Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket läcker klocka. Tror Longines är på väg i helt rätt riktning med sina nya släpp.Kan inte annat än att hålla med, Spirit 37 är nog min favoritmodell från Longines. Planerar att slå till på den så fort de uppdaterat spänne till samma som på Longines Spirit Pilot 39.
Skulle kunna tänka mig att testa en 37a på am meshKan inte annat än att hålla med, Spirit 37 är nog min favoritmodell från Longines. Planerar att slå till på den så fort de uppdaterat spänne till samma som på Longines Spirit Pilot 39.
Swatch lär ju dröja innan de låter den länkentypen ”trickle down” från Omegas sortiment…Skulle kunna tänka mig att testa en 37a på am mesh![]()
Skulle kunna tänka mig att testa en 37a på am mesh![]()
Legend diver fanns väl redan 2007 med mesh?Swatch lär ju dröja innan de låter den länkentypen ”trickle down” från Omegas sortiment…
Meshet kom senare som OEM till Legend Diver. Men det är ju i princip ett vanligt Staib, så inte direkt något exklusivt.Legend diver fanns väl redan 2007 med mesh?
Kanske @SWC kan vara behjälplig?Jag har tänkt att köpa en ovanlig Longines referens till min fru. Finns normalt inte i butik, utan behöver då beställas.
Går att köpa ny på Chrono24 till rätt mycket lägre pris än svenska listpriset, så enklast är ju att beställa där. Men det hade varit trevligt att handla utav någon svensk aktör om det är ekonomiskt försvarbart.
Några tips om det finns någon aktör som brukar kunna ge lite bättre rabatter? Eller om någon här har bra kontakter?
Kan självklart be dom skicka till mig, men allra snyggast om dom finns i Malmö/Skåne.
Vad är det för klocka/referens?Jag har tänkt att köpa en ovanlig Longines referens till min fru. Finns normalt inte i butik, utan behöver då beställas.
Går att köpa ny på Chrono24 till rätt mycket lägre pris än svenska listpriset, så enklast är ju att beställa där. Men det hade varit trevligt att handla utav någon svensk aktör om det är ekonomiskt försvarbart.
Några tips om det finns någon aktör som brukar kunna ge lite bättre rabatter? Eller om någon här har bra kontakter?
Kan självklart be dom skicka till mig, men allra snyggast om dom finns i Malmö/Skåne.
En La Grande Classique med brun dia tavla.Vad är det för klocka/referens?
Mycket trevlig klocka, tänkte då jag hade en likande situation för ca 1år sen. Hade en Longines Symphonette i tanken till sambon. Dock verkade den väldigt svår att få tag på i Sverige. Slutade med en dolcevita.En La Grande Classique med brun dia tavla.
L4.512.1.67.7
Hon har provat den, och det är typ hennes ”drömfinklocka” som hon återkommer till trots att hon inte har något direkt klockintresse.
Ja Dolce Vitan är superfin verkligen. Den har också provats gillande.Mycket trevlig klocka, tänkte då jag hade en likande situation för ca 1år sen. Hade en Longines Symphonette i tanken till sambon. Dock verkade den väldigt svår att få tag på i Sverige. Slutade med en dolcevita.
Bild tagen med min handled.
![]()
Vad är det i praktiken för material i PVD’n förresten? Gissar att det inte finns ett spår utav nåt guld där.En La Grande Classique med brun dia tavla.
L4.512.1.67.7
Hon har provat den, och det är typ hennes ”drömfinklocka” som hon återkommer till trots att hon inte har något direkt klockintresse.
PVD är ju själva metoden som används vid påläggningen av materialet, I detta fallet guld, dock ett tunt lager såklart. Det går säkert att lägga på nåt som liknar guld med, man borde kunna läsa på för varje tillverkare vad de använder sig av.Vad är det i praktiken för material i PVD’n förresten? Gissar att det inte finns ett spår utav nåt guld där.
Det kommer att bli en super presentJa Dolce Vitan är superfin verkligen. Den har också provats gillande.
Just denna hon har fastnat för är nån kombo med ”guldet”, bruna tavlan och hudfärg som gifter sig väldigt trevligt. 20 årig bröllopsdag i höst så tänkte det blir en bra present.

Jag köpte nyligen en likadan klocka men valde en med quartzverk då jag tycker servicen på automatiska klockor blivit lite för dyr, och klockan måste servas regelbundet för att fungera. Det quartzverk Longines monterat i denna klocka har otroligt hög precision, är helnöjd med den.Vilken klocka!
![]()
Har förstått att du föredrar Quartz.Jag köpte nyligen en likadan klocka men valde en med quartzverk då jag tycker servicen på automatiska klockor blivit lite för dyr, och klockan måste servas regelbundet för att fungera. Det quartzverk Longines monterat i denna klocka har otroligt hög precision, är helnöjd med den.
Snyggt i grönt!Kan bara hålla med. Makalöst med klocka för pengen. Hade en vit tidigare men kom inte överens med butterfly spännet. Den såldes för ngt år sen. Men i slutet på semestern så dök denna upp på Köp å sälj. Kunde inte låta bli..
![]()
Galet bra!!!
Skippa guldet, du kommer tröttna.Går i tankar om att köpa min första longines, lutar åt hydroconquesten two tone. Någon som har en sådan, vad tycker ni om den? lånad bild
Ref, L37813967
![]()