CheGuevara
Basic
Det går inte att få Hydroconquest 39 i svart tavla, svart bezel på mesh? Bara den svarta tavlan med grå bezel på mesh? Någon som vet? 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det stämmer. Grå bezel har mesh och svart bezel har länk.Det går inte att få Hydroconquest 39 i svart tavla, svart bezel på mesh? Bara den svarta tavlan med grå bezel på mesh? Någon som vet?![]()
Kan du länka?Det finns svart gummi till nya HC.
![]()
Kan du länka?
Man ska tydligen kunna köpa länken och meshet separat, så jag antar att även gummit kommer gå att köpaJaha, trodde man kunde köpa separat. Tack iaf.
Longines borde ju gjort det möjligt med konfigurering av Hydroconquesten på sin hemsida i alla fall…Det stämmer. Grå bezel har mesh och svart bezel har länk.
Gillas starkt. För stor för mig tyvärr. Men en riktig fullträff är det i övrigt.Årets sämst bevarade hemlighet tycks ha avtäckts lite i skymundan.
No date, symmetriska kronor, mörkare faux patina och ljusare print i övrigt, kortare lug to lug (50,1 vs 52 mm). Dessvärre AR på utsidan av glaset.
Personligen gillar jag den utgående modellen bättre, varför jag fick skynda på att skaffa en på nytt.
![]()
![]()
LONGINES LEGEND DIVER 59 | Ø 42.00 mm, Black Grained | L3.795.4.59.9 | LONGINES SE
Discover LONGINES LEGEND DIVER 59, automatic watch for man in stainless steel - L3.795.4.59.9. More details on Longines.comwww.longines.com
Grattis! Den där är kanske en av dom bättre stilmässigt![]()
På ingång, ETA mitten av maj. Rekommenderas för att göra det mer spännande när luren ringer!
Oktober 2025 var jag I Warszawa och provade lite klockor när jag hade tid över. Spirit 39 på läder var en av de klockorna jag provade. Min handled mäter 17.5cmTjena! Har hittat en bra deal på en Spirit 39mm (på läder), men är lite orolig för luggarna. Ni med smala handleder – känns den för lång (L2L) i verkligheten eller funkar det på band? Tack på förhand!
Nytt band från Zuludiver. Originallänken är kanon, men ville testa något nytt.
![]()
Stort tack för infon och för att du delade med dig av ditt handledsmått! 17,5 cm är ju faktiskt lite större än vad jag har, så om du upplevde att den inte satt helt hundra på läder så lär den nog tyvärr bli alldeles för lång för mig med.Oktober 2025 var jag I Warszawa och provade lite klockor när jag hade tid över. Spirit 39 på läder var en av de klockorna jag provade. Min handled mäter 17.5cm
Spirit 39 är grym på papperna i förhållande till priset- men det är inte den klockan som satt bäst på min handled enligt bilderna.
Skulle säkert sitta bättre på länk och den hade funkat på nato med. Men lädret var det inte det som funkade bäst för mig - funkar säkert bra om man har större handled.
![]()
Just 39an bärs rätt stort, jag provade den bara någon vecka sen och min handled är 16cm. Jag tror 37mm kommer passa bra.Tjena! Har hittat en bra deal på en Spirit 39mm (på läder), men är lite orolig för luggarna. Ni med smala handleder – känns den för lång (L2L) i verkligheten eller funkar det på band? Tack på förhand!
Stort tack för bilden! Min handled är i ungefär samma storlek, så det är till stor hjälp. Personligen tror jag att länken hjälper den att upplevas som lite mindre.Just 39an bärs rätt stort, jag provade den bara någon vecka sen och min handled är 16cm. Jag tror 37mm kommer passa bra.
Som referens kan du se hur 37mm satt också när jag provade den.Stort tack för bilden! Min handled är i ungefär samma storlek, så det är till stor hjälp. Personligen tror jag att länken hjälper den att upplevas som lite mindre.
Oerhört tjusig är denFunderade på den blåa varianten som låg tillsalu i gruppen ett tag men det blev att beställa en svart istället som jag ville ha från början.
![]()
Nu ska jag bara landa I varför jag är värd denna klockan, men en sak i taget.
Årets sämst bevarade hemlighet tycks ha avtäckts lite i skymundan.
No date, symmetriska kronor, mörkare faux patina och ljusare print i övrigt, kortare lug to lug (50,1 vs 52 mm). Dessvärre AR på utsidan av glaset.
Personligen gillar jag den utgående modellen bättre, varför jag fick skynda på att skaffa en på nytt.
![]()
![]()
LONGINES LEGEND DIVER 59 | Ø 42.00 mm, Black Grained | L3.795.4.59.9 | LONGINES SE
Discover LONGINES LEGEND DIVER 59, automatic watch for man in stainless steel - L3.795.4.59.9. More details on Longines.comwww.longines.com
Det är ett halvdant jobb i så fall. Kortare L2L än originalet. Tavlan påminner lite om nyutgåvan av Skin Diver, och förefaller sålunda inte helt korrekt. Borstade sidor känns också fel. De verkar till viss del ha förstorat 39:an snarare än utgått från ursprunget. Priset är minst sagt bananas. Jag köpte min första LLD för 16k.Kan det vara något avsett främst för puritanen? Storleken och det uteblivna datumfönstret (och mörkare index/fake patina) gör den mer lik originalet.
Min handled är ungefär samma storlek. Typ 17,3 cm eller nåt sånt. Här är den på länk för jämförelse. Personligen så tycker jag den sitter kanon både på länk och band. Men allas handleder är ju lite olika även om omkretsen är densamma.Stort tack för infon och för att du delade med dig av ditt handledsmått! 17,5 cm är ju faktiskt lite större än vad jag har, så om du upplevde att den inte satt helt hundra på läder så lär den nog tyvärr bli alldeles för lång för mig med.
Det är lite som jag befarade med luggarna på Spirit-serien.
Tack för hjälpen och bilden! 17,3 cm är en bra referens och den ser ju riktigt bra ut på länk. Det är sant att formen på handleden gör sitt också.Min handled är ungefär samma storlek. Typ 17,3 cm eller nåt sånt. Här är den på länk för jämförelse. Personligen så tycker jag den sitter kanon både på länk och band. Men allas handleder är ju lite olika även om omkretsen är densamma.![]()
Att det just är luggarna som gör att Spiriten eventuellt skulle bäras stort är en relik från modellerna som är 40+ i diameter. I samband med att dom lanserade 37an för ett par år sedan så åtgärdades det ”problemet”. Nya 39an har väl samma (eller t.o.m. kortare) lugglängd än tex Tudor BB58 i samma storlek.Stort tack för infon och för att du delade med dig av ditt handledsmått! 17,5 cm är ju faktiskt lite större än vad jag har, så om du upplevde att den inte satt helt hundra på läder så lär den nog tyvärr bli alldeles för lång för mig med.
Det är lite som jag befarade med luggarna på Spirit-serien.