Hon borde också läsa villkorenJag lyssnade på.damen som.jobbade på Företagscentrum.. ljög hon? Hon tog exempelt 70k men ersätter bara upp till 50k alltså back 20k
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Hon borde också läsa villkorenJag lyssnade på.damen som.jobbade på Företagscentrum.. ljög hon? Hon tog exempelt 70k men ersätter bara upp till 50k alltså back 20k
Bara killgissning, men om något är dyrare än så är det än mer stöldbegärligt.Vrf inte täcka upp till 50 då?
Det sa inte personalen på Företagscentrum till mig iaf.. utan de ersätter upp till 50k. Är det värt 70 Får. jag bara 50. Hennes ord
Kolla villkoren för värde. Framförallt 1.7: https://www.postnord.se/skicka-brev-och-paket/villkor/tjanstevillkorJa ersätter upp till 50! vad jag fått läst iaf å hört iaf!
Vilket också visar på vikten av att INTE lyssna på något kassabiträde, utan göra sin egen research istället.
För att det är försäkrat upp till max 50tkr.Hmm. Ganska konstigt grej... Om det nu är som det står.på orden..
Vrf inte täcka upp till 50 då?
Kan ju vara så att hon har missuppfattat vad som gäller? Att man inte har koll betyder ju inte att man med berått mod ljuger.
Visst. Personligen har jag sedan länge litat mer min egen research snarare än vad någon på kundtjänst eller vid kassan påstår. Räcker oftast att prata med två olika personer så får du två olika bud för vad som gäller. Bättre att läsa villkoren noggrant.Håller med. Men samtidigt så skall man kunna utgå från att personalens ord är korrekta. Vet inte hur aktuellt det blir med något liknade ställningsfullmakt i ett sådant ärende.
Visst. Personligen har jag sedan länge litat mer min egen research snarare än vad någon på kundtjänst eller vid kassan påstår. Räcker oftast att prata med två olika personer så får du två olika bud för vad som gäller. Bättre att läsa villkoren noggrant.
Eller så ger man fan i att köpa klockor med sina sista kronor. Äg inget du inte har råd att bli av med. Än en gång - livet är mer än bara klockor. Svårt att se det nu i affekt, ja.Förstår vad du menar men ganska onödig kommentar. Om man är multimiljonär så är kanske den ekonomiska skadan inte så relevant...
Eller så ger man fan i att köpa klockor med sina sista kronor. Äg inget du inte har råd att bli av med. Än en gång - livet är mer än bara klockor. Svårt att se det nu i affekt, ja.
Missförstå mig inte - Jag hoppar verkligen att det löser sig för både köpare & säljare. Men jag har svårt att se att hela ens liv ska kretsa kring det, det finns mycket mer än så.
Vi vet ju inte ännu om någon av de dem är bedragare.Poängen att dra in forumet kan tex vara att sätta press på bedragaren.
Har läst hela trådenLäs gärna från sida ett.
Min tolkning är att kontakten inte fungerar mellan båda parterna. Därav trådstarten.Har läst hela tråden![]()
Min tolkning är att kontakten inte fungerar mellan båda parterna. Därav trådstarten.
Eller så ger man fan i att köpa klockor med sina sista kronor. Äg inget du inte har råd att bli av med. Än en gång - livet är mer än bara klockor. Svårt att se det nu i affekt, ja.
Missförstå mig inte - Jag hoppar verkligen att det löser sig för både köpare & säljare. Men jag har svårt att se att hela ens liv ska kretsa kring det, det finns mycket mer än så.
Så är det.1.7 Ansvar PostNord lämnar ersättning för förlorat eller skadat Värde med högst 10 000 SEK om innehållet är betalningsmedel och med 50 000 SEK vid övrigt innehåll. Endast styrkt förlust ersätts och det värde som ersätts är det lägsta av följande:
• Det högsta tillåtna marknadsvärdet
• Det styrkta marknadsvärdet
Om innehållet i ett Värde överstiger det tillåtna marknadsvärdet utgår ingen ersättning vid förlust eller skada.
Absolut, men om du läser från början så försökte ju personen nås först vid ett flertal försök utan framgång. Att ta hjälp då från KS är väl fullt rimligt tycker jag.Vi vet ju inte ännu om någon av de dem är bedragare.
Att dra in forumet är väl sista vägen istället för att skapa pajkastning från början?
Nja! Kan ju hävda att uret är värt 50 å inte mer! Dvs skriva ner värdet!Så är det.
Skickar man ett ur med Posten värde som är värd mer än 50k så är man i princip helt oförsäkrad.
Lycka till med det.Nja! Kan ju hävda att uret är värt 50 å inte mer! Dvs skriva ner värdet!
Precis som skribenten ovan säger. Styrk alltid värdet till 50.000:-.Så är det.
Skickar man ett ur med Posten värde som är värd mer än 50k så är man i princip helt oförsäkrad.
Korrekt, efter att jag såg att klockan inte fanns i paketet försökte jag kontakta via telefon och KS utan resultat. Därefter skapade jag denna tråd.
Njae, var det inte på tapeten för nåt år sen att om Postnord värderar föremålet över 50k så får man nada??Nja! Kan ju hävda att uret är värt 50 å inte mer! Dvs skriva ner värdet!
Det finns väl inget som säger att inte fler paket vittjades samtidigt.Fast om Urets paket inte skickades med värdefrakt (som bilderna på paketet antyder) finns det ju inget på postenterminalen som antyder att detta paket skulle innehålla något dyrt av värde. Att då någon på posten skulle öppna ett icke-värdepaket av slump för att hitta något att stjäla och då hittar ett paket med en Rolexklocka känns ganska osanolikt. Att den tjuven dessutom förstår sig på klockor så pass mycket att han tar klockan + cert från paketet och lämnar resten kvar i paketet känns också lite långsökt. Dvs. ett paket lämnas in på posten utan värdefrakt och kan i princip innehåll vad som helst. Just det paketet väljer någon på posten att öppna och vips hittar en Rolexklocka. Personer är tillräckligt smart och förstår att han ska sno både klockan och cert, för det är det värdefulla. De övriga tillbehören är inte lika viktigt att ta... Jag tycker det låter högst osannolikt att någon på posten har tagit klockan och cert. Men allt är väl möjligt teoretiskt...
Passar på medan att jag ser att du är aktiv annars får det var. Så vi kan tolka sista bilderna som att klockhållaren i boxen också är borta?
Nej, du ser den tydligt.Passar på medan att jag ser att du är aktiv annars får det var. Så vi kan tolka sista bilderna som att klockhållaren i boxen också är borta?
Sitter någon på serienumret? Annars blir det extra knivigt deluxe.Det som är borta så vitt jag kan se: Kvitto (såg inte detta tidigare), Klocka och Cert.
2an har jag upplevt ett fåtal gånger, däremot har 4an inträffat varenda gång på olika företagscenter och även i en annan stad.Punkt 2 och 4 har aldrig hänt när jag lämnat in. Annars lika erfarenhet.
edit: Skulle ha citerat också för här hänger man inte med...