• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

teori

Omega
2-Faktor
Firar 7 års jubileum med denna klocka, en riktigt bra och alltid pålitlig all-rounder
PXL_20200923_090115935.jpg
 

teori

Omega
2-Faktor
Har du behövt ha den på service någon gång på 7 år? eller har den klarat sig bra utan?
Har inte behövt service än faktiskt och den tickar och håller tiden bra ändå. Det enda skulle vara att se över packningar osv men pratade med min urmakare som helt ärlig sa att det inte behövdes än ☺️
 

Ahlgren_K

Omega
Jag skulle vilja ha en svart läderrem till min Longines Spirit 37mm, helst med quick release-infästning. Någon som har tips om var man kan finna detta? Någon annan som kanske köpt rem till sin Spirit 37mm? 😊
 

Emiel

Omega
2-Faktor
Jag skulle vilja ha en svart läderrem till min Longines Spirit 37mm, helst med quick release-infästning. Någon som har tips om var man kan finna detta? Någon annan som kanske köpt rem till sin Spirit 37mm? 😊

Hänvisar till mitt svar för 40mm varianten tidigare :) Både Fluco och Molequin har en hel del varianter i 19mm

Kan varmt rekommendera Fluco, och har hörd mycket bra grejer om Molequin. För övrigt måste jag säga att OEM bandet på min Longines Spirit är bland de mest komfortabla läderband jag har känd på, så Longines själva kan också vara ett bra val :)
 

Emiel

Omega
2-Faktor
Såg nya gmt på instagram. Onlyswatchgroupwatches.
Screenshot_20230804-235950.png
Oj den verkar fint! Samma urverk som zulu time och denna har även on the fly microadjust i claspen. Vet inte om jag är enda personen här, men föredrar också en dive bezel över Gmt bezel, två tidszoner räcker 😅 Plus orangea detaljer är ett lätt sätt att sälja in mig!
 

DB15

Panerai
Pledge Member
IMG_6609.jpeg


Riktigt läcker! List pris verkar ligga på 30k, vad tycker ni? Är de värt? För mig ere storleken. Den specar på 41mm men tycker inte den ser så stor ut, skulle nog behöva prova en först då den kanske upplevs mindre Seiko 5 GMT är ett bra exempel på detta då sen specar på 43mm men känns inte ens i närheten av de. Ett annat plus enligt mig är att det verkar som om att hela klockan verkar borstad och länken verkar vara ny. Gillade aldrig riktigt att mitten länkarna var borstade på de andra HQ:s. Äger en äldre HQ idag och gillar verkligen denna
 

Clq

Cartier
IMG_6609.jpeg


Riktigt läcker! List pris verkar ligga på 30k, vad tycker ni? Är de värt? För mig ere storleken. Den specar på 41mm men tycker inte den ser så stor ut, skulle nog behöva prova en först då den kanske upplevs mindre Seiko 5 GMT är ett bra exempel på detta då sen specar på 43mm men känns inte ens i närheten av de. Ett annat plus enligt mig är att det verkar som om att hela klockan verkar borstad och länken verkar vara ny. Gillade aldrig riktigt att mitten länkarna var borstade på de andra HQ:s. Äger en äldre HQ idag och gillar verkligen denna
Tycker den slår den gamla rent designmässigt, med råge!
 

Emiel

Omega
2-Faktor
IMG_6609.jpeg


Riktigt läcker! List pris verkar ligga på 30k, vad tycker ni? Är de värt? För mig ere storleken. Den specar på 41mm men tycker inte den ser så stor ut, skulle nog behöva prova en först då den kanske upplevs mindre Seiko 5 GMT är ett bra exempel på detta då sen specar på 43mm men känns inte ens i närheten av de. Ett annat plus enligt mig är att det verkar som om att hela klockan verkar borstad och länken verkar vara ny. Gillade aldrig riktigt att mitten länkarna var borstade på de andra HQ:s. Äger en äldre HQ idag och gillar verkligen denna
Tycker om den över huvudtaget! Såg i en video att den även har on the fly microadjust i låset nu, vilket är en stor plus för en substantiell klocka på länk. Enda grejen som jag inte alls tycker om är 6 och 9 markeringen… De borde ha gått med streckar som på resten av tavlan.
 

