• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

IMG_0637.jpeg

Kikat mer och mer på den gröna klockan, ser riktigt härlig ut. Men frågan är om man "tröttnar" på den snabbare när den sticker ut lite? Jämfört med blå/svart tex.

Kikat mer och mer på den gröna klockan, ser riktigt härlig ut. Men frågan är om man "tröttnar" på den snabbare när den sticker ut lite? Jämfört med blå/svart tex.

Jag tänkte lite så när jag beslutade mig för att köpa den blåa. Upplever att den blå färgen är mångsidig, flera olika nyanser beroende på ljus och passar till det mesta, både klädmässigt och sammanhang.

IMG_9631.jpeg

Första intrycken, extremt välbyggd klocka, snygg diskret blå och grym länk. Jag hade den förr förra refen, den kändes klumpigare och inte alls lika bekväm. Det är dock en väldigt modern dykare, betydligt sportigare intryck än tex Tudors Black Bay 58. Även om L2L endast är 1mm längre än BB58 känns den större, vilket kan bero på både kronskydden och de tjockare luggsen.
IMG_6788.jpeg

Vi är alla olika, men så är det i alla fall för mig. När jag köpt tavlor i ovanliga eller grälla färger - rosa, grön, pastellblå etc - har jag varit förtjust i början, men sedan tröttnat ganska snabbt och flippat. Har man en stor samling eller gillar att flippa ofta är det såklart inga problem, bara om man som jag försöker hålla ner både antal och flipp.

Ser att du har/har haft både BB54 och HC39. Vilken av klockorna tycker du bärs bäst? Är det stor skillnad i finishen?

När jag testade HC39 tyckte jag att den kändes mer som en 40mm och på gränsen för min 17.5cm handled, så lutar mot att jag satsar på en BB54 istället.

1000009524.jpg
Ja asså de bärs ju väldigt olika. BB54 bärs ju mer som en elegant vintage dykare och väger märkbart mindre, så man glömmer bort den på handleden. Nya HC bärs större, topp tung och mer som en modern sportig dykare. Dessa ska ju bäras stort och jag tror på 17,5 cm lär den absolut inte se för stor ut då det ändå är en dykare. Kvalitetsmässigt tycker jag BB54 känns snäppet bättre, men den kostar ju också dubbla priset. Sen har ju dock nya HC keramik dykring och 300 m WR, om det är viktigt för en. Snabbjusteringen tycker jag personligen är likvärdig mot Tudors T-fit. Om priset inte är en faktor att ta in skulle jag valt BB54 alla dar i veckan, komforten är svårslagen när man bär klockan hela dagen, dessutom funkar BB54 betydligt bättre uppdressat. Jag tycker du ska prova den nya BB58 också på 5-länk, den ser riktigt vass ut.
IMG_9742.jpeg

Ja asså de bärs ju väldigt olika. BB54 bärs ju mer som en elegant vintage dykare och väger märkbart mindre, så man glömmer bort den på handleden. Nya HC bärs större, topp tung och mer som en modern sportig dykare. Dessa ska ju bäras stort och jag tror på 17,5 cm lär den absolut inte se för stor ut då det ändå är en dykare. Kvalitetsmässigt tycker jag BB54 känns snäppet bättre, men den kostar ju också dubbla priset. Sen har ju dock nya HC keramik dykring och 300 m WR, om det är viktigt för en. Snabbjusteringen tycker jag personligen är likvärdig mot Tudors T-fit. Om priset inte är en faktor att ta in skulle jag valt BB54 alla dar i veckan, komforten är svårslagen när man bär klockan hela dagen, dessutom funkar BB54 betydligt bättre uppdressat. Jag tycker du ska prova den nya BB58 också på 5-länk, den ser riktigt vass ut.
IMG_9742.jpeg
Tack för ett bra och utförligt svar. Låter som 54an är lite mer min smak, stör mig ofta på klockor som kan bli lite topp-tunga. Har ärvt en vintage omega i 35mm(dress) och den är riktigt skön, så 37mm på en dykare blir nog kanoners. Blir nog en tur till Uppsala i framtiden för att se vad som finns inne. kslike

Tillbaka
Topp