• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Någon som har skills nog att lägga upp en bild på hur Spirit Pilot skulle se ut med silver/vit istället för gilt?
Lyckades själv tillräckligt för att få ett hum i alla fall. Inte lika fina detaljer etc.

Bilagor

• Designer.png
    Designer.png
    289 KB · Visningar: 14
Klar förbättring tycker jag. Hoppas de släpper en variant med kritvit lysmassa istället för applicerat guld. Personligen föredrar jag målade tavlor på den här typen av klockor.
Helt enig. Riktigt bra utan att kopiera t.ex. Explorer. Min kommentar om detaljer syftade till att AI inte lyckades upprätthålla kvaliteten på detaljerna när jag bad den ändra till monokromt. Med målade tavlor syftar du på målade vs. applicerade index etc.? Hade gärna sett den i monokromt men i 36-37mm och kort I2l. Har svårt att tro att de gör en ny med svart tavla dock om än det kanske inte är helt orimligt med en mindre variant.

Helt enig. Riktigt bra utan att kopiera t.ex. Explorer. Min kommentar om detaljer syftade till att AI inte lyckades upprätthålla kvaliteten på detaljerna när jag bad den ändra till monokromt. Med målade tavlor syftar du på målade vs. applicerade index etc.? Hade gärna sett den i monokromt men i 36-37mm och kort I2l. Har svårt att tro att de gör en ny med svart tavla dock om än det kanske inte är helt orimligt med en mindre variant.
Du har ju fortfarande den lite äldre på 37mm. Oerhört snygg tycker jag.
8986.jpg

Håller med. Den är fin. Dock gilt (eller? Är i alla fall inte ”vit” vad jag kan se) och med male end links är den 47mm l2l, vilket i alla fall för mig är gränspuck för lång. Har dock inte provat eller sett den irl så jag kan ha fel. Saknar snabbjustering också för den som tycker det är viktigt. Har i stället quick-change för bandbyte.

Håller med. Den är fin. Dock gilt (eller? Är i alla fall inte ”vit” vad jag kan se) och med male end links är den 47mm l2l, vilket i alla fall för mig är gränspuck för lång. Har dock inte provat eller sett den irl så jag kan ha fel. Saknar snabbjustering också för den som tycker det är viktigt. Har i stället quick-change för bandbyte.
Tycker den ser vit ut? Nya är gilt? Har dock inte heller testat den IRL.

Inte gilt, den nya är gilt. Den bärs dock bra och ser inte stor ut på min handled som är 16 cm.

Ni har rätt såklart. Detaljerna är mycket riktigt vita. Är det att det är gul lume som sticker lite i mina ögon kanske? Till skillnad från vit på t.ex. Expen?

Ja, precis, jag menar målade index/siffror. Har alltid älskat målade tavlor. Jag uppskattar och har tavlor med applicerade index också, men en krispig målad tavla känns så ren och industriell på något sätt. Som en cockpitklocka i ett flygplan.

1000031889.jpg

8986.jpg
Sant, Spirit 37 icke att förglömma! Mycket bra modell det också.

Låter som att 39 skulle kunna bli en bra match utifrån din beskrivning.

Ja, dessvärre fanns inte den inne när jag köpte. Provade en 39 mm, men i annan färg och med meshbandet. Upplevde i och för sig då inte någon särskild skillnad, men funderar på att försöka byta mig till en 39a.

Ja, dessvärre fanns inte den inne när jag köpte. Provade en 39 mm, men i annan färg och med meshbandet. Upplevde i och för sig då inte någon särskild skillnad, men funderar på att försöka byta mig till en 39a.
Har ej provat 42 men upplever att 39 på min 17,5 handled funkar finfint.

Tillbaka
Topp