Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Var köpte du det? Har inte hittat nåt vettigt 21mm när jag sökt runtDå man var puckad nog att köpa ett 18mm Nato så fick jag beställa ett liknande 21mm´s.
Trevlig helg!
Cheapest Nato strap. Dom har massvis med 21mm Nato´s.Var köpte du det? Har inte hittat nåt vettigt 21mm när jag sökt runt
Är det bara jag eller är det inte klump-i-magen tråkigt att dom här inte finns utan dom där fula stora siffrorna?
När jag ändå är här inne på forumet så kan jag passa på och fråga:
Min Heritage 1951 kom bla med ett krokoband med deployant clasp. Detta verkar tydligen vara av en äldre modell, inte den som Longines använder numer, och jag kan bara inte förstå hur man lossar detta (spännet alltså) från bandet för att sätta det på ett annat band?!? Titta gärna på bilderna och se om ni kan förstå och/eller hjälpa mig. Har googlat men hittar bara instruktioner för den typen av spännen där "pinnen som är inne i bandet" är en enkel pin som omsluts av ett vanligt spänne - easy peasy. Men här är pinnen något annat och sitter ju fast på mitten så jag kan inte lirka ut den heller. Har provat att trycka i mitten på pinnen, dra, vrida, osv. Inget resultat. Kan ju inte vara meningen att man ska behöva sprätta upp bandet för att få ut den?!?
Så tacksam för all hjälp!
Tack för input! Dock...inte vad jag kan se - de är släta som barnrumpor bägge två... Men man ser ju tydligt att det är en "kärna" inne i själva pinnen så man frestas ju tro att man på något sätt ska kunna trycka på "kärnan", men icke... :-(Är det inte skruvspår på någon pinne?
Har ett liknande från zenith, dessa skruvas bort båda två.
Det är alltså två pinnar, båda skruvbara.
När jag ändå är här inne på forumet så kan jag passa på och fråga:
Min Heritage 1951 kom bla med ett krokoband med deployant clasp. Detta verkar tydligen vara av en äldre modell, inte den som Longines använder numer, och jag kan bara inte förstå hur man lossar detta (spännet alltså) från bandet för att sätta det på ett annat band?!? Titta gärna på bilderna och se om ni kan förstå och/eller hjälpa mig. Har googlat men hittar bara instruktioner för den typen av spännen där "pinnen som är inne i bandet" är en enkel pin som omsluts av ett vanligt spänne - easy peasy. Men här är pinnen något annat och sitter ju fast på mitten så jag kan inte lirka ut den heller. Har provat att trycka i mitten på pinnen, dra, vrida, osv. Inget resultat. Kan ju inte vara meningen att man ska behöva sprätta upp bandet för att få ut den?!?
Så tacksam för all hjälp!
Okej, med risk för att framstå som ännu dummare än jag känner mig - vad ska jag göra för att få loss dem då?Stift och rör är det i dessa. Ett rör i varje ände om jag inte missminner mig.
Fan jäkligt snygg med vita tavlan också! Va tror du man får ge för en ”begagnad”Hej! Har en och älskar den! Den är retro och modern på samma gång. Passar på de flesta band, men de får inte vara för tunna då klockan har rätt bra höjd. Älskar de blånerade visarna mot den silvervita tavlan. Mumma! Mycket klocka för pengarna är ett slitet uttryck men passar väldigt fint in här. Jag gissar att du läst denna recension/hyllning? Gör det annars - den sammanfattar läget bra
https://www.fratellowatches.com/longines-heritage-1951-chronograph-review-hands/#gref
Visst är den? Gav 8 för min med tre band & fullset, här på forumet men det var nog lite av ett fyndpris. Har sett dem för allt mellan 8 och 15, även här på KS. Chrono24 lite varierande prisbild också, men däromkring. Tror de kostade nånstans runt 16 nya, men lite osäker på det.Fan jäkligt snygg med vita tavlan också! Va tror du man får ge för en ”begagnad”
Okey! Ja 8 lät ju som hittat! Chrono24 känns det i regel pålitligt?Visst är den? Gav 8 för min med tre band & fullset, här på forumet men det var nog lite av ett fyndpris. Har sett dem för allt mellan 8 och 15, även här på KS. Chrono24 lite varierande prisbild också, men däromkring. Tror de kostade nånstans runt 16 nya, men lite osäker på det.
Chrono24 är bra, de har en garanti där i de flesta fall där du betalar till ett "mellankonto" och där säljaren får sina pengar först när du fått och godkänt varan. Så länge man handlar av professionella säljare och/eller folk med bra rating och många affärer skulle jag säga att det är safe. En polare köpte en klocka i 40k-klassen där nyss och det gick helt geschwint.Okey! Ja 8 lät ju som hittat! Chrono24 känns det i regel pålitligt?
Har du inte fått tag i nån än?? Grym klocka för den pengen! Riktigt gedigen och kvalitativ! Svårt att hitta mer Bang for the buck än så imho!!Någon som har en hydroconquest 39mm? Kvalitetskänsla?
Jag vevar vilt och har svårt att bestämma mig!Har du inte fått tag i nån än?? Grym klocka för den pengen! Riktigt gedigen och kvalitativ! Svårt att hitta mer Bang for the buck än så imho!!
Nu har jag förvisso inte burit min på ca 1 år men tar fram den ibland när jag är i vapenskåpet och rotar. Tycker för övrigt det är en sjukt snygg klocka. Köp en, du bör inte ångra det!
Vart i landet bor du? Kanske kan få klämma lite på min vid tillfälle och bilda dig din egen uppfattning.Jag vevar vilt och har svårt att bestämma mig!
Någon som har en hydroconquest 39mm? Kvalitetskänsla?
Håller med, tycker det är väldigt hög kvalitet sett till priset och då har jag ändå den gamla modellen.Har du inte fått tag i nån än?? Grym klocka för den pengen! Riktigt gedigen och kvalitativ! Svårt att hitta mer Bang for the buck än så imho!!
Nu har jag förvisso inte burit min på ca 1 år men tar fram den ibland när jag är i vapenskåpet och rotar. Tycker för övrigt det är en sjukt snygg klocka. Köp en, du bör inte ångra det!
Helt enig! Tycker dessutom att den gamla är snyggare - de nya har blivit väl avskalade om du frågar mig. Sen är det såklart coolt med keramisk bezel, men ändå... Oslagbar bang for the buck!Håller med, tycker det är väldigt hög kvalitet sett till priset och då har jag ändå den gamla modellen.
Riktigt snygg kombo med de röda detaljerna!Då man var puckad nog att köpa ett 18mm Nato så fick jag beställa ett liknande 21mm´s.
Trevlig helg!
Kan bara instämma. Det är bra nära perfekt.Riktigt snygg kombo med de röda detaljerna!
Nästa såpass snygg att man vill köpa både klockan + bandet!