Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja du... vad säger man...Låter som en rimlig gissning!Ska bli kul att se vad de spottar ur sig.. Min känsla är dock att Hodinkees LE ofta är ganska överprisade, även om jag tycker många samarbeten med andra märken har lett fram till snygga modeller.
Jag gillar detta släpp skarpt. Priset kändes rimligt dessutom.Ja du... vad säger man...
![]()
Blir det inte ca 27' efter VAT? Det är isåfall ca 10´ mer än vad jag skulle kunna motivera på en annars grymt snygg klocka.Jag gillar detta släpp skarpt. Priset kändes rimligt dessutom.
![]()
![]()
Att vi bor i Sverige är ju inte Hodinkees fel. Men skämtåsido. 2500 USD kändes för mig vettigt. Delvis också i relation till flera andra av deras släpp. Men alla gör såklart sin egen bedömning.Blir det inte ca 27' efter VAT? Det är isåfall ca 10´ mer än vad jag skulle kunna motivera på en annars grymt snygg klocka.
Här har du en ny för strax över 600 euro.Någon som vet riktigt vad en sån här är värd, urmakaren drog en siffra ur röven som kändes helt vansinnig när den var inne på batteribyte!![]()
Meh.. Inget jag direkt går igång på faktiskt. Gillar heritage-stilen och tror färgen på tavlan kan vara grym, men går helt inte igång på den. Känns lite "platt", men kan vara att den inte gör sig rättvis på bild också.Ja du... vad säger man...
![]()
Samma här. Gillar faktiskt originalet med siffrorna bättre. Dock trevligt att den är COSCad.Meh.. Inget jag direkt går igång på faktiskt. Gillar heritage-stilen och tror färgen på tavlan kan vara grym, men går helt inte igång på den. Känns lite "platt", men kan vara att den inte gör sig rättvis på bild också.
Helt med dig! Gillar också siffrorna på vanliga Sector, men så klart är det nice med COSC. Nu när jag tittat på lite fler bilder skulle jag absolut kunna tänka mig den som en dressare i en samling, men inget jag kommer lägga vantarna på i nuläget och till den prislappen.Samma här. Gillar faktiskt originalet med siffrorna bättre. Dock trevligt att den är COSCad.
Jag gillar den (och den vanliga). Om man gjort den aningen aningen mindre, så hade det varit ännu bättre.Jag gillar detta släpp skarpt. Priset kändes rimligt dessutom.
![]()
![]()
Har inte hunnit prova den ännu, men skulle gärna göra. Hade det inte varit för att jag redan har en klocka som går i samma färgtoner, hade jag varit riktigt sugen på den!Är det någon här i tråden som hunnit prova den nya Spirit modellen i titan som släpptes nyligen ? Tycker den ser ut att ha alla rätt och framförallt varianten i 40mm utan datum. Noterade även att denna har 5 microjusteringar i låset vilket är välkommet.
Snodde en bild från deras hemsida här.
![]()
Den där modellen var min första "seriösa" klocka som jag köpte 2010 tror jag. Sålde den två år senare. Fin klocka!Blev med ny Longines igår! En 2010-års Conquest Chrono Automat stål/keramik. Toknöjd och jag älskar den gamla trälådan från Longines.
![]()
![]()
![]()
Frågade Nymans idag om dom skulle få in den men det skulle endast vara en beställningsvara.Har inte hunnit prova den ännu, men skulle gärna göra. Hade det inte varit för att jag redan har en klocka som går i samma färgtoner, hade jag varit riktigt sugen på den!
Tycker också att den ser otroligt trevlig ut! Har dock inte heller fått se den in the flesh ännu.Är det någon här i tråden som hunnit prova den nya Spirit modellen i titan som släpptes nyligen ? Tycker den ser ut att ha alla rätt och framförallt varianten i 40mm utan datum. Noterade även att denna har 5 microjusteringar i låset vilket är välkommet.
Snodde en bild från deras hemsida här.
![]()
Sent svar, men sök på "lungomare" finns några varianter av den.Någon som vet vad denna modell heter?
Är en quartz.![]()
Ok tackSent svar, men sök på "lungomare" finns några varianter av den.![]()
Jag var sugen på att testa den, men de hade den tyvärr inte inne hos AD i Malmö för några veckor sedan. Provade dock den vanliga Spiriten, och blev varse att den är lite för stor lug-to-lug för mina taniga handlederStäller frågan igen om någon har vågat sig på att prova nya Spirit i titan ?
Annars kanske jag får lov att bli först ut, börjar bli vansinnigt sugen nu![]()
Det är just längden på luggarna som avskräcker en aning.Jag var sugen på att testa den, men de hade den tyvärr inte inne hos AD i Malmö för några veckor sedan. Provade dock den vanliga Spiriten, och blev varse att den är lite för stor lug-to-lug för mina taniga handleder![]()