• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Longines

loevhagen

Patek
2-Faktor
Screenshot_20230903_221055_Chrome-2.jpg
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Vad tror Longines-folket, kommer det en uppdatering av reguljära HydroConquest inom kort? Det verkar så udda att bara släppa en GMT-version och sedan inget mer.
 

SpiritualRose

Breitling
Idag landade min andra kärlek på posten. Har haft en HydroConquest 41 som daily driver sedan 2017 och nu får den sällskap. En Longines Grande Vitesse L3.636.4 från... ja, bra fråga - köpte den watch-only. Har inte sett många till salu i Sverige, men Japan har också en sunkig valuta och går därför utmärkt att fynda från. :p

photo_2023-09-18_21-02-13.jpg
 

Tobb

Cartier
2-Faktor
Köpte denna nyligen och gillar skarpt utseende, länken osv. Men stör mig som fan har jag märkt på att rotorn låter väldigt mycket. Jag var till swatch nordic på st eriksgatan i stan härom dagen och de menar att rotorn är större på gmt modellen så de blir att de låter mer. Jag köpte det på plats, men har nu i efterhand börjat störa mig mer och mer. Fråga, har något en likadan och kan bekräfta??
L3.687.4.76.6
16953707122527674474338745425193.jpg
 

Nissestr

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Köpte denna nyligen och gillar skarpt utseende, länken osv. Men stör mig som fan har jag märkt på att rotorn låter väldigt mycket. Jag var till swatch nordic på st eriksgatan i stan härom dagen och de menar att rotorn är större på gmt modellen så de blir att de låter mer. Jag köpte det på plats, men har nu i efterhand börjat störa mig mer och mer. Fråga, har något en likadan och kan bekräfta??
L3.687.4.76.6
16953707122527674474338745425193.jpg
Om det är en vanlig modell så kan du ju knata till valfri ad i stan och testa att skaka några. Upplevelsen om det låter mycket kan ju också vara subjektiv varpå jag skulle rekommendera förslaget ovan för att trygga dig i deras svar :)
 

Tobb

Cartier
2-Faktor
Om det är en vanlig modell så kan du ju knata till valfri ad i stan och testa att skaka några. Upplevelsen om det låter mycket kan ju också vara subjektiv varpå jag skulle rekommendera förslaget ovan för att trygga dig i deras svar :)
Saken är den att jag inte hittar den hos någon ad, då hade jag köpt den där 🤣 tvingades nu mot mina principer att beställa en från Hongkong 🙈

Plus mitt förtroende för ad stjärnurmakarna som är den lokala här, menade att länken var falsk och allt möjligt vilket swatch dementerade..
 

The painter

Cartier
2-Faktor
Köpte denna nyligen och gillar skarpt utseende, länken osv. Men stör mig som fan har jag märkt på att rotorn låter väldigt mycket. Jag var till swatch nordic på st eriksgatan i stan härom dagen och de menar att rotorn är större på gmt modellen så de blir att de låter mer. Jag köpte det på plats, men har nu i efterhand börjat störa mig mer och mer. Fråga, har något en likadan och kan bekräfta??
L3.687.4.76.6
16953707122527674474338745425193.jpg
Hej ! Har likadan fast blå. Min låter också men det är inget som stör mig.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Ok det skulle vara intressant att höra hur mkt den låter, min låter otroligt mycket, tycker jag i alla fall. Är det hyfsat tyst i rummet så hör alla i rummet rotorn.
Låter märkligt! Har du möjlighet att slänga upp en liten filmsnutt på Youtube eller liknade tjänst? Du kan ju alltid radera filmen efteråt.
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Det där låter faktiskt väldigt mycket i mina öron. Vet inte vad det för urverk i Conquest, men den HydroConquest jag hade var i princip helt tyst. Tror inte jag hade stått ut om det varit min klocka. Jag hade en flieger med ett Miyota-verk som lät ungefär sådär, som att rotorn gick i frispinn. Min sambo undrade vad det var som väsnades så fort jag rörde mig... Den klockan stod jag bara ut med i en vecka innan jag lät den gå vidare.
 

Tobb

Cartier
2-Faktor
Det där låter faktiskt väldigt mycket i mina öron. Vet inte vad det för urverk i Conquest, men den HydroConquest jag hade var i princip helt tyst. Tror inte jag hade stått ut om det varit min klocka. Jag hade en flieger med ett Miyota-verk som lät ungefär sådär, som att rotorn gick i frispinn. Min sambo undrade vad det var som väsnades så fort jag rörde mig... Den klockan stod jag bara ut med i en vecka innan jag lät den gå vidare.
Ok vet inte heller vad som är i. Har också en hydroconquest, den är som du sa helt tyst, om man inte lägger örat emot. Aa får se, dom kanske får ta tillbaka den på swatch o kolla igen.
 

Frans R

Breitling
Hej, någon som har en uppfattning om vad service på en Longines flagship heritage (år2013) kostar? Och har någon tips vart man kan få det gjort i Halland?

(Klockan tickar å går idag)
 
Topp