• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Lurad av här på KS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Nej, du ser den tydligt.
Edit: Använde fel tag, tack @vonbahr , nu ska det stämma.
På senaste bilderna ja, men dessa är Uret24 bilder från GMT tråden. Bilderna postade på sidan 5 av @Clemons saknar klockhållaren. Har bett om ett förtydligande. Anledningen till frågan är att det enligt mig är den mest otympliga delen att nalla med sig i hela kollit.

Senast ändrad:
Det finns väl inget som säger att inte fler paket vittjades samtidigt.
Absolut! Därför teoretiskt möjligt. Men som någon skrev ovan, ett icke värde-frakt paket som innehåller en Rolex är nog minst 1 paket av tusentals paket med smink, kläder och massa annat som skickas hejvilt. Sannolikheten att hitta en Rolex bland alla dessa paket lät vara ofantligt ovanligt. Att då tjuven som hade sån jackpot att hitta denna Rolex dessutom valde att sno klocka + cert istället för att sno allt eller endast klockan tyder på att det är en tjuv som vet tillräckligt om klockor för att ta det värdefulla klocka + cert och skippa alla andra papper/manualer som kom med. En sådan postanställd som är så pass kunnig om klockor dessutom har så pass mycket tur att komma över en Rolex av slump känns föga osannolikt men inte omöjligt. Sen som du skriver så kanske denne tjuv öppnade tusentals paket innan han hitta en Rolex. Dock har jag svårt att se hur man ska kunna sitta och öppna så mycket paket utan att bli upptäckt av någon...

Absolut! Därför teoretiskt möjligt. Men som någon skrev ovan, ett icke värde-frakt paket som innehåller en Rolex är nog minst 1 paket av tusentals paket med smink, kläder och massa annat som skickas hejvilt. Sannolikheten att hitta en Rolex bland alla dessa paket lät vara ofantligt ovanligt. Att då tjuven som hade sån jackpot att hitta denna Rolex dessutom valde att sno klocka + cert istället för att sno allt eller endast klockan tyder på att det är en tjuv som vet tillräckligt om klockor för att ta det värdefulla klocka + cert och skippa alla andra papper/manualer som kom med. En sådan postanställd som är så pass kunnig om klockor dessutom har så pass mycket tur att komma över en Rolex av slump känns föga osannolikt men inte omöjligt. Sen som du skriver så kanske denne tjuv öppnade tusentals paket innan han hitta en Rolex. Dock har jag svårt att se hur man ska kunna sitta och öppna så mycket paket utan att bli upptäckt av någon...
Exakt. Det är 0% chans att någon på ombudet helt på måfå gjort det.

Efter att ha skummat igenom tråden är det fortfarande oklart för mig. Var paketet skickat med värdefrakt eller ej? Om så, fanns det tecken på att den RÖDA tejpen var "omtejpad"?

Efter att ha skummat igenom tråden är det fortfarande oklart för mig. Var paketet skickat med värdefrakt eller ej? Om så, fanns det tecken på att den RÖDA tejpen var "omtejpad"?
Precis det jag undrade; om det fanns tecken på manipulering av tejpen har det ju sannolikt skett på posten eller/och av någon med tillgång till tejpen. Annars kan det ju bara skett hos avsändaren. Om det inte var skickat med värde blir det ju mkt svårare att spåra källan till bedrägeriet.

Han menade trots att man skriver ned värdet under 50tkr så kan PostNord själva värdera det högre och ge dig noll.
Därför bör du kunna styrka värdet med värderingsintyg eller kvitto. Omöjligt att sia i hur PostNord hanterar innehåll som ligger på gränsen (kan ju vara hårfina skillnader som avgör ifall en klocka är värd 48 eller 55) vilket är ytterligare skäl för en bedömning från tredje part.

Att skriva ner värdet på något som egentligen är värt 150k är ju ren idioti men vill man ta risken så varför inte.

Om affären är noga planerad är det enkelt att göra upp affären på flygplats. Inrikes med vändande flight kostar en bråkdel av klockan och tar max några timmar. (Dessutom gott om vakter samt kameraövervakning).

Vad intressant. Varifrån har du fått veta det här? :)
Haha det där var aningen partisk syn till just klockintresset :D Jag har då skickat en jäkla massa värdepaket genom åren som inte har innehållit klockor :D
Tror det är 2 eller 3 olika postenmedarbetare som synat det när jag skickat med värde.

"är du också en sån klockkille?"
"Det är en Rolex va? :D"

Är de två kommentarerna jag minns. Båda kom fram dock.

nyyy.png
Inte värde tyvärr :(

Japp, alla värde har VVxxxxxxxSE och ingenting annat.
Exakt, så har det varit för mig när jag tagit emot värde också. Dessutom låg paketet i ett stort kassaskåp som säkert också var brandsäkert på företagscentret där jag sedan hämtade ut det.
Det som TS tagit emot är definitivt inte värde, inte heller vad han skickade.

Skulle be polisen begära ut övervakningsfilm från Postnord ifall sådan finns. Samt väga paketet som andra föreslagit.

På senaste bilderna ja, men dessa är Uret24 bilder från GMT tråden. Bilderna postade på sidan 5 av @Clemens saknar klockhållaren. Har bett om ett förtydligande i 3 citerade kommentarer men ej fått det. Anledningen till frågan är att det enligt mig är den mest otympliga delen att nalla med sig i hela kollit. Vill inte peka finger, bara bringa klarhet till detta...
Du är medveten om att du gång på gång taggar någon annan medlem än ts? Ts nick är clemons och inte clemens

Varför ifrågasätter inte fler @Clemons eventuella motiv att påstå att klockan aldrig kom fram för att slippa betala de 22’? Att den TS får alla sympatier ger ju @Uret24 en uppförsbacke, vilket kanske var tanken?

Det mest troliga är väl dock att någon på posten gjort detta?

Jag har pratat med TS.
Klocksnack kommer i enlighet med reglerna för forumet lämna ut information till polis om vi blir tillfrågade.

Håll diskussionen sansad och dra inga förhastad slutsater.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Tillbaka
Topp