• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Varför figurerar inte denna mer? Kanon ju.

IMG_0995.jpeg

Har du testat den? Spirit bärs väldigt stort på grund av sina långa bandhorn och male endlinks. 42 är ett dasslock.
Var tvungen att kolla lug to lug... 51,4 mm! 😵‍💫 De måtten kombinerat med en smal glasring och stor tavla blir mycket riktigt ett dasslock. Man måste ha en utomordentligt gigantisk handled för att bära upp en sådan klocka, typ en WWE-brottare.

Det har jag inte! Jag jag har 19,5cm handleder. Vad hade ni rekommenderat?
Ja, det är ju en rejäl handled, det är klart, men jag har en känsla av att 40 mm ändå skulle sitta mer elegant på dig. Har du möjlighet att ta dig till en återförsäljare och prova olika storlekar? Att köpa 42 mm osedd är ganska modigt, det måste man säga.

Absolut ska åka och testa den 👍
Att lägga till en till åsikt: Har själv ägd 40mm varianten, 17,5-18cm handled. Funkade utmärkt, föredrar 40 över 37 för spiriten. Dock stämmer det helt att den bär stor, också pga feta bandhornen. Med det sagt har jag inte sett en annan klocka i dens prisklass med en lika bra finish och läsbarhet… Och en grej att vara medveten om på 42an vs 40 är att datumfönstret är lite annorlunda placerat på trean, vilket jag ogillar enormt på 42an. (Den på bilden du delade är en 42a)

Med det sagt, prova och köp vad du gillar mest. Tror att båda skulle vara fantastiska helt ärligt :) Bild av min gamla.

IMG_3033.jpeg

Senast ändrad:
Att lägga till en till åsikt: Har själv ägd 40mm varianten, 17,5-18cm handled. Funkade utmärkt, föredrar 40 över 37 för spiriten. Dock stämmer det helt att den bär stor, också pga feta bandhornen. Med det sagt har jag inte sett en annan klocka i dens prisklass med en lika bra finish och läsbarhet… Och en grej att vara medveten om på 42an vs 40 är att datumfönstret är lite annorlunda placerat på trean, vilket jag ogillar enormt på 42an. (Den på bilden du delade är en 42a)

Med det sagt, prova och köp vad du gillar mest. Tror att båda skulle vara fantastiska helt ärligt :) Bild av min gamla.

IMG_3033.jpeg
Sitter perfekt på dig.
Även 40mm är av intresse, bara hör av er om ni vill sälja.😊

Var inne och kikade på en Spirit i 37 mm idag och blev förvånad över hur lätt och ”petit” den kändes. Har en Tudor BB58 och hade inte förväntat mig att skillnaden skulle kännas så stor. Nu är visserligen Tudorn 2 mm större, men med tanke på att Spiriten saknar bezel och har male end links i länken hade jag inte förväntat mig den skillnaden. Någon som sitter på en 37a och som kan dela med sig av hur den bärs i det långa loppet? 😊

Tillbaka
Topp