CLT
Guld
Jo det gör dom. Finns det inget förutom box och klocka?Tjena.
Jag fick idag hem en Longines conquest som jag köpt via Klockia.se. Har inte Longines tex cert eller liknande med till sina klockor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jo det gör dom. Finns det inget förutom box och klocka?Tjena.
Jag fick idag hem en Longines conquest som jag köpt via Klockia.se. Har inte Longines tex cert eller liknande med till sina klockor?
Tjena.
Mitt cert satt fast i en plastficka längst bak i instruktionsboken.
Mitt också.Mitt med. Ett grått plastkort.
Någon som har klämt på denna och kan ge ett utlåtande? Min AD har den inte inne så kan inte få en uppfattning av den.. Tycker den är väldigt snygg och skulle gärna vilja ha en panda. Men är urtavlan för plottrig?
Tack på förhand
Vilken modell? Är inga problem att korta länken.Har en ny longines på ingång men har aldrig haft någon tidigare, är det enkelt att korta länkarna?
Vilken modell? Är inga problem att korta länken.
Om det är samma konstruktion på länken som på min Conquest GMT så är det nog inga problem, jag har 15,5 cm handleder.Vet du om man kan ta mycket? Har ganska smala handleder annars får jag ta läderarmband och byta till.
Om det är samma konstruktion på länken som på min Conquest GMT så är det nog inga problem, jag har 15,5 cm handleder.
Skruv, eller det ser åtminstone ut som det. Kortningen utfördes av Rob Engström när jag köpte den.Topp, är det skruv eller sån länk med ett stift i man kan trycka ut?
Är väl bara stift?Skruv, eller det ser åtminstone ut som det. Kortningen utfördes av Rob Engström när jag köpte den.
Är väl bara stift?
Möjligt att det bara är stylade stift, men de har ett spår i alla fall.Är väl bara stift?
Möjligt att det bara är stylade stift, men de har ett spår i alla fall.
Möjligt att det bara är stylade stift, men de har ett spår i alla fall.
Ja, vanliga friktionssprintar, i alla fall på min Conquest. Jätteenkelt med ett vanligt länkkortningsverktyg. Min har dock inte mikrojustering utan använder halvlänkar.Har en ny longines på ingång men har aldrig haft någon tidigare, är det enkelt att korta länkarna?
Sjukt risig bild men visar hur dom ser ut.
Finns speciella verktyg för att trycka ut pinsen. Går med en liten spik och en hammare i värsta fall.Tackar, ser ut som de går att trycka ut med en skruvmejsel då.
Och de verktygen är riktigt smidiga.Finns speciella verktyg för att trycka ut pinsen. Går med en liten spik och en hammare i värsta fall.
Någon som testat 1935?
(Lånade)