Riki87

Cartier
2-Faktor
Tycker om den över huvudtaget! Såg i en video att den även har on the fly microadjust i låset nu, vilket är en stor plus för en substantiell klocka på länk. Enda grejen som jag inte alls tycker om är 6 och 9 markeringen… De borde ha gått med streckar som på resten av tavlan.
Håller med om 6 och 9. Om datum inte var vid 3 och en rund markering där så hade det set ok ut. Nu ser det bara skumt ut
 

BarbaBaba

Patek
2-Faktor
IMG_6609.jpeg


Riktigt läcker! List pris verkar ligga på 30k, vad tycker ni? Är de värt? För mig ere storleken. Den specar på 41mm men tycker inte den ser så stor ut, skulle nog behöva prova en först då den kanske upplevs mindre Seiko 5 GMT är ett bra exempel på detta då sen specar på 43mm men känns inte ens i närheten av de. Ett annat plus enligt mig är att det verkar som om att hela klockan verkar borstad och länken verkar vara ny. Gillade aldrig riktigt att mitten länkarna var borstade på de andra HQ:s. Äger en äldre HQ idag och gillar verkligen denna
Jag får väl vara den som går emot strömmen 😝
Vad i hela fridens är detta?!?
Det första jag tänkte då jag såg bilden var att det är en "Planet-Submariner"? Jag fick nästan lite Christopher Ward vibbar... Dom har ju tappat hela sitt dna med kronskydden och arabiska siffrorna. Om den förra modellen var ett lyft jämfört den innan, då dom slopade de dubbla markeringarna på tavlan med både streck och runda pluppar, och endast hade runda pluppar, vad faen tänkte dom när dom la till 2 pluppar vid 6 o 9? Färgklickarna i rött/orange gör att den känns mer som en Omega än en Longines. Jag tycker fortfarande den innan denna är en av de snyggaste dykarna alla kategorier. Den här vart ett design-flopp i min bok. H-länken är ju inte heller speciellt sportig i mina ögon, en grövre Oyster som tidigare passar en dykare bättre. Tycker jag...
 
Senast ändrad:

ClownenJac

Panerai
Jag får väl vara den som går emot strömmen 😝
Vad i hela fridens är detta?!?
Det första jag tänkte då jag såg bilden var att det är en "Planet-Submariner"? Jag fick nästan lite Christopher Ward vibbar... Dom har ju tappat hela sitt dna med kronskydden och arabiska siffrorna. Om den förra modellen var ett lyft jämfört den innan, då dom slopade de dubbla markeringarna på tavlan med både streck och runda pluppar, och endast hade runda pluppar, vad faen tänkte dom när dom la till 2 pluppar vid 6 o 9? Färgklickarna i rött/orange gör att den känns mer som en Omega än en Longines. Jag tycker fortfarande den innan denna är en av de snyggaste dykarna alla kategorier. Den här vart ett design-flopp i min bok. H-länken är ju inte heller speciellt sportig i mina ögon, en grövre Oyster som tidigare passar en dykare bättre. Tycker jag...
Jag håller med dig, tyckte förra var grym men den här blir jag nest förvirrad av. Fattar inte riktigt varför de ska ha GMT-verk i denna heller, hade varit snyggare utan den extra visaren.
 

Cosmo

Audemars
2-Faktor
Jag håller med dig, tyckte förra var grym men den här blir jag nest förvirrad av. Fattar inte riktigt varför de ska ha GMT-verk i denna heller, hade varit snyggare utan den extra visaren.
Nu när dom kör on the fly justering på den nya modellen så vore det önskvärt om det även kom till Spirit serien.
Den funktionen på en Spirit 37 hade varit nice.
 
Topp