• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

"Lurad" av svensk AD att köpa två Tag Heuers för att få köpa utlovad Rolex GMT 126710BLRO?

Och vad har etik då med min koll på marknaden att göra? OffT much?
ADs styr marknaden då de skapat en hel submarknad i form av gråhandel. Om det görs med Omega eller Breitling så blir man av med sin AD-status OM det uppmärksammas medan Rolex lever på subsystemet. Så en ADs beteende är i högsta grad en påverkande faktor.

ADs styr marknaden då de skapat en hel submarknad i form av gråhandel. Om det görs med Omega eller Breitling så blir man av med sin AD-status OM det uppmärksammas medan Rolex lever på subsystemet. Så en ADs beteende är i högsta grad en påverkande faktor.
Skillnaden består väl mycket i att Omega och Breitling vill stävja prisdumpning. Rolex har däremot inte det problemet och har tjänat stort på den skrala tillgången. De säljer ju slut på allt pga människors desperata jakt på Rolex, vilken som helst.
Gråhandlarna boostar värdet istället för att dumpa det, win-win för alla utom kunden.

Ska jag skriva en doktorsavhandling på hur många som blivit knasigt behandlade av AD's?
Finns ju en hel tråd här på Klocksnack.
Har AD rätt att göra så?
Självklart!
Och ja, folk får betala för vad dom vill, när dom vill och hur dom vill.
Men bara för den saken är det inte rätt.
Hade jag blivit behandlad så som hela tråden handlar om, så hade jag blivit skogstokig.
Och något som jag aldrig upplevt någonsin, någonstans.

Rätt och fel är subjektivt. Om det är så att ADs sviniga attityder och sviniga förhållningssätt hade övervägt nyttan med att köpa något till listpris istället för marknadspris så hade folk inte heller smörat för AD. Huruvida klock-ADs beteenden är unikt sviniga får stå för dig.

Det som du skrivit här pekar snarare på att det är Rolex som är den stora ”boven” i dramat. Är väl bara för Rolex att börja dra in AD-skap som Omega eller Breitling gör? Enda anledningen till att det inte sker är för att Rolex inte behöver skydda mot överutbud av rabatterade klockor på gråmarknaden i samma utsträckning som de andra.

Skillnaden består väl mycket i att Omega och Breitling vill stävja prisdumpning. Rolex har däremot inte det problemet och har tjänat stort på den skrala tillgången. De säljer ju slut på allt pga människors desperata jakt på Rolex, vilken som helst.
Gråhandlarna boostar värdet istället för att dumpa det, win-win för alla utom kunden.
AR det verkligen ingen Win for kunden?
Alla gamla kunder har ju en javla Win da vardet pa deras platklockor (och andra modeller ocksa) stiger mot manen med raketfart.....
Nej den enda som inte vinner pa de tokiga priserna ar ju Instagramfjanten som bara maste ha en stekhet klocka till vilket pris som helst och dessutom helst igar

AR det verkligen ingen Win for kunden?
Alla gamla kunder har ju en javla Win da vardet pa deras platklockor (och andra modeller ocksa) stiger mot manen med raketfart.....
Nej den enda som inte vinner pa de tokiga priserna ar ju Instagramfjanten som bara maste ha en stekhet klocka till vilket pris som helst och dessutom helst igar
Om man säljer ja. Men alla som vill ha Rolex skall ju ha den som keeper forever :)

Alla som redan äger en sportstål från Rolex tycker nog det här är toppen då det håller värdet (och hajpen) uppe. Tänk om alla bara kunde gå in och köpa en Submariner liksom? Då skulle de snart blir lika (o)eftertraktade som en Yachtmaster eller något... ;):D
Vafalls...
B81029DD-213F-4F22-A266-61D45C6AD337.jpeg

Om man säljer ja. Men alla som vill ha Rolex skall ju ha den som keeper forever :)
Ja, och de som ville köpa priskontrollerat fläskkött med ransoneringskuponger i DDR tänkte inte heller flippa. Likväl var det bara att stå i kö och se på när de med kontakter och inflytande kunde smyga sig före i kön, köpa till listpris och sen sälja på gråmsrknaden för marknadspris. Världen är orättviss och priskontroller gör jämvikten mellan tillgång och efterfrågan skev. What else is new?

Jag vet inte hur, men jag är övertygad om att den där Giorgia Mondani är inblandad på något sätt. Något säger mig att hon tar en procent av på alla gråhandlardeals som görs världen över, jag måste bara bevisa det 🧐

1611319821093.jpeg

Tillbaka
Topp