• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Longines

Kan inte annat än att hålla med, Spirit 37 är nog min favoritmodell från Longines. Planerar att slå till på den så fort de uppdaterat spänne till samma som på Longines Spirit Pilot 39.
Skulle kunna tänka mig att testa en 37a på am mesh
1786810768889.webp

Jag har tänkt att köpa en ovanlig Longines referens till min fru. Finns normalt inte i butik, utan behöver då beställas.

Går att köpa ny på Chrono24 till rätt mycket lägre pris än svenska listpriset, så enklast är ju att beställa där. Men det hade varit trevligt att handla utav någon svensk aktör om det är ekonomiskt försvarbart.

Några tips om det finns någon aktör som brukar kunna ge lite bättre rabatter? Eller om någon här har bra kontakter?

Kan självklart be dom skicka till mig, men allra snyggast om dom finns i Malmö/Skåne.

Jag har tänkt att köpa en ovanlig Longines referens till min fru. Finns normalt inte i butik, utan behöver då beställas.

Går att köpa ny på Chrono24 till rätt mycket lägre pris än svenska listpriset, så enklast är ju att beställa där. Men det hade varit trevligt att handla utav någon svensk aktör om det är ekonomiskt försvarbart.

Några tips om det finns någon aktör som brukar kunna ge lite bättre rabatter? Eller om någon här har bra kontakter?

Kan självklart be dom skicka till mig, men allra snyggast om dom finns i Malmö/Skåne.
Kanske @SWC kan vara behjälplig?

Vad är det för klocka/referens?

En La Grande Classique med brun dia tavla.

L4.512.1.67.7

Hon har provat den, och det är typ hennes ”drömfinklocka” som hon återkommer till trots att hon inte har något direkt klockintresse.

Mycket trevlig klocka, tänkte då jag hade en likande situation för ca 1år sen. Hade en Longines Symphonette i tanken till sambon. Dock verkade den väldigt svår att få tag på i Sverige. Slutade med en dolcevita.
Bild tagen med min handled.
IMG_1648.webp

Mycket trevlig klocka, tänkte då jag hade en likande situation för ca 1år sen. Hade en Longines Symphonette i tanken till sambon. Dock verkade den väldigt svår att få tag på i Sverige. Slutade med en dolcevita.
Bild tagen med min handled.
IMG_1648.webp
Ja Dolce Vitan är superfin verkligen. Den har också provats gillande.

Just denna hon har fastnat för är nån kombo med ”guldet”, bruna tavlan och hudfärg som gifter sig väldigt trevligt. 20 årig bröllopsdag i höst så tänkte det blir en bra present.

Vad är det i praktiken för material i PVD’n förresten? Gissar att det inte finns ett spår utav nåt guld där.
PVD är ju själva metoden som används vid påläggningen av materialet, I detta fallet guld, dock ett tunt lager såklart. Det går säkert att lägga på nåt som liknar guld med, man borde kunna läsa på för varje tillverkare vad de använder sig av.

Tillbaka
Topp