• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Såg denna och kände bara wow, riktigt stilig! Någon som har denna (Flagship Heritage, ref. L4.795.4.58.0)? Om någon sitter på denna eller någon annan Flagship Heritage och funderar på att sälja, då kan ni ju höra av er till mig😃
73748274-5BA7-4C61-B426-13E31F874545.jpeg

Grymt imponerad av Longines idag. Hörde någonstans att man kan få ”Extract from the archives” från dem utan kostnad. Jag skickade in lite serienr o några bilder på klockan jag ärvt och två timmar senare svarade de på mail! Väntar nu på papper i posten 👍👍
09ACD8C2-732C-417A-BF3C-B21F247F87E3.jpeg

Blir kul det här

Grymt imponerad av Longines idag. Hörde någonstans att man kan få ”Extract from the archives” från dem utan kostnad. Jag skickade in lite serienr o några bilder på klockan jag ärvt och två timmar senare svarade de på mail! Väntar nu på papper i posten 👍👍
09ACD8C2-732C-417A-BF3C-B21F247F87E3.jpeg

Blir kul det här
Jag gjorde likadant på en klocka jag ärvt också. Klockan betyder mer när man får ytterligare lite mer historia om den, ännu en anledning till att uppskatta märket :)

Jag gjorde likadant på en klocka jag ärvt också. Klockan betyder mer när man får ytterligare lite mer historia om den, ännu en anledning till att uppskatta märket :)
Kan bara hålla med! Det blir till att skicka farfars gamla klocka på service!

Svar från Longines:

Dear Mr B,
We thank you for contacting us and for your interest in Longines watches.
Further to your request, we are pleased to provide the information contained in Longines' handwritten registers.
The original serial number 8'202'927 identifies a wristwatch in stainless steel bearing the reference 5714. It is fitted with a Longines manually wound mechanical movement, caliber 27M and was invoiced on 1 November 1951 to the company Terrasse, which was at that time our agent for Sweden and Norway.
For your information, we have sent you by post an Extract from the Archives from Longines. Hopefully, you will receive it in the next few days.
We trust that we have responded satisfactorily to your request and remain at your entire disposal for any additional information.
Best regards,
Elisa Jurt
Brand Heritage
logo.png

Såg denna och kände bara wow, riktigt stilig! Någon som har denna (Flagship Heritage, ref. L4.795.4.58.0)? Om någon sitter på denna eller någon annan Flagship Heritage och funderar på att sälja, då kan ni ju höra av er till mig😃
73748274-5BA7-4C61-B426-13E31F874545.jpeg

Just denna färg var nog inte med men annars har Klockmaster bra rea nu...
594D5C9B-99BA-4E27-87A6-C35E5474D5BD.png
08501F42-B30C-45CE-8872-445F00D390B6.png
E19A2358-FEE2-4767-9EC9-BE2A5AC67B8A.png

Är det någon i tråden som är ägare av Conquest V.H.P. kronografen? Jag är lite nyfiken på hur kronografens sekundvisare beter sig...

Köpte ju min Spirit på länk men är lite sugen på att införskaffa nåt icke orginal i mörkbrunt läder med liknande design som orginalet. Nån som har nåt tips.
Bild från internet med lädret...
product59630-6894_cropped.jpg.thumb_FFFCFA_566x1000.jpg

Köpte ju min Spirit på länk men är lite sugen på att införskaffa nåt icke orginal i mörkbrunt läder med liknande design som orginalet. Nån som har nåt tips.
Bild från internet med lädret...
product59630-6894_cropped.jpg.thumb_FFFCFA_566x1000.jpg
Riktigt snygg klocka! Om du har modellen som är 40mm och ska leta efter den udda storleken på 21mm vet jag att hirshstraps.com har lite olika varianter i den storleken.

Tillbaka
Topp