Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Funkar ju bra på mesh
Ja precis, det är det mesh band som tillhör denna ref.Funkar ju bra på meshÄr det Longines egna?
Kikat mer och mer på den gröna klockan, ser riktigt härlig ut. Men frågan är om man "tröttnar" på den snabbare när den sticker ut lite? Jämfört med blå/svart tex.
Vad är det för ref? Såg ju riktigt läcker ut!Ja precis, det är det mesh band som tillhör denna ref.
Riktigt fin! Är det quartz eller automat?
Ja den är trevlig! L5.673.4Vad är det för ref? Såg ju riktigt läcker ut!
Tack! Denna är quartz, de finns också med manuellt urverk men då i guld.Riktigt fin! Är det quartz eller automat?
Tack! Den var riktigt fin. Har en dolcevita quartz som jag gillar. Tyckte den satt bättre än en cartier tank och till en bråkdel av priset.Ja den är trevlig! L5.673.4
Tack! Denna är quartz, de finns också med manuellt urverk men då i guld.
Vi är alla olika, men så är det i alla fall för mig. När jag köpt tavlor i ovanliga eller grälla färger - rosa, grön, pastellblå etc - har jag varit förtjust i början, men sedan tröttnat ganska snabbt och flippat. Har man en stor samling eller gillar att flippa ofta är det såklart inga problem, bara om man som jag försöker hålla ner både antal och flipp.Kikat mer och mer på den gröna klockan, ser riktigt härlig ut. Men frågan är om man "tröttnar" på den snabbare när den sticker ut lite? Jämfört med blå/svart tex.
Typ 2500:-? Den är ju i emaljerat guld så ligger väl några kronor i tillverkningskostnad bakom priset.Någon som kan tipsa om var man eventuellt kan hitta en extra "medaljong" till baksidan på boetten?
Kollade med urteknik men det var orimligt dyrt att köpa en ny..
![]()
![]()
Ja det hade känts rimligt, men priset jag fick var 8500kr + monteringTyp 2500:-? Den är ju i emaljerat guld så ligger väl några kronor i tillverkningskostnad bakom priset.
Hmm... det är mer än rek. kundpris på en hel komplett boett. Bara själva medaljongen går att köpa separat och har ref. L399108995. Kolla med @DrKlockaJa det hade känts rimligt, men priset jag fick var 8500kr + montering(fick inte montera själv tolkade jag det som)
Ska gört, Tack för tipset!Hmm... det är mer än rek. kundpris på en hel komplett boett. Bara själva medaljongen går att köpa separat och har ref. L399108995. Kolla med @DrKlocka
Igår kände jag nej den är alldeles för stor, den får vandra vidare. Sen såg jag en kollega med en bratte idag och känner nog att storleken ändå inte är så farlig.
![]()
39mm, men den bärs större tycker jag.39 eller 42mm?
Skicka ett PM när du tröttnat på den39mm, men den bärs större tycker jag.
Ser att du har/har haft både BB54 och HC39. Vilken av klockorna tycker du bärs bäst? Är det stor skillnad i finishen?39mm, men den bärs större tycker jag.
Ja asså de bärs ju väldigt olika. BB54 bärs ju mer som en elegant vintage dykare och väger märkbart mindre, så man glömmer bort den på handleden. Nya HC bärs större, topp tung och mer som en modern sportig dykare. Dessa ska ju bäras stort och jag tror på 17,5 cm lär den absolut inte se för stor ut då det ändå är en dykare. Kvalitetsmässigt tycker jag BB54 känns snäppet bättre, men den kostar ju också dubbla priset. Sen har ju dock nya HC keramik dykring och 300 m WR, om det är viktigt för en. Snabbjusteringen tycker jag personligen är likvärdig mot Tudors T-fit. Om priset inte är en faktor att ta in skulle jag valt BB54 alla dar i veckan, komforten är svårslagen när man bär klockan hela dagen, dessutom funkar BB54 betydligt bättre uppdressat. Jag tycker du ska prova den nya BB58 också på 5-länk, den ser riktigt vass ut.Ser att du har/har haft både BB54 och HC39. Vilken av klockorna tycker du bärs bäst? Är det stor skillnad i finishen?
När jag testade HC39 tyckte jag att den kändes mer som en 40mm och på gränsen för min 17.5cm handled, så lutar mot att jag satsar på en BB54 istället.
![]()
Tack för ett bra och utförligt svar. Låter som 54an är lite mer min smak, stör mig ofta på klockor som kan bli lite topp-tunga. Har ärvt en vintage omega i 35mm(dress) och den är riktigt skön, så 37mm på en dykare blir nog kanoners. Blir nog en tur till Uppsala i framtiden för att se vad som finns inne.Ja asså de bärs ju väldigt olika. BB54 bärs ju mer som en elegant vintage dykare och väger märkbart mindre, så man glömmer bort den på handleden. Nya HC bärs större, topp tung och mer som en modern sportig dykare. Dessa ska ju bäras stort och jag tror på 17,5 cm lär den absolut inte se för stor ut då det ändå är en dykare. Kvalitetsmässigt tycker jag BB54 känns snäppet bättre, men den kostar ju också dubbla priset. Sen har ju dock nya HC keramik dykring och 300 m WR, om det är viktigt för en. Snabbjusteringen tycker jag personligen är likvärdig mot Tudors T-fit. Om priset inte är en faktor att ta in skulle jag valt BB54 alla dar i veckan, komforten är svårslagen när man bär klockan hela dagen, dessutom funkar BB54 betydligt bättre uppdressat. Jag tycker du ska prova den nya BB58 också på 5-länk, den ser riktigt vass ut.
![]()