Förtydligande:
Vi erbjöd varandra full retur om något avviker från annons/bilder. Inget belopp har betalats, jag skickade en klocka värderad till 53tkr som jag innan har bytt till mig på forumet. Denna klocka kom fram dagen efter jag skickade den. Klockan jag skulle få, skickas samma dag, men har av märkliga händelser fördröjts och kommit fram först idag. Den låg exempelvis på postcentret där den lämnades in i 24h och skickades inte iväg som den skulle, helt utan information. Detta har jag givetvis ifrågasatt. Den gick sedan till en annan stad, vilket jag inte sett något paket göra tidigare, och sedan kom den hit idag till mitt närmaste upphämtningställe. Jag hämtar paketet precis när jag ser att det har kommit (ca 4 minuter efter), kommer hem, öppnar det och ser att det ligger ett multiverktyg i ytterboxen och att boxen är öppnad.
Tanken var att när båda klockor var framme (som skulle varit i tisdags) så skulle vi kontrollera att allt var OK, prata via telefon och skriva ett kvitto samt att jag skulle betala mellanskillnaden. Om saker inte var OK skulle klockorna returneras till varandra och således skulle inga pengar betalas i mellanskillnad.
Jag vet i ärlighetens namn inte ens hur jag ska bemöta att jag skulle på något sätt ha velat utnyttja situationen. Jag har köpt, sålt, bytt säkert 20-30 klockor här på KS både F2F och distans i högre prisklasser. Att jag skulle lura någon på 22tkr när jag själv har skickat iväg en klocka för 53tkr vet jag inte hur jag ska kunna bemöta ens. I dagsläget sitter jag utan min klocka som jag skickade iväg och med tomlådor och en manual.
Hållaren är kvar, jag har nämnt tidigare vad som saknas. Paketet (postpaketet) har 3 olika sorters tejp, silvertejp, genomskinlig tejp samt maskeringstejp. Det är även bitar av en röd tejp på vissa ställen. Undersidan/baksidan ser ut att ha blivit omtejpad eller i alla fall blivit märkligt tejpad.
Jag kommer avvakta med att skriva nu tills jag och den inblandade har pratat mer, det känns inte som om att detta förbättrar situationen. Alla PM är sparade och inget är redigerat. Admin har all information. Jag måste vila lite nu, hoppas detta är förståeligt. Tråden kan låsas tills vidare om admin vill.