• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

Nicke75

Patek
2-Faktor
Någon som vet vad denna modell heter?
Är en quartz.
009B5595-C27F-4C91-BD8B-9A5FF9796D5C.jpeg

Bild på dagens.
CD97023F-699D-48A9-BB28-FE046DDF0A0D.jpeg
 

rambo_amadeus

Vacheron
2-Faktor
Någon som vet riktigt vad en sån här är värd, urmakaren drog en siffra ur röven som kändes helt vansinnig när den var inne på batteribyte!
6E9034C3-D1E3-4BCA-A384-1ECE496E3269.jpeg
Här har du en ny för strax över 600 euro.

Begagnad kanske kring hälften. Beror på skick, tillbehör m.m. Vilken summa fick du av urmakaren.
 

Ahlgren_K

Omega
Samma här. Gillar faktiskt originalet med siffrorna bättre. Dock trevligt att den är COSCad.
Helt med dig! Gillar också siffrorna på vanliga Sector, men så klart är det nice med COSC. Nu när jag tittat på lite fler bilder skulle jag absolut kunna tänka mig den som en dressare i en samling, men inget jag kommer lägga vantarna på i nuläget och till den prislappen.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Är det någon här i tråden som hunnit prova den nya Spirit modellen i titan som släpptes nyligen ? Tycker den ser ut att ha alla rätt och framförallt varianten i 40mm utan datum. Noterade även att denna har 5 microjusteringar i låset vilket är välkommet.
Snodde en bild från deras hemsida här.
687D115E-534C-4E54-8DB4-F9655CA573B6.jpeg
 

Ahlgren_K

Omega
Är det någon här i tråden som hunnit prova den nya Spirit modellen i titan som släpptes nyligen ? Tycker den ser ut att ha alla rätt och framförallt varianten i 40mm utan datum. Noterade även att denna har 5 microjusteringar i låset vilket är välkommet.
Snodde en bild från deras hemsida här.
687D115E-534C-4E54-8DB4-F9655CA573B6.jpeg
Har inte hunnit prova den ännu, men skulle gärna göra. Hade det inte varit för att jag redan har en klocka som går i samma färgtoner, hade jag varit riktigt sugen på den!
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Har inte hunnit prova den ännu, men skulle gärna göra. Hade det inte varit för att jag redan har en klocka som går i samma färgtoner, hade jag varit riktigt sugen på den!
Frågade Nymans idag om dom skulle få in den men det skulle endast vara en beställningsvara.
Blir svårt att bilda sig en uppfattning och känsla när man inte kan prova.
 

Linus919

Breitling
Är det någon här i tråden som hunnit prova den nya Spirit modellen i titan som släpptes nyligen ? Tycker den ser ut att ha alla rätt och framförallt varianten i 40mm utan datum. Noterade även att denna har 5 microjusteringar i låset vilket är välkommet.
Snodde en bild från deras hemsida här.
687D115E-534C-4E54-8DB4-F9655CA573B6.jpeg
Tycker också att den ser otroligt trevlig ut! Har dock inte heller fått se den in the flesh ännu.
 

SerbastianFlyte

Friends of KS
Hej alla Longinesexperter! Jag behöver er expertis om det är möjligt. Kollar på följande klocka L3.281.0.87.6 som finns på Uretvintage https://www.uretvintage.se/longines-conquest-ladies-l32810876-pv-381027.html. Min fråga är om det även är diamanter på bezeln? På Urtavlan kunde säljaren bekräfta att det är diamanter. Har googlat såklart, finner en sida från USA där man specar att det är diamanter men samtidigt är den Out of stock och vill inte chansa. Kan någon vara mig behjälplig? Tack på förhand!
 
Senast ändrad:

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Ställer frågan igen om någon har vågat sig på att prova nya Spirit i titan ?
Annars kanske jag får lov att bli först ut, börjar bli vansinnigt sugen nu :nailbiting:
 

Ahlgren_K

Omega
Ställer frågan igen om någon har vågat sig på att prova nya Spirit i titan ?
Annars kanske jag får lov att bli först ut, börjar bli vansinnigt sugen nu :nailbiting:
Jag var sugen på att testa den, men de hade den tyvärr inte inne hos AD i Malmö för några veckor sedan. Provade dock den vanliga Spiriten, och blev varse att den är lite för stor lug-to-lug för mina taniga handleder :(
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Jag var sugen på att testa den, men de hade den tyvärr inte inne hos AD i Malmö för några veckor sedan. Provade dock den vanliga Spiriten, och blev varse att den är lite för stor lug-to-lug för mina taniga handleder :(
Det är just längden på luggarna som avskräcker en aning.
Jag har en handled på 17.5 och kommer ganska precis undan med det.
Utifrån mitt eget tycke och preferens givetvis :)
Det verkar inte som att flera butiker får in den utan att det är en ren beställningsvara.
Synd egentligen men det kan hända att jag chansar ändå och beställer en.
Är i valet och kvalet.
 
Topp