mm?;)

Håller med fullständigt, har själv en Longines Conquest, kan inte vara mer nöjd:) Jag har dock börjat fundera på en op i size 36mm men funderar på om det är värt pengarna? :greedy:
Ja det är frågan, tror att det är nåt man bara själv kan avgöra, men har man väl börjat fundera i dom banorna så är det svårt att värja sig, men å andra sidan tänk vad många olika Longines klockor du får för dom pengarna;)

IMG_9208.JPG
Snygg!! Köpte denna nyligen!!
IMG_3160.JPG

Från idag...
IMG_3729.JPG

Från alldeles nyss!!
IMG_3748.JPG

Har haft en 35mm Heritage tidigare. Tycker den tavlan egentligen är vackrare men den blev för liten för mig.

Den gör sig riktigt bra på struts i den färgen, antar att du fegade med original bandet ;)
Jag har varit på väg in i frugans badrumsskåp mer än en gång kan jag säga. Men du har helt rätt. Jag har fegat ur varje gång!!! Men enbart för att jag brukar misslyckas med det mesta.. Din moddning blev strålande snygg!! Kanske nästa gång.. Kanske..

Tänkte be om lite köpråd. Håller på att kika på en HydroConquest och funderar på färg. Jag var inställd på en blå (L3.742.4.96.6) men har nu hittat en med svart tavla och röd bezel (L3.695.4.59.2) som konkurrerar. Vad tycker ni?

Jag gillar framförallt att alla siffror står på den röda, det sticker ut rätt schysst på en dykare tycker jag, och även kontrasten rött/svart. Däremot är jag rädd att man tröttnar på det röda. Jag är inte direkt nån flippare.
Tacksam för alla synpunkter.

Förresten, strunta i länk kontra gummi. Gummit är för första gången en fördel då jag har en vanlig conquest som jag kan använda länk från om jag vill.

En blå alla dar i veckan. Tycker den röda, åtminstone på bild, blir lite leksaksklocka till utseendet. Den blå är riktigt snygg och håller bättre i längden.

Tänkte be om lite köpråd. Håller på att kika på en HydroConquest och funderar på färg. Jag var inställd på en blå (L3.742.4.96.6) men har nu hittat en med svart tavla och röd bezel (L3.695.4.59.2) som konkurrerar. Vad tycker ni?

Jag gillar framförallt att alla siffror står på den röda, det sticker ut rätt schysst på en dykare tycker jag, och även kontrasten rött/svart. Däremot är jag rädd att man tröttnar på det röda. Jag är inte direkt nån flippare.
Tacksam för alla synpunkter.

Förresten, strunta i länk kontra gummi. Gummit är för första gången en fördel då jag har en vanlig conquest som jag kan använda länk från om jag vill.
den röda ringen kanske är lajbans första dagen och som nämnt tidigare så blir det lite leksaksklocka. Av dom två, kör på den blåa, du komer inte bli missnöjd! ;)

Tillbaka
Topp