Jakob Häll
Silver
Det var minst sagt rivigt..Nytt från Longines. Deras månfaskronograf finns nu i roséguld med ett listpris som får ögonen att tåras.
![]()
Den i stål och med blå tavla har jag vart intresserad av ett bra tag
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det var minst sagt rivigt..Nytt från Longines. Deras månfaskronograf finns nu i roséguld med ett listpris som får ögonen att tåras.
![]()
Den är trevlig, om än något tjock (så jag mindes den, såld sedan flera år). Listpriset har nästan dubblats sedan jag köpte den. Det var mycket klocka/komplikationer för pengenDet var minst sagt rivigt..
Den i stål och med blå tavla har jag vart intresserad av ett bra tag
![]()
Känns svårt för dom att motivera ett sådant pris. Lägg till en hundring och få en guld-Daytona liksom.Nytt från Longines. Deras månfaskronograf finns nu i roséguld med ett listpris som får ögonen att tåras.
![]()
Berätta! Varför är du nöjd?
Ja, man blir nyfiken på den tänkta målgruppen. Rika kineser? Longines säljer väldigt bra där har jag förstått det som. Tror inte vi kommer få se många av denna referens på forumet.Känns svårt för dom att motivera ett sådant pris. Lägg till en hundring och få en guld-Daytona liksom.
Ny klocka. Det räcker för att bli nöjd.Berätta! Varför är du nöjd?
Har köpt en likadan (39 mm) men inte fått hem den än. Försökte få till det så att spännet från den nya Spirit skulle kunna funka, men icke. Inte kompatibelt utan bearbetning.Ny klocka. Det räcker för att bli nöjd.
Har under senaste året blivit väldigt intresserad av Longines och då jag är på jakt efter något med en svart urtavla så ligger den nya Piloten högt upp på min lista. Men, IDAG, blev jag introducerad till Ultra-Chron och blev genast intresserad.
43mm är ju relativt stort men med en L2L på 49mm så misstänker jag att den inte bär så stort som man kanske tänker sig…
Så, är det någon på forumet som har erfarenhet av denna bastanta godbit?
Den var schysst!Tyvärr inte men tycker de är väldigt fina, särskilt carbon-varianten. Har dock för klena handleder för att kunna bära den vettigt, samt att den springer i väg lite väl i pris.
![]()
Riktigt stilig.God fortsättning
![]()
Riktigt stilig.Hur trivs du med den?
Grymt foto och grym klocka det där.Provade att ta kort på klockan med systemkameran. Stilmässigt blev det ett produktfoto från 1984.
![]()
Provade att ta kort på klockan med systemkameran. Stilmässigt blev det ett produktfoto från 1984.
![]()
Mycket fin klockaStormtrivs fortfarande med Bigeye. Ruggigt trevlig kronograf.
![]()
Kör du 39 eller 42 mm? Själv tittat på att köpa en
39 mmKör du 39 eller 42 mm? Själv tittat på att köpa en
känns som bäst storlek, är du nöjd med den generellt?
Ja då, riktigt trevlig klocka.känns som bäst storlek, är du nöjd med den generellt?
Tack för inputsJa då, riktigt trevlig klocka.
Bara köp